duminică, 27 februarie 2011

Ocean

"Visul meu american a avut pentru inceput gustul dulce-amarui de Coca-Cola si crocantul feliilor de bacon. Glazura de caramel a tartei cu nuci de pécan si savoarea inghetatei de vanilie. Fragezimea unui cotlet de vita si picantul aripioareler de pui fripte si servite apoi in sos dulce-acrisor.

Visul meu american avea gust de paradis. Un eden democratic unde biletul de intrare este intotdeauna ieftin si unde portiile sunt enorme. Un refugiu confortabil unde conceptul de culpabilitate nu exista. Mai mult decat atat, America m-a decomplexat. Pentru prima data in viata, cu mizerabilele-mi kilograme in plus, apartineam intr-adevar unui grup de oameni normali. Grasul nu mai eram eu, ci altii. (...)

Caci aici norma este excesul. Cliseul e simplu dar cu adevarat just. Americanul e excesiv de generos. Sau competitiv. Sau insuportabil. Indiferent de cum este, el nu face nimic la jumatate. Si deci plonjeaza, se abandoneaza, fara sa se retina si chiar cu insufletire, intr-un ocean de mancare".

Citate traduse din primul capitol al cartii Toxic, scrisa de ziaristul francez Wiliam Reymond, rezident american. Eu am gasit-o mai mult decat incitanta, atat cat am citit pana in prezent. Si, surprinzator, nu e numai despre america, asa cum ar parea, e despre noi toti sau oricum, ar putea sa fie... Uite aici si un film interesant, dar e in franceza.
Sa fim sanatosi, zic! Si nu, nu ati scapat de muzica.

9 comentarii :

  1. Depinde si la ce te raportezi.Probabil nu exista 2 oameni cu aceeasi perceptie asupra Americii.

    RăspundețiȘtergere
  2. Depinde la ce ma raportez in ce sens? Aceeasi perceptie ca a autorului sau aceeasi perceptie in general? Adica 2 perceptii identice, oricare ar fi ele? :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu, ma gandeam la termeni de comparatie. America este in general perceputa diferit de oricare 2 oameni diferiti :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Neuroanchiloza - ba pana si acelasi om o percepe diferit, in functie de cat si cum/ce cunoaste din America. Eu am perceput diferente intre coasta vestica si cea estica, de ex. Partea centrala nu am "cunoscut-o" decat prin intermediul a ceea ce am citit... :)

    Presupun ca tu locuiesti in US. Ce parere ai tu de problema proastei alimentatii in US(si nu numai, dar cu preponderenta in US)? Generalizez desi nu-mi plac generalizarile.

    RăspundețiȘtergere
  5. Dan, multumesc! Si tu sa ai o primavara insorita!

    RăspundețiȘtergere
  6. Corect, perceptiile astea nu sunt batute in cuie la urma urmei :) Diferentele dintre coasta E-V sunt evidente, nu tin de subiectiv. Despre mancare ar fi multe de zis,o sa scriu un post la mine despre asta, sa nu-ti ocup spatiul aici.
    Si La multi ani de 1 martie!:)

    RăspundețiȘtergere
  7. A, da', la fel si tie, pai o sa vin sa vad, ma intereseaza subectu'...

    RăspundețiȘtergere