luni, 22 august 2011

derbedei cu ştaif

Ceea ce-mi lipseste mie aici - printre altele - sunt masinile europene, adica Renault, Opel, Peugeot, etc. Nu ca as vrea neaparat sa cumpar, dar m-am saturat sa tot vad in jur americane si japoneze.
Nu de mult insa, a aparut noul Fiat 500. Infatisarea exterioara se demarca, interiorul mi s-a parut usor "cheap"(maneta din interior de la portiera e dintr-un plastic prost, dar cum pretul e pe masura, nu facem mofturi). Fiat 500 a fost intotdeauna o masina cu personalitate, ca si detinatorii ei(cei pe care i-am cunoscut). :))

Colegul de facultate Pedro poseda jumatatea unui Fiat 500(cealalta jumatate apartinea fratelui mai mare). Nu stiu cum se intelegeau care si cum sa o conduca, dar stiu ca in timpul celor 2,3 saptamani de practica in uzina din perioada verii, Pedro o conducea intotdeauna. Si ca un bun coleg ce era, ne invita sa mergem la practica cu el cu masina. Pe mine, pe Dan, pe George, pe Nicusor, pe Lucica si pe Radu. Asta era de obicei gasca. Acum sa nu ma intrebati daca am fost vreodata TOTI in Fiat ca creca era imposibil, da' ceea ce stiu e ca toata lumea se intreba cum incapeau inauntru atatia cati incapeau...

Secretul era ca nu trebuia sa fii foarte grabit cand plecai cu Fiatul(avea varsta lui Pedro), nici foarte bine imbracat(era cazul toturor din gasca, inclusiv al meu), dar mai ales trebuia sa fii pregatit fizic si psihic pentru mici reparatii sau impins pe traseu(ceea ce efectuam din cand in cand)...

In aceste conditii e lesne de inteles ca ajungeam intotdeauna ultimii in fata intratii, par, par, car, car, in aclamatiile generale: "Vin italieniiiii !!!". Incepeam sa coboram: unul, doi, trei, patru... muncitorii de la fabrica se inchinau.

A, acum mi-am amintit, Lucica avea Oltcit(asta era mai fitzos) si ne mai cara si el din cand in cand. Incapean si la el 6,7 de voie. George, fiind cam grasut, intra mereu in portbagaj, cunostea portbagajele masinilor tuturor ca pe propriile buzunare. La un moment dat, in portbagajul Oltcitului fiind si uitandu-se prin deschizatura geamului din spate, a vazut un gigant ca se apropie cu viteza si franeaza brusc la cativa centimetri de el(era un Tir). A scos un urlet de-am inghetat toti si a declarat ca lui nu-i mai trebuie mers cu masina, ca mai bine vine cu tramvaiul agatat pe scara sau si mai bine vine pe jos decat sa moara de inima, tanar. Ceilalti au hotarat asadar sa faca cu randul la portbagaj, mai putin eu(avantajul de a fi UNICA). :))

Alt avantaj era ca mergeam mereu in fata, inclusiv in masina lui tata lu' Radu(cand i-o mai dadea lu' Radu din joi in pasti). Masina lu' tata lu' Radu era o Dacie mai batrana decat jumatatea de Fiat a lu' Pedro, va jur. Si avea o gaura mare, mare in podea, in dreapta(mascata de covor), drept pentru care baietii m-au avertizat sa nu calc in mijlocul podelei cand ma urc, sa calc mai pe margine, sa nu o stric. M-am executat, ca doar nu era sa fac mofturi. Plouase si cum drumul are gropi si gropile au balti, ce credeti ca s-a intamplat la prima mare groapa? Ati ghicit!!! M-am udat pe pantaloni pana la genunchi(acum intelegeti de ce nu prea am purtat fusta in facultate)... Astia radeau ca nebunii, eu ma enervasem ca au facut inadins.

Asadar de cate ori mergeam cu masina lu' tata lu' Radu, imi tineam picioarele elegant, pe bancheta, ca o adevarat duamna... acum vedeti de unde am eu asa apucaturi de mare doamna si eleganta asta in miscari, mai ales daca imping masina sau verific uleiul la motor? Sa ma vedeti verificand compresia...

Ce mai vremuri...

18 comentarii :

  1. Eu eram plina de admiratie de cand am vazut cum vaslesti, d-apai acum de cand incerc sa mi te imaginez verificand compresia:)).

    RăspundețiȘtergere
  2. Io, ca scaietina. Nici macar nu stiu ce e aia sa verifici compresia. Si nu stiu nici ce e aia compresie. Nu conduc, abhor chestiile tehnice, vai de mama mea, singlehandedly ii tzin in viatza pe taxishtii din Bucuresti/Bruxelles/Paris/NY si alte citeva orashe pe care le fregventez des.
    Am incercat de vreo 3 ori, si de fiecare data, foarte la inceputul procesului, 'fortzele' mi-au transmis mesaje ca nu ie cazu. Si m-am oprit.

    Mi-a placut cu mashinile vechi, si eu am povesti minunate cu circularea in cele 3 modele de mashini din anii 70-80 (pentru mine, mai era si Trabantul) - am sentimentul ca eram oameni mai buni atunci.

    RăspundețiȘtergere
  3. Scaietina, am zis eu ca meseria asta m-a ajutat mai mult la socializare decat material... apoi socialul m-a ajutat sa gasesc alte meserii. :)

    Vera, cred ca mai de folos iti e sa stii unde sa pui corect virgula intr-o fraza, decat ce e aia compresie si cum se masoara ea. :)Oricum in zilele noastre totul e computerizat intr-un autovehicul, pana si mecanicii schimba modulele/piesele cu totul... societate de consum...
    Raman insa romanticii care-si mai amintesc... cum iti amintesti tu de Trabant.
    Da' de Wartburg si-o mai aminti cineva? :)

    RăspundețiȘtergere
  4. D'apai cum? Desigur. Dar erau intr-o perioada si mai indepartata, pre-Trabant.
    As da ani din viatza sa stiu shofa, nu e chiar asha simplu sa nu stii, nu in ziua de azi, nu pt. cineva ca mine, nu in Bucuresti...
    In fine.

    Dar, ca sa punem punctul pe i: care e meseria? Injinera? facushi Politehnica?

    RăspundețiȘtergere
  5. Politehnica, ce altceva? Desi tare am oscilat intre filo si inginerie(poti sa crezi?) pana prin clasa a 12-a... cand am ales surubul. Si de-atunci ba-l strang, ba-l desfac, asa, pentru variatie. :)

    RăspundețiȘtergere
  6. aveam un coleg ("aveam" fiindca s-a dus saracul exact cand ajunsese in varf) si era mai plinut asa, adica la peste o suta de kile si bine construit; ca sa nu-si mai fataie masina "adevarata" isi cumparase o cutie d-aia de chibirturi poreclita lastun (nu stiu daca ai prins zburatoarea pe aici); si fiindca nu prea se impacau la dimensiuni a scos omul scaunul din fata si o conducea de pe bancheta din spate... :)

    RăspundețiȘtergere
  7. cum sa nu stiu lastunul, Mosule? parca ii zicea dacia 500, nu?
    P. s-a entuziasmat tot cand a vazut o veche Lada intr-un magazin la Montreal. Cand i-am vorbit de vechile Moskvich habar nu avea de ce vorbesc. Mai era si Skoda, parca Skoda 100... o sa caut asta seara poze pe net, de mult n-am mai vazut.
    Masini cu personalitate, Mosule, acum, cu 2,3 exceptii, toate seamana intre ele(seamana cu cele japoneze) si sunt urate...
    Parerea mea. :))

    RăspundețiȘtergere
  8. uauuu... ma uimesti; jos palaria, la toate te pricepi! :)

    RăspundețiȘtergere
  9. ei, Mosule, nu-i chiar asa, da' stii cum e, cand iti place ceva, aprofundezi.
    si in plus, 5 ani, zi de zi, cu 24 de derbedei(aia de mai sus), despre ce crezi c-am vorbit? ca doar nu despre farduri sau fuste? Ei, mai vorbeam si despre "fuste" din cand in cand... :))

    RăspundețiȘtergere
  10. Am vazut si eu un Fiat 500 rosu nou. E frumusel.
    Am inteles ca pretul porneste de la $15000.

    RăspundețiȘtergere
  11. Nu stiu cat costa, dar la Montreal vad din ce in ce mai multe pe strada, ceea ce ma bucura. E frumusel intr-adevar. Cum spuneam, imi lipsesc europenele. :)

    RăspundețiȘtergere
  12. vasilica, pai si de ce citesti, maica, altceva mai bun n-ai de facut, inteligentuule, frumosuuule, destepuuule? tre' si ciurucuri in veata, ca sa iasa in evidenta, prin comparatie, desteptii. io zic ori sa nu ma mai citesti, ori sa-ti iei pastila.

    RăspundețiȘtergere
  13. Iar eu zic sa dai o matura in batatura si sa banezi lighioana, ca impute locul si-tzi goneshte interlocutorii.

    RăspundețiȘtergere
  14. ai dreptate, scot matura. zi buna, Vera.

    RăspundețiȘtergere
  15. Am facut curat, am batut covoarele, am sters praful pe blog, deci si mesajul lui Vasilica... :)

    RăspundețiȘtergere
  16. ca veni vorba de fiat 500, din cate stiu eu chrysler si fiat s-au unit prin 2009 tocmai in ideea de a produce pe scara larga masini de litraj mic si foarte mic (s-au dus vremurile de altadata cand erau la moda salupele americane); or fi dat drumul la productie in usa la fiatul 500...

    RăspundețiȘtergere
  17. Asha te vreau!
    Nu trebuia sa ii raspunzi, asta ii da satisfactzie ca a reushit sa te irite. Am vazut deja acest episod pe citeva bloguri. De fiecare data s-a terminat la fel. Nu exista explicatzie sau legitimare a unui astfel de gest, e agresivitate/violentza/rea-vointza pura and there is nothing to do except CLEAR BREAK.

    ORICINE itzi lasa asha un comment, trebuie banat DIN PRIMA, caci SINGURA SOLUTZIE este scoaterea din grup.
    NO MERCY, NO SECOND CHANCE!
    Intreaba-l pe danez, daca nu ma crezi.

    RăspundețiȘtergere
  18. mosu - iti marturisesc ca habar nu am unde sunt facute, dar daca sunt facute in us, sigur au fost desenate in europa, ca americanii se intrec parca in uratenie la capitotul design auto(cu mici exceptii). :))

    vera - multi oameni bolnavi pe lumea asta

    RăspundețiȘtergere