marți, 22 februarie 2011

New York

NY ma fascineaza, desi sunt mai multe lucruri care nu-mi plac la NY decat cele care-mi plac. E adevarat ca am gusturi ciudate si ca ma simt mai degraba atrasa de umbre decat de lumini...
Odata ce am intrat in traficul din Manhattan, P. si-a dar verdictul catalogandu-l ca "la définition parfaite de l'Enfer"... desi nu era prima data cand ne avantam in "iad". Taxiuri cata frunza si iarba care par sa faca legea strazii, claxoane care ar umili pe orice bucurestean - participant la trafic, biciclisti ce fac slalom nebun printre masini, pietoni care trec pe orice culoare a semaforului... si toate astea in timp ce politistii se chinuie sa dirijeze un trafic nedirijabil. Abia acum inteleg umilinta politistilor din filmele americane, retrogradati sa semnalizeze circulatia in NY.

Ajungem cu chiu cu vai la hotel dupa ce ne-am invartit vreo juma' de ora in jurul lui... evident ca toate strazile erau cu sens unic, iar sensul era de fiecare data opus celui in care noi de indreptam.
O ora mai tarziu iata-ne in strada pe care P. o numeste poetic jungla. Daca vi se pare ca Parisul e murdar, nu ati vazut nimic...
Arhitectura zonei in care se afla hotelul, fara prea mari pretentii, nu m-a impresionat. Deja cunoscutul stil neoclasic "tarziu", cu elemente ce frizeaza designul, nu-mi spune nimic. Dar nu poti sa le ai pe toate, imi zic. Oricum a doua zi merg sa vad zgarie norii(aia care se pot vedea, ca de obicei se ascund unii pe altii) si mai schimb decorul.

Daca arhitecura in general seamana tare cu cea de la Montreal, restaurantele, nu prea. Ma uit prin geam, inainte sa intram... de obicei nu ma insel... ma uit, ma tot uit si tot ce vad sunt portii mari. Prea mari. Gasim in sfarsit ceva care pare ok. E ok. Doar atat. Mancam repede. Jungla ne asteapta... Sa ne devoreze.

3 comentarii :

  1. Daca ma deranjeaza ceva într-un oras mare sunt sirenele. De politie si ambulante. Suna sinistru si ajung de obicei prea târziu. Stiu ce este în Paris si Bucuresti, îmi închipui ce trebuie sa fie la NY.

    RăspundețiȘtergere
  2. Mai ales cand trec la 5,6 dimineata...

    RăspundețiȘtergere
  3. Sa vezi NY in decembrie, de Sarbatori...nebunie

    RăspundețiȘtergere