vineri, 6 mai 2011

Gradina zen



Anul trecut, imediat ce ne-am mutat, de fapt chiar inainte sa facem amenajari in interior, am mers sa cumparam plante pentru exterior. Cum era sfarsit de sezon(august, sept) si tot ce fusese frumos se dusese, ca sa nu mai vorbim ca bugetul pentru plante nu era infinit, am cumparat doar cateva. Am ales cateva plante verzi fara flori, care se dezvolta pe verticala, unele cu tije lungi verde inchis cu verde mai deschis si vreo 2 arbusti din specia coniferelor dar special taiati ca sa poata fi controlati pentru in fata casei. Voiam ceva simplu cu care sa incepem amenajarea, urmand ca "piesele de rezistenta" sa vina anul asta.

Apoi am ales cateva tufe de coriandru, de lavanda, curry(nu stiu cum traduceea in ro), sauge(salvie) pentru a planta o parte in fata si alta in curtea din spate. Stiam ca majoritatea sunt plante perene si imi vor rasari din nou. La un moment dat o angajata a magazinului vine sa ma ajute cu informatii si vede plantele. Amenajati o gradina ZEN, ma intreaba? Amenajez o... gradina, raspund. Nu, nu orice gradina, continua ea, ci una zen.
Zen? Credeti? Nu stiam... raspund cam incurcata. Ma priveste ca pe extraterestri.

Azi am plecat spre acelasi magazin. De data asta stiam ca vreau plante pentru pentru gradina Zen. Va povesteam nu de mult despre "arborul" meu preferat din california si ca nu l-am gasit nicaieri. Ei bine, surpriza!! Am gasit azi unul care-i seamana, e din aceeasi familie, doar ca nu creste atat de inalt si in plus nu are ramurile "twisted". Pare insa la fel de sturlubatic si cu personalitate. Am cumparat doi. Si am mai gasit o alta frumusete numita "japanese maple", un arbust de culoare rosu sangeriu ce seamana cu o salcie plangatoare. Nu creste foarte inalt deci va fi plantat exact la intrare. Imi mai ramine fix un colt in fata casei, cel in care voi planta o magnolie exact in dreptul ultimei ferestre de la dormitor, visez de copil sa am o magnolie la fereastra care sa-mi inmiresmeze diminetile. Asta data viitoare.

Azi am mai luat tufe de mirodenii, rosii, cateva fire de capsuni pentru prima mea gradina de zarzavat adevarata din canada.
Sper sa fie soare si frumos maine, ca ma voi juca de-a agricultura. :))

Cam prea mult zen in jur, nu-i asa? In loc de yoga merge la fix o melodie rock si dans! Maestre, muzica!

Nota: am pus pozele, magnolia a fost si ea cumparata si plantata, a fost plina de flori la cumparare, a chelit din cauza de transport, e insa plina de bumbi/muguri care vor inflori.

26 de comentarii :

  1. Cam cat timp le ia pana cresc ca in poze?

    RăspundețiȘtergere
  2. Deci l-ai gasit pe Zuzu:)... ala rosu seamana cu un paun, ai observat?

    RăspundețiȘtergere
  3. neuro, primul - cel verde - va creste in cativa ani, in poza asta e la inaltime lui maxima dar cel rosu e deja marisor. Le fac poza azi.:)

    ina, un fel de zuzu, e mai prapadit ca "adevaratu", da' o sa-l iubesc cu duiosie...
    Ai dreptate cu paunu', nu observasem. :))
    Al meu e rosu mai inchis si l-am ales simetric, ca toti par perfecti cand ii alegi... :))

    RăspundețiȘtergere
  4. Lasa garagatza, pune pozele!
    Ador 'paunul'.

    RăspundețiȘtergere
  5. iata o propunere de discutie foarte ortogonala pe cea actuala; sper insa ca ma veti ierta pentru acest intermezzo, doamnele mele.

    cum anul acesta nu o voi putea vota la eurovision pe diva visurilor mele malena -caci elas! nu participa!- sint in plina activitate de-a cauta o piesa demna de-a-mi recepta votul.

    aveti cumva vreo propunere, doamnele mele? Din pacate nu stiu daca machismul meu binecunoscut imi va permite sa votez cu vassili corsicanul desi este tinar, frumos si cinta angelico diavolesc, caci acesta este barbat si deci as produce un faut pas impardonabil pentru un barbat megaglobalian si stiintific cu tenura, care trebuie sa-si apere clipa de clipa imaginea pe net.

    RăspundețiȘtergere
  6. Selektoare - deja tzi-ai distrus imaginea. Nu e 'faut pas', ci 'faux pas', du-te si te uita. Franceza dupa ureche...
    Passons.
    Eu sint gata sa pun umaru, ca participanta activa la momentul Melena (ar trebui sa vada si Cora acea discutziune, dar nu depinde de mine; si eu as reciti pasaju, ca era nostim, erau multzi domni agitatzi...), dar nu stiu cind, unde si cum si nu am timp si rabdare sa caut pe Internet. Daca imi dai mura in gura un link unde vad toate gagicile participative, ma uit si produc o opiniune, desi, stau sa mantreb daca gusturile noastre au vreo chelcashoza in comun...

    RăspundețiȘtergere
  7. domnul meu, sunt dezolant de trista sa va spun ca nu ma pricep defel la aceasta chestiune prezentata ortogonal cum spuneti desi tare mi-ar placea sa particip la imaculata(sau imacularea) imagine(ii) a dumneavoastra care este ea.
    singura doamna care imi vine in minte acum si pe care as considera-o demna de acest moment este aceasta, dar ma tem ca nici pe ea nu o veti putea vota din acelasi motiv... ca nu participa.
    poate gasim insa alte doamne sau domni care va pot ajuta intr-o chestiune atat de serioasa, mai ales ca chiar avem un domn muzician adevarat care ne viziteaza si care sunt sigura ca se pricepe si la doamne...
    Domnu' muzician, ne auziti??? :))

    RăspundețiȘtergere
  8. vera, mi-o fi imaginea distrusa pe motiv de t in loc de x, de acord, dar mi-o apar in continuare cu indirjire..

    link nu dau totusi, caci nu meriti sa te ajut mai ales acum cind m-ai luat peste picior. Sint foarte suparat pe tine, te avertizez foarte serios sa nu citesti miine pe foaia mea personala si ascunsa vulgului gregar caci voi fi foarte deprimant mai ales pentru persoanele care o vorbesc de rau pe malena.

    m-ai dezamagit.. ah.. si-acum ma risc din cauza ta sa fiu banat de cora_ pt ca nu comentez la subiect si nu spun nimic relevant.. åk..

    RăspundețiȘtergere
  9. Cred ca o sa ma banez pe mine, am recitit ce am scris mai sus si nu am inteles nimic... tre' sa plec acum, va las singuri, sa fiti cuminti, sa nu scrieti porcarii, sa nu va bateti.
    Domnu' muzician, va asteptam inca, domnule! Chestiunea e cat se poate de serioasa. :)

    RăspundețiȘtergere
  10. Selektoare - voila gindurile mele.
    1. Aparatzi-o, ca ce sa faci altceva?
    2. Baiatule, esti gravely mistaken. Nu-mi dai link ca sa nu ma ajutzi? TU pe MINE? Pai, linkul nu era ca sa vaz participantzii si satz fac o sugestie pe cine sa votezi, ASHA CUM NE CERUSESHI? Ma tirasc pe covor de ris...
    3. Te-oi fi dezamagit, dar nu am dubii ca o satz revii relativ ushor.
    4. Poate nu citesc miine, oricum, nu la prima ora daca ploo. Nevertheless, fii tare, nu lasa o conventzie temporala satz amarasca moodul.

    Cora - nu te ingrijora, avem o relatzie cu mici nabadai, nu lua in serios, it's a game.

    RăspundețiȘtergere
  11. bine vera, ma dau rapus. Uite-l cintind pe:
    vassili.

    e clar ca nu se compara cu diva mea de acum doi ani, dar stim cu totii ca lumea involueaza..

    RăspundețiȘtergere
  12. Cora - uita-te la linkul cu diva dinsului si spune si tu ce impresie itzi face (look si voce si cinticel), nu voiu sa tenfluentzez.

    Selektor - nu ploo, asha ca am citit.
    Vassili al dumitale e o cazatura de barbat, spalacit si fara nici un haz ca look, iar ca voce si cintec, din partea mea sa treaca la prajit langoshi (mincare pe care o dispretzuiesc profund, cu uleiul ala rinced si ars). Nu vreau sa zic mai mult, sa nu influentzez gazda. Vorbim dupa ce ea ishi manifesta opiniunea.

    RăspundețiȘtergere
  13. vassilli are o voce buna, cea a malenei e neconcludenta in link-ul dat, e putin cam prea prelucrata, prea "auto tuned" pentru gustul meu... tre' sa o re-ascult...
    oricum pe dl profesor nu pare sa-l intereseze parerea altcuiva in ceea ce priveste lookul malenei, asa ca de ce ne-am exprima-o? daca lui ii place, atunci e frumoasa. :)
    e frumoasa lektore! o visezi noaptea? :)))

    Tre. sa va las, voi avea o zi de nebunie maxima la serviciu... sa fiti cuminti, da' sa nu exagerati! :0

    RăspundețiȘtergere
  14. Selektor - vezi fata asta buna? Nu te shutuieshte ca mine.
    Ma simtzesc singura si neintzeleasa, asha, ca tine cind te pleurnichezi ca lumea nu te admira pe cit meritzi. Vai si vai, ma duc sam inec amarul in Irish Coffee (dupa ora 3 PM se poate, nu?)

    RăspundețiȘtergere
  15. vera, da' ce nemiloasa esti luni dimineata:) pot totusi spune c-am scapat ieftin:)

    RăspundețiȘtergere
  16. domn profesor, am totusi o intrebare: crezi ca face culturism? :)

    RăspundețiȘtergere
  17. da, asa am inteles la un moment dat:)

    RăspundețiȘtergere
  18. ma refeream la vera, desigur:)

    RăspundețiȘtergere
  19. o vei incasa, ce-o sa mai rad:)

    RăspundețiȘtergere
  20. Cora - I won't even dignify this...
    Dar ce nu stii - motiv pentru care sint eu penalizata de dinsu' - e ca i-am numit-o pe draga lui MElena in loc de MAlena (daca nu stii ce e aia, look it up) si am zis ca e o trapezista. Intzelegi tu, dezvoltata fiziceshte in detrimentul intelectului.

    Selektoare - si? E ceva incriminant sa fii culturist? Nu tzi-ar strica nici dumitale, dupa alura chetive pe care o prezintzi in pozele de grup de la conferintzele cu confrerii.

    RăspundețiȘtergere
  21. Vera, habar nu am ce inseamna melena... vine de la Elena? sper sa nu-l considerati un nume urat. :))

    Domn' profesor, nu mi-ati spus ce parere aveti de tanti din linkul meu. Puteti sa revedeti si sa-mi raspundeti in pauza dintre doua serii de exercitii. :)

    RăspundețiȘtergere
  22. hehe, melena verei nu vine de la elena, asta e sigur:))

    acum dupa ce-am vazut clipul si m-am speriat rau de tot n-o sa mai maninc inghetata, n-o sa mai fac baie in cada etc etc:)

    RăspundețiȘtergere
  23. Sorry, viatza e dura. Consequently, iata definitzia, sa-tzi imbogatzeshti vocabularul (si sa intzelegi ca io, cind schimb o virgula, SCHIMB, nu ma joc):
    http://www.corpul-uman.com/2010/11/melena-definitie.html

    RăspundețiȘtergere
  24. ma consider norocoasa ca n-am stiut... cihhhh :)

    lektore - si mai ales: n-o sa mai "iesi" cu femei.

    RăspundețiȘtergere
  25. Cora - personalmente, nu cred ca Selektorul e un mare crai si asta este unul dintre motivele pentru care imi place de dinsul.

    Ce face leusteanul?

    RăspundețiȘtergere
  26. Vai, Vera, dar nu asta voiam sa spun, te rog nu-mi pune vorbe in gura... de-aia si pusesem iesi in ghilimele. Noua "tutulor" ne place de dansul din acest motiv... nu ne plac craii, ce naiba. :))

    Leusteanul sta pe loc... da' n-o sa-ti vina sa crezi ca am gasit leustean intr-o pepiniera, in periplul meu dupa plante. Am luat 3 ghivece. Am plantat leustenii. :)

    RăspundețiȘtergere