sâmbătă, 16 iulie 2011

Catamaran




Azi pe la 11 urma sa ne fie livrat un camion de pamant pe care sa-l intindem in toata curtea, apoi sa semanam gazon.
Pleaca nenea cu camionul, ramanem uitandu-ne unul la altul, apoi la pamant, apoi unul la altul... ne promisesem de dimineata ca facem asta azi, in ciuda caldurii care se anunta. La un moment dat P. isi face curaj si ma intreaba daca mi-e cald rau. Ii spun ca mi-e cald mai mult decat ma asteptam. Ok, zice, hai!
Intram in casa in viteza si 10 minute mai tarziu suntem echipati cu costume de baie, incaltari de apa, veste de salvare in mana, sepci, plus chestii de rontait...
45 de minute mai tarziu eram pe malul lacului Champlain, undeva aproape de Venise-en-Quebec, unul din miile de colturi de rai din tara asta minunata plina de lacuri. E un club de barci cu panze, unul din putinele locuri unde se vinde "Hobie Mirage Tandem" . Am putut incerca caiacul, de fapt un fel de catamaran ingenios construit, care se deplaseaza fie prin pedalare(cu un sistem ingenios de "aripioare de peste"), fie cu pagaia, fie cu ajutorul panzei din dotare(daca este suficient vant), fie cu un motor electric(asta e optional si se cumpara separat, e pentru cei care vor sa parcurga distante mai mari). De obicei utilizezi cel putin doua din cele trei sisteme de propulsie in acelasi timp, daca nu e suficient vant.

Sa va mai spun ca e incredibil? Desi am facut doar o tura scurta, a fost suficient! Ne-a cucerit!
Ne-am inscris deja in club, asta ne permite sa-l lasam acolo pana la sfarsitul sezonului si sa avem timp sa ne familiarizam cu el. Am cunoscut deja cativa din veteranii locului, toti niste simpatici, gata sa-si ofere 'expertiza', care ne va fi cu siguranta folositoare.
Posesorul celui gri din poza a venit sa-l ia(abia il cumparase) si a plecat cu el pe apa, locuieste undeva pe malul celalalt al lacului. Era vesel ca un copil, chit ca parea sa aiba aproape 70. Nu-i asa ca-i frumos asta galben? Uite-aici adevaratul tandem. Se recomanda celor cu carente de vitamina D si nu numai. :)))

5 comentarii :

  1. M-ai zapacit complet. Eu am facut canotaj, in Romania, schif - deci canotaj academic, dar stiu ca la caiac se cheama PADELA si la canoe se cheama paga(i)e si dta zici caiac/catamaran cu pagaie.
    Altfel, cred ca e minunat cu barca pe lac, nu am mai facut asta de 16 secole. Ma bucur pentru tine. Incercatzi dimineatza, vara, la 6, cind poate avetzi lacul numai pentru voi. E divinissim, moment de epifanie.

    RăspundețiȘtergere
  2. da, asa e, in romaneste e padela, da' cum io nu-s la academie si nici in ro, le mai incurc, fac mereu asocierea cu frantuzescul "la pagaie" pe care-l folosesc aici. daca eram in america as fi spus probabil "paddle' si as fi fost mai aproape de adevar. :))

    caiacul asta are pedale si doua flotoare, e un hibrid intre caiac si catamaran...

    6 dimineata, gand la gand... am si scris despre asta aici. in pozele alea eram fix in spatele curtii. aseara chiar am fost in zona, mi se facuse dor de zona si sa-mi bag picioarele in fluviu, la 40 de grade. :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Bine. Daca va ducetzi sa vislitzi la 6 AM, sa-mi povesteshti, te rog, cum a fost.
    Io acu te las, ma duc sa fac boccelutza, vine Didier sa ma ia in vro doo ore, fugim la prietena noastra Moco, la Hodosha, in Covasna sau Harghita, nu tzin niciodata minte. Ea e acolo, la casa parintzilor ei, cu tot familionul dizlocat de la NY, d'abia astept sa vaz copiii americani descultzi, cu ratzele in riu si sa asist la ziua de nashtere a lui Matei, in conditzii de Hodosha. Viatza e interesanta. Especially when you have the right friends and family.

    RăspundețiȘtergere
  4. asta cu 6 s-a cam terminat... o faceam singura cand locuiam pe malul fluviului si aveam caiacul in tufe. ma sculam dimineata(chiar in timpul saptamanii) si faceam o tura. absolut divin. inchideam ochii si pluteam. era mai relaxant chiar decat yoga.
    P. nu e capabil sa se trezeasca la 6 pentru nimic in lume, mai ales ca de vreo 10 ani are biroul acasa sau aproape de casa si program liber ales...
    azi mergem sa-l incercam pe hibrid, am fost aseara sa ne cumparam echipament, ca in asta vom fi cam uzi, ne trebuiau chestii speciale. in final am stat 1 ora in magazin sa alegem 2 palarii de soare. :))

    distractie placuta cu americanii tai dragi si la multi ani lui Matei. :)

    RăspundețiȘtergere
  5. I am back. A fost foarte placut, un mic turnu Babel, cu 4 limbi amestecate talmesh-balmesh. Matei a primit o cantitate de cadouri ca am fi putut ushor deschide un magazin de jucarii intr-un orash-municipiu mai micutz. Tortul in conditzii de Hodosha a fost o mica oroare, despre care nepotul lui Uncle Sam a zis textual (cum amesteca el limbile): mommy, the tort looked nice, but the taste was asha shi asha!
    Am mictzionat pe noi de ris.
    Locul e verde, muntos-deluros, zgomotele sint cintec de pasarele, ploaia pe acoperis, o carutza care trece pe drum. In curte apar, din cind in cind persoane. Una aduce oua atunci strinse de sub gaini, alta aduce o punga de plastic cu peshti inca vii - ca mama lui Moco sa se uite daca si pe care ii vrea - dupa care pleaca inapoi cu punga plina si revine maica-sa, peste un timp, cu pestii aleshi curatzatzi. BLISS.

    RăspundețiȘtergere