miercuri, 23 martie 2011

negocieri

Ieri ma duc s-o intreb pe sefa cate zile de concediu mi-au ramas de anul trecut. Am un fel de obsesie sa-mi las intotdeauna cateva zile disponibile, nu-mi place sa fiu la mana nimanui.
Imi facusem eu calculul ca tre' sa am la vreo saptamana... toate bune si frumoase. 2 zile jumatate, imi raspunde ea.
Cummm???
Pai da, uite, anul trecut ai avut x zile, ai luat y, anul celalalt ai avut z ai luat v, deci asta este, ti-au ramas 2 plus jumatatea de zi cand ai ramas sa rezolvi cazul ala pe care nimeni nu-l voia si ca de obicei ai negociat bine.
Ok, ii zic, nu cred ca sunt doar 2, dar las-o asa azi, ca-s cam obosita.
Vin acasa aseara, scot bilete de avion, incearca sa-ti amintesti cate zile, unde, cum... imi amintesc intr-un tarziu de 2 zile acumulate despre care discutasem cu ea la vremea respectiva, acum vreun an si ceva.

Nu ma deranjau atat de tare cele doua zile cat faptul in sine. Ideea ca am fost deposedata de ceva care-mi apartinea...
Am reusit sa-mi amintesc unde s-a inselat, undeva la concediul din januarie 2010, da' cum sa-i demonstrez, ca nu aveam nimic concret?
In final gasesc niste amanunte valide si logice, cu cat trecea timpul si-mi storceam neuronii, cu atat mi se pareau mai logice si mai convingatoare, dar ramaneau totusi amanunte, nu dovezi.
Azi dimineata, cam obosita da' hotarata ma duc la ea. Stiu, ii zic, stiu unde ai uitat 2 zile. In jan. 2010. Se uita la mine tamp: chiar crezi ca-mi amintesc de 2010? Nu, dar iti amintesti de discutia pe care am avut-o atunci. Cand am negociat...
Ok, imi zice ea, adaug aici doua zile.

Ceee? Asa simplu? Crede ca mi le face cadou. Nu vreau cadoul ei! Nu vreau sa mi le faci cadou, ii zic. Sunt cele doua zile acumulate pe care nu cred ca le-ai bagat in sistem. Cum bagi de obicei acumulatele? Cu un mic flesh aici, da' nu e nici un flesh in dreptul tau in perioada aia. A, pai vezi, ai uitat fleshu'.

Ok, gata, il pun si scriu +2.
Merci! De rien, imi raspunde, apoi adauga: vezi ca ti-am trimis niste emailuri cu cazuri "speciale". Pai nu e clar ca sunt obosita gata? intreb razand si ma indepartez in timp ce ma gandesc ca jumatatea aia de zi ma impiedica sa fac o saptamana plina. Trebuie remediat acest amanunt imi spun, apoi realizez imediat cum ma cam pierd in detalii.
Si mai realizez ca e cam multa risipa de energie inutila. Daca mai adaug la asta ca nu-mi plac negocierile dar negociez mai mereu, e clar ca exista o problema. Undeva intre tastatura si scaun. :)

3 comentarii :

  1. Mai simplu, noteaza in agenda.
    Am o pagina in agenda in care scriu cand plec in concediu. Si ma ajuta sa 'nu ma las'. :)
    Mai mult, sefii se bucura in sinea lor ca le iei grija asta de pe cap, evidenta concediului :))

    RăspundețiȘtergere
  2. La voi nu este informatizata chestia asta? Adica trimiti un curier responsabilului cu copie la director în care soliciti sa ti se dea contorii la zi. Dupa doua luni primesti un raspuns de la ala care se ocupa, raspuns evident gresit, ca ai calculat si tu la mâna (ca si el) si ti-a iesit altceva...

    RăspundețiȘtergere
  3. Sophie, pana acum nu aveam nevoie, ca aveam o memorie buna - ziceam eu - da' memoria e buna pana incepe sa te lase. Dar deja am inceput sa-mi notez parolele inainte sa plec in vacanta. :)
    Dan- da, da, informatizata, da' calculam cu pixu'. :)

    RăspundețiȘtergere