vineri, 22 aprilie 2011

trunchiuri de con



Cred ca am mai spus asta, mie cand imi place ceva, imi place si cand nu-mi place, nu prea... La ultima vizita la LA am constatat ca m-am indragostit iremediabil de un copac. Nu radeti, ca nu e de ras si nici nu stiti despre ce copac e vorba. Nu e vreun prun sau cordus, se numeste Hollywood Juniper si e cel mai fantastic arbore pe care l-am vazut vreodata. Ma uitam la el cum creste in toate directiile, rebel, cum se rasuceste si strapunge apoi cerul, insolent. Tinuta-i mareata emana acea forta profunda a celui ce nu se lasa infrant... a celui care desi cazut in genunchi si strivit sub povara, gaseste puterea sa se ridice si sa ramana in picioare. Si se vede ca a vietuit multe...

Il si vedeam plantat in fata casei, imi imaginam deja silueta-i proiectata pe fatada alba. Nu, nu stiu daca rezista la clima din Quebec, dar voi nu stiti ca dragostea e oarba? :) Cum nu putem introduce in Canada plante din exterior, am exclus cumpararea si trimiterea lui prin posta. Am cochetat cu ideea introducerii frauduloase a mici conuri pe care sa le plantam apoi, dar am citit pe net cam in ce consta inmultirea lui si ne-am linistit.
Am revenit la Montreal si am inceput sa cautam informatii pe net. Am intrebat prin pepiniere. Nimic. Nimeni nu a vazut vreodata in Canada copacul meu. Ultima sansa e sa intrebam la gradina botanica.
N-am facut-o inca. Aproape uitasem, cand zilele trecute am curatat curtea de copaceii crescuti care-ncotro, vai de ei, majoritatea avand niste tzepi lungi cu care ma impungeau de fiecare data cand ma apropiam. Era clar, nu ma placeau.

Asadar ideea plantarii de arbori a revenit si odata cu ea, amintirea copacului meu. Ati vazut vreodata acest copac si daca da, unde? Numele stiintific e "Juniperus chinensis" si se pare ca e originar din China.

Daca nu il gasesc, trebuie sa ma intorc la LA ca sa-l revad, nu-i asa? :)

11 comentarii :

  1. Christos a Inviat, lasa copacul acuma, ti-l trimite C. cu o cursa speciala. Cum a fost lupta cu mielul? Scurta si dura! Bucurii, sanatate si multa lumina!

    RăspundețiȘtergere
  2. A inviat! Mi-a spus mie cineva de incredere.:)
    Cu mielul nu m-am luptat inca, eu abia m-am trezit, el asteapta sa intre la cuptor. Io-s cam rasfatata anul asta, mamicul meu e la mine, deci ea mai mult cu munca eu mai mult cu copacii... In plus, suntem invitati cu totii in familia mare reunita.
    Costel nu-mi poate trimie copacul, ca nu avem voie sa introducem plante din us. M-am gandit la tot. Si la NY, masina, portbagaj... da' n-am stofa de traficant. :)))

    RăspundețiȘtergere
  3. Da, da, bucuriile, sanatatea, linistea sufleteasca si tot ce va doriti, tie, Nanei, fetei tale si toturor celor dragi, se-ntelege!

    RăspundețiȘtergere
  4. Macar o samânta în captuseala!

    RăspundețiȘtergere
  5. He he... asa am zis si eu... dar cica se inmulteste in felul urmator: pasarile mananca samanta, apoi fac caca(unde le prinde nevoia, evident), apoi samanta cade pe sol, unde mai ramane unu', doua sezoane si apoi, cu mult noroc, incolteste, etc... :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Si eu ma indragostesc de copaci, nu e nimic ciudat... ma rog, din punctul meu de vedere! Asta e foarte fain , asa e.
    N-am vazut rasa asta pe aici dar daca gasesc fotografiile cu preferatul meu, copacul Zuzu, le pun, sa vezi alt sucit cam ca asta:))

    RăspundețiȘtergere
  7. Hristos a Inviat!
    Fain contorsionistul,nu cred ca m-am intalnit cu el pe aici,as fi tinut minte...

    RăspundețiȘtergere
  8. tina, tu nu stii ca cin' se seamana, se-aduna. :)

    neuro, pe aici... pe unde?? daca nu e vreun secret... :))

    RăspundețiȘtergere
  9. Hehe, pai nu poti sa-ti arunci un ochi pe IP? Hai ca-i simplu de ghicit, ai fost pe aici prin stat :)

    RăspundețiȘtergere
  10. pe IP nu stiu unde sa ma uit. Dar am 50% sanse sa ghicesc... e statul cu acelasi nume cu orasul? si unde bate vantul rau, cand bate??? :)))

    RăspundețiȘtergere
  11. Vantul bate in amandoua:))E celalalt :)

    RăspundețiȘtergere