marți, 28 iunie 2011

hoardele pagane...




Treceam sambata cu masina printr-un cartier industrial, un colt care pana mai ieri era un fel de "no man's land" dar care este pe cale de a deveni unul dintre cele mai chic colturi ale Montrealului. Este vorba (pentru cei care cunosc) de portiunea de-a lungul canalului Lachine unde se va contrui Griffintown . Primul complex de condo-uri incepe sa fie construit. Arhitectura e super interesanta.
Dar nu despre asta e vorba. Cum treceam noi linistiti cu 20 de km/h, uitandu-ne in stanga si-n dreapta, P. imi atrage atentia: uite buticul ala cica vinde Jonathan Adler si au reduceri. Intr-o fractiune de secunda ochesc magazinul si parcarea, ma uit peste umar in unghiul lui mort, ma asigur strasnic si-i strig: Opresteeeee, e liberrr, nu vine nimic din spate, uite parcarea chiar aici. Incapabil sa faca fata la puzderia de informatii cu care a fost improscat aproape instantaneu, apasa frana, trage de volan dreapta si opreste. Intram, bineinteles. Buticul, mic si cam inghesuit dar destul de cochet, e singurul in Montreal unde am vazut vase de Adler, altfel doar la NY si LA. Si inca reduse. Am luat un set de 4 vase din ceramica foarte dragute si cum imi doream de mult o umbrela tzapana si s-a intamplat s-o gasesc acolo, am cumparat-o.
Azi anuntasera ploaie. Am luat umbrela in autobuz, apoi in Metrou. La un moment dat a mai aparut un alt neinspirat cu varianta masculina "Spada lui Stefan cel mare". Manerul lui era drept, mai lung si in forma de cruce. Si el parea sa aiba dificultati in a o manui in aglomeratie. Ne-am privit si ne-am zambit semnificativ, ca doi cavaleri ai aceleiasi fratii, apoi fiecare si-a continuat calea, croindu-si cu greu drum prin multime, ca printre soldatii ostirii dusmane...

4 comentarii :

  1. Soldat din oshtirea cavalereasca - imi place butelcutza alba. Umbrela nu prea imi place, o gasesc mare si encombranta. Nu mai zic despre aerul belicos, dat de minerul de sabie...
    M-a distrat mult hotarirea dumitale si viteza de reactzie: ai vazut, ai procesat, ai decis, ai trecut la fapte - totul in 2-3-4 secunde, imi imaginez. Nice!

    Off-topic: stii despre parfumurile Annick Goutal? Ai vreo parere despre Le Chevrefeuille?

    RăspundețiȘtergere
  2. nu cunosc parfumul de care zici, deci n-am nici o parere... de fapt nu prea cunosc parfumurile in general, am doua preferate si ma tin de-astea.

    RăspundețiȘtergere
  3. cat despre vaze, sunt 4, dar pe cel de-al patrulea nu l-am pozat, vasul intins din poza nu face parte din ansamblu,insa mie ala imi place cel mai mult(e de un cu totul alt calibru).

    RăspundețiȘtergere