miercuri, 4 mai 2011

trei piscoti si-un fursec

Doua dintr-o lovitura, asa s-a nimerit sa fie, uneori trec saptamani fara nimic. Primul vernisaj a fost la galeria Simon Blais, cine alta decat magnifica Rita Letendre, daca stiam ca va fi acolo in persoana imi luam aparatul cu mine. Are vreo 83 de ani si debordeaza de energie. Mi-am adus aminte de bunica mea care avea urechile cam mari.

A doua a fost retrospectiva iubitului Fernard Toupin, la galeria Lamoreux Ritzenhoff. Relatia mea cu picturile lui Toupin a fost de dragoste la prima vedere, mai ales cu cele geometrice din ultima perioada. Nu cred ca e persoana care sa iubeasca forma pura, geometria si arhitectura si sa nu-i placa Toupin.

Lume buna in ambele locuri, o maslina, o grisina, m-am intalnit cu prietenii mei piscotarii, am un lipici la ei ceva de speriat, ne lipim mai ceva ca fursecul cu magiun. Exista doua variante: fie am figura de piscotareasa, fie de om bun ca nu-i flitui niciodata si au cu cine sa discute, ca doar n-o sa stea acolo asa, fara sa para ca au vreo treaba.

De obicei se dau agenti ai pictorilor tineri si ma intreaba daca sunt artista, colectionar, consilier sau simplu iubitor de arta. Epuizam subiectul repede, cu o propozitie scurta din care nu afla nimic, apoi incepe invariabil discutia despre opera... care se prelungeste pana apare P sau vreun cunoscut. Unul imi spunea odata ca a fost in ro... m-am abtinut sa nu-l intreb daca la vreun piscot...

Asta seara am baut vin alb(ca se asorta cu ce eram imbracata :)) ). Au avut aia de la Lamoreux niste gustarele bune, de te lingeai pe degete, printre altele ciuperci umplute cu ciuperci. Umplutira semana cu cea de ardei de post pe care o facea bunica, parca era cu faina si ce altceva decat ... praz. :)

M-am cultivat, am socializat, am beut si mancat, acum ma duc sa fac nanica. Ploua frate de vreo doua zile, marunt si la fel anunta pentru urmatoarele doua, ca tare sunt tentata sa caut si alte expozitii, ca doar Montrealul e oras mare si debordeaza de cultura. :)

4 comentarii :

  1. Femeie, esti TARE!!!!!
    In scirba sans frontieres fatza de viatza, indusa de lumina de cavou si frigul de afara, un licar de energie s-a mai adaogat la amuzamentul ca Lektorul nu se dezminte, de mai jos (eu sint ordonata pe creier si citesc cronologic): ideea sa maninci si sa bei coordonat cu ce portzi mi se pare de jeniu! Mai ales pe dimensiunea aplicabilitaztii ei de catre mine si inca vreo 2 persoane cunoscute si dragi. Adica, vezi dta, dupa criteriile de healthy, proaspat, sa imi placa, sa se gaseasca, sa am si bani de ele - sa adaog si armonia vizuala... Cora draga, esti TOTALA!!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. complimente peste complimente, merci, merci, vera, apreciem maximal, aia cu scarba e adevarata tare. :))

    Acuma cu beutu... la primul vernisaj aveau aia si bere, as fi beut o bere, probabil pen' ca era frig si ploua si stiam ca tre sa merg la al doiles si ca voi fi prinsa in trafic si n-am unde sa fac pi... de obicei in situatii de-astea am eu chef de bere.
    Da' cum sa stau cu berea-n mana in fata artistului(femeia aia e deosebita intr-adevar si e prima data cand o vad)? Asa ca am luat un vin alb si am judecat ca cel alb merge la fix cu toate...

    Al doilea loc a fost mai intim, mai putine persoane, gustarele calde, flaut, proprietarul e un pasionat de ceea ce face si un dulce(un francez). Pai spune tu, mergea sa beau vin rosu?
    Gata, ma duc sa ma mai culc putin, ca e tare devreme la mine, ploua iar si in plus catelul meu sforaie. :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Ma duc sa-mi fac niste palarii de ciumperci fripte pe tabla cu putin unt în scobitura si piper aromat cu mugurasi de trandafiri marocani cumparati în piata la Nisa. Pa! Vin repede!

    RăspundețiȘtergere
  4. vreau si eu ciumpercutze...:)

    RăspundețiȘtergere