marți, 3 mai 2011

Cu o statie inainte de Eden



Ma aflu printre persoanele care acorda o atentie deosebita(dupa unii, exagerata) a ceea ce mananca. Asta se datoreaza pe de o parte faptului ca am crescut la tara, langa firul de rosie si vrejul de ardei(sunt deci dependenta de legume verzi) si pe de alta faptului ca am inteles cam cum sta treaba cu alimentatia secolului 21 pe continentul asta unde totul e posibil(cred ca voi scrie un post separat despre alimentatie pe continentul american).

Duminica am mers la alimentara de langa casa unde am cumparat de-ale gurii si am fost recompensata cu un aliment la casa, ca am depasit nu's ce suma. De obicei mi se ofereau chestii pe care le refuzam, in mare parte semipreparate. Duminica erau insa caserole de rosii, care aratau super bine, pareau foarte proaspete. Sa fi fost vreo 10 rosii potrivite in fiecare cutie.

Seara la cina cred ca am pus cate una in farfurie, apoi restul la frigider. Cum zilnic inainte de culcare mai mananc un fruct sau o leguma, duminica seara am casunat pe rosii. Am mancat vreo 3 goale, iar ieri inca doua, trei... promitandu-mi sa cumpar neaparat sortul asta. Azi mai aveam doar una in cutie.

P. ma intreaba la un moment dat ce rosii avem in frigider. Pai mai e doar una, zic, vrei sa mananci, intreb mirata? Le-am mancat eu pe toate. Nu, nu vreau dar as vrea sa-mi spui marca, spune incet... ca sunt unele "recalled" (presupusa infestare cu salmonela), da' sigur nu sunt ale noastre...
Ale mele, vrei sa spui, zic in timp ce ma uit pe ecranul calculatorului si vad marca... incepe sa ma ia cu cald... ma duc la frigider si vin cu cutia. Pe-ale mele va fi cam greu sa le "ricol-eze", poate doar apoi, sa taie...

Aha, "Compliments". Citesc cifrele numarului de serie una dupa alta si le compar cu cele din articol, ale naibii mergeau la fix, daca jucam la Lotto nu se nimereau asa. 68820 12262. Eu aveam ultima cifra 3 da' tot nu era clar, ca dupa 2-ul din articol urma un 3, ceea ce putea sa insemne 2 si 3. P care e super stapan pe el(cred si eu, ca doar nu el mancase), observa ca cele cu pricina au gramajul mai mic si sunt rosii dulci, ori ale mele erau semi-dulci... ale lor erau rosii "cirese", ale mele erau mai maricele.
In fine, intre timp incepuse deja sa ma doara capul si sa am senzatie de voma. Sa vezi ca-mi induc boala singura, de nu mai stiu daca e adevarata sau nu.

Uite cum poti muri tanar, mancand "santé". :)) Se sfarsi, se pare ca a fost doar sperietura, da' intrebarea mea e: daca nici rosii nu mai e "safe" sa mananci, ce naibii putem manca? Probabil un Big Mac, ca nici macar salmonelei nu-i place plasticul...

Sa ne "reauzim" sanatosi...

20 de comentarii :

  1. Cum zic vecinii tai, americanii: There is no such thing as 'free dinner'.
    Te intzeleg perfect; si eu am MARI probleme cu alimentatzia sanatoasa. Plus altele (aseara, tocmai am aflat ca becurile eco sint a health hazzard!).
    Tzor fi dat-o ei cadou, dar, daca are legatura directa cu corpul omului, eu as fi refuzat-o.

    RăspundețiȘtergere
  2. dar vinul intra sau nu la categoria aliment sanatos?

    RăspundețiȘtergere
  3. lektore, io creca da, mai ales cel rosu. :)) bunica mea asa zicea si bunica mea mea era inteligenta insasi. :)

    vera, de obicei refuz da' iti marturisesc ca ma simt prost, e un moment penibil in care fata aia(de obicei sunt foarte tineri) imi intinde surazand produsul si eu zic nu...
    nu numai ca n-am refuzat ba chiar am fost incantata, m-am uitat la rosii cum pareau ele proaspete, apoi le-am mancat cu o pofta(erau si gustoase pe deasupra). :))

    care zici ca e treaba cu becurile alea? de leduri vorbesti?

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu leduri, becurili economice(logice), alea de se aprind mai încet, cica sunt mai nesanatoase chiar ca vodca. Da nu se poate asa, aia nu, aialanta nu, doar n-o sa murim snatosi!! Iar rosiile care miros a curpen sunt bune, manânca-le fara frica si fara mila, pentru mine asta e singurul criteriu.
    Selectule, vinul rosu înca mai merge, da' daca-i Pertuis pune-l într-o carafa cu o zi înainte, ca sa-si lase depoul.

    RăspundețiȘtergere
  5. Cele cu neon, vrei sa zici(alea se aprind mai incet)? Auzisem si eu povestea si e adevarat ca orice neon emite unde electromagnetice... da' cica ar trebui sa ne plimbam cu neonul la ureche ca sa ne afecteze si tot ar fi de vreo 100 de ori mai slab decat un celular, orice aparat wi-fi sau cuptor cu microunde vechi...
    io am aruncat la gunoi cuptorul cu microunde, de cell ma folosesc rar, dar alcoolul l-am pastrat. nu se stie niciodata cand ai vreo rana... :)))

    RăspundețiȘtergere
  6. becurile de orice fel nu sint periculoase decit atunci cind explodeaza sau ard:)

    parca o vad pe Vera cum nici nu respira cind trece pe linga halogene:))

    RăspundețiȘtergere
  7. http://www.recettes.qc.ca/chroniques/chronique.php?id=69

    RăspundețiȘtergere
  8. razi tu lektore, da' am auzit eu ca lampile cu plasma produc neste efecte asupra organismelor vii... nu stiu eu acuma care ca am uitat, da' daca-mi aduc aminte, iti spun. tu n-ai auzit de-asta? :)
    si mai aveam eu o mica lampita cu leduri infrarosii(aproape infrarosii, in fine) pe care o puneai deasupra oricarei plagi si ajuta la cicatrizare. gata, acuma o sa ziceti ca sunt nebuna de-a binelea, da' sa stii ca lampita era brevetata de nasa... :))

    RăspundețiȘtergere
  9. Vera, super, o sa le incerc la mine acasa.nici nu sunt scumpe. m-am mai dus eu cu unul de-asta bio la o masa in familie(unde se exista un cunoscator intr-ale vinurilor) si sigur ca au fost politicosi sa-l deschida si sa-l si bea, da' dupa sticla mea au desfacut altul si dupa aia am avut o discutie despre vinuri si am priceput tot. :))

    acelasi cunoscator intr-ale vinurilor mancase din prima mea tarta de fructe facuta in canada, care era si cam necoapta si chiar ma incuraja sa mai fac(pour me pratiquer, probablement)... deci de-aia zic ca-l iau sa-l beau acasa. :)))

    RăspundețiȘtergere
  10. vinul (bio)ecologic poate astepta mult si bine pina cind o sa ajunga la mine pe masa:) Sint atitea vinuri bune pe care nu le-am gustat inca, incit astea politic corecte ma lasa de granit:)

    RăspundețiȘtergere
  11. puteam sa fac pariu ca asa este si castigam.:) "politic corect" nu are de-a face cu produsele bio decat daca le cumperi din snobism. or creca nu e cazul... tu ce crezi?:)

    nota- prefer granitul marmurii

    RăspundețiȘtergere
  12. Da da, sa ne zici cum ti-a placut mancarea pe la noi :)Bine ca scapasi neintoxicata cu salmo.
    Pt mine subiectul 'mancare' e sursa de nervi in fiecare zi. Ma duc la Real Food, stau si ma uit la vitrina cu salata, unde totul arata ca si cum a mai fost mancat o data, nu-mi place nimic evident(orez cu stafide, quinoa cu mazare, naut cu andive si feta etc) dar totusi trebuie sa iau ceva ca sa nu ma apuc iar de gatit. Si americanii cumpara din astea in draci-cred ca asta ma enerveaza cel mai tare. Ei isi rezolva masa in 5 minute, eu ma frasui 3 ore.

    RăspundețiȘtergere
  13. neuro, mi-a placut la Whole Foods si cred ca voi sunteti niste fericiti sa-l aveti. Sunt dependenta de Akbar si am mai mancat in cateva restaurante super bune(majoritatea europene), in rest... stii si tu. :))

    ce ma sperie pe mine pe continentu american(am senzatia ca in europa e altfel) e completa dereglementare a tot si toate... companiile alimentare nu sunt obligate sa puna pe eticheta daca au pus in produs porumb modificat genetic sau sirop de-ala de porumb in loc de zahar sau mai stiu eu ce alta minune.
    Ca de ce sa puna zahar cand zaharul e scump si trebuie importat si cand ei au porumb in draci ca nu stiu ce sa faca cu el? hai sa facem sirop si le punem astora in mancare, e dulce, ieftin si se cumpara... in plus nu produce satietate ca zaharul normal. bea ala 2L de cola si tot mai vrea... ce ne-ntereseaza ca ajunge sa cantareasca 300 de livre si mai mult???
    mi se pare( nu sunt sigura da' o sa ma interesez) ca in europa e chiar interzis. inca.

    vorba lu' Dan, o sa mor sanatoasa tun ca si eu tot cu orele gatesc. :))

    RăspundețiȘtergere
  14. Gris si burnitza, mai rau decit ieri. Si inca si mai frig, dar ce sa mai vrei, daca in S-E Europei e vremea ca in Canada?

    Asha ca, in acest mood timpitzel, adrenalina s-a saltat cu vreo 2 milimetri la citirea reactziei Lektorice in chestiunea cu vinul bio. Voisem eri sa zic - cind am dat linkul - ca ma ashtept ca omu sa ma calce in picioare, da am uitat.
    Se-lektoare, de data asta mi-a facut placere. Si, Cora - pardonnez-moi, cred ca sint de partea ta. Desi, daca vinul bio e bun (si nu vad de ce aceasta ipoteza ar fi total imposibila), faptul ca e bio [pe principiul (am eu niste prieteni care traiesc pe baza acestei teorii) 'nu ma ating de chestie, ca e PREA sanatoasa'...] nu ar trebui sa fie circumstantza incriminanta, nu?

    RăspundețiȘtergere
  15. vera, eu am admirat chiar modul subtil in care ne-a servit-o... atat de subtil ca daca nu scria "politic corecte" nici nu ma prindeam... :))))
    Si noi doua, de acceasi parte, "c'est quelque choce", aaa??? :)

    RăspundețiȘtergere
  16. Cora, sint dezolata, dar le-ai zapacit: nu sintem de aceeasi parte, de aia itzi si ceream scuze. Sint, in principiu, de parerea Se-lektorului, cu amendamentul ca, daca vinul bio e bun, il beau, desigur, pe dinsul. Dar nu prea imi fac mari sperantze in viitorul apropiat.
    Insa, honestly, nu vreau sa ramii cu ideea ca te contrazic numai de dragul de a nu fi de aceeasi parere cu tine. Sper ca nu crezi asha, ar fi din cale-afara de paranoic.

    RăspundețiȘtergere
  17. Sa va vad eu ce faceti cu cuizina moleculara. Mi-a zis mie un pretin de-al Andreei ca a fost si a cica "mâncat" acolo si la desert i-a adus ceva de snifat. Eiii?

    RăspundețiȘtergere
  18. unde zici ca a mancat??? i-or fi dat iarba aromatica... c-o fi fost omu' racit. :)

    RăspundețiȘtergere
  19. De exemplu:

    http://www.cuisinemoleculaire.com/

    cu sonor!

    RăspundețiȘtergere