vineri, 4 noiembrie 2011

romantism - update


ieri m-am trezit plina de energie, c-asa se zice, ca ziua buna se cunoaste de... degeaba. Da' am mai lenevit, c-asa-mi spunea mie tata, sa nu me ridic brusc din pat dimineata, ca ma doare spatele. Si cum leneveam noi asa, iar catelul si pisoiul jucau pe noi de foame, auzim strigatele "paor suplaiului" care este si intra el in functiune cand nu mai e corent. Ei, zic, sper sa vie repede... Peste 15 minute sunam la Hydro Quebec, ca sa aflam ca corentu' va veni pe la... 15.45h, ca se fac lucrari de intretinere... adica care va sa zica au uitat sa ne anunte si pe noi dinainte.

Asa, nu pot sa-mi fac cafea la filtru, da' o s-o fac la ibric, imi zic si ma indrept spre bucatarie, de unde ma intorc realizand ca aragazul e electric. Ca si incalzirea si apa calda. Am mancat cereale cu lapte rece, v-am raspuns voua la mesaje ca va iubesc si va pretuiesc, apoi ne-am facut repede dus si am plecat sa rezolvam chestii. Ne-am intors pe la 13, am mai mancat racituri si io am avut super ideea sa mergem sa ne plimbam sa facem poze cu toamna la noi in cartier. Am plecat, da' cum necazurile se tin lant, era zi de reciclaj si toate pubelele albastre erau insirate pe strazi, drept pentru care n-am facut decat poze la o vitrina. Am intrat intr-un magazin de produse naturiste de unde am cumparat niste nuci indiene - detergent, guma de mestecat naturala, niste alte mici chestii "miraculoase" si doua conserve de peste crescut cu pian si poliglot pe deasupra.

Am ajuns acasa, P zice ca trebuie neaparat sa raspunda la niste mesaje urgante(vax albina), eu rezist fara internet, zic, apoi ma bag in pat sa meditez, ca ce altceva era sa fac... 15.45; 16.15... alt telefon, alt robot, cica abia la 19.00. Mancam conserve de peste la lumina lumanarilor, apoi P imi spune ca el face focul. Ptiuuu drace, piei ispita, imi fac cruce larg, fac o rugaciune de iertare a pacatelor la zeul ecologismului care tocmai imi daduse si mancasem pestele meloman care a fost.

Si in timp ce limbile flacarilor se itzeau de sub lemne, simteam asa o durere in coasta, trebuie ca erau convingerile mele arzand... apoi s-a facut cald si am turnat vin, P a luat chitara si a inceput sa cante ceva... stii ce vreau sa-mi canti, intreb? En revenand de rigaud. Whattttt???

Ora 19 ne-a gasit in fata focului, cantand, in timp ce catelul si pisoiul dansau: En revenant de Rigaud, cat-in cat-an chip, bhip, iha, groh... En revenant de Rigaud...

E ora 10.53, ziua 2 - s-a luat iar lumina... "du a un equipement brise"... si o sa vina la 16.30... macar am cafea... creca ma duc la film... c'est en revenant de Rigaud...

8 comentarii :

  1. tot raul spre bine...
    plimbare, chitara si vin, foc in semineu... noroc cu hydro quebec...

    RăspundețiȘtergere
  2. mosu, azi cand s-a luat iar curentul nu am mai gasit asta comic si nici romantic, drept pentru care am plecat si am cumparat un mare panou solar. Sa avem macar de doua becuri si 2 calculatoare non stop.

    RăspundețiȘtergere
  3. Plita electrica nu consuma mai mult ca un aragaz?
    cand aveam totul electric (apa, incalzire, plita) ma cam uscam de bani. Acum cand apa, incalzirea (pe care n-o deschid) si aragazul sunt pe gaz, parca platesc mai putin.
    Am o lampa cu baterie solara (de la ichea), zilele astea a fost cam innorat si n-am incarcat-o, asa ca da o lumina palida, buna doar cand ma trezesc dimineata.

    RăspundețiȘtergere
  4. Quebecul e unul din cei mai mari producatori mondiali de energie electrica(centrale hidroelectrice) si curentul electric e f. ieftin aici(il platim indirect in taxe, dar asta e alta discutie).
    Gaze nici nu stiu daca sunt bagate pe strada unde stau, stiu ca exista, dar rar.
    Incalzirea poate fi pe pacura/ulei(produse petroliere), dar noi am schimbat-o cand ne-am mutat, aveam un tanc de petrol intr-o incapere din subsol si ideea nu ne-a suras.

    E prima data cand se ia curentul atat de mult, dar pana la coada trebuie sa isi faca si ei lucrarile de intretinere necesare ca sa ne furnizeze tot ce ne furnizeaza... nu e vina lor ca noi nu suntem la serviciu sau ca lucram acasa. :))

    RăspundețiȘtergere
  5. In momente ca acestea apreciem avantajele tehnologiei. In plus, bine ca nu v-au cazut curentii si incalzirea in minunatele zile cu -ceva grade Celsius. Pt asa caz, v-ati gandit la o alternativa? Adicalea e fain semineul ala, dar incalzeste o incapere? Poti sa faci si o frigaruie pe el ? mici/carnati de Plescoi adaptati? sau poate un prieten/vecin care are centrala pe mazout/lemne etc.

    Inca o intrebare intrebatoare. Eu stiam de Canada ca este una din cele mai dezvoltate tehnologii atomo-nucleare, si ca are vreo 20 reactoare in functiune, plus cateva in cercetare. Centrala Cernavoda este construita cu tehnologie canadiana, si nu ruseasca (ca cele de la Cernobal, sau de la bulgari).
    Aveam impresia (eram chiar convinsa) ca energia electrica nucleara este cea mai ieftina.
    Stii care sunt diferentele de pret intre cea atomo si cea produsa de hidrocentrale?

    RăspundețiȘtergere
  6. Am google-it putin. In canada, pretul la hydro energie electrica este cel mai mic:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Electricity_sector_in_Canada

    RăspundețiȘtergere
  7. arakelian, in ianuarie '98(eu nu eram aici) a fost cea mai teribila pana de electricitate din istoria quebecului, datorata furtunii de gheata.

    toata lumea pastreaza o rezerva de lemne pentru asemenea cazuri. mai avem si butelii de aragaz cu care te poti descurca la nevoie. in '89 se plimbau de la unii la altii in functie de unde era curent/caldure. sigur ca nu poti fi niciodata cu adevarat pregatit pentru catastrofe...

    RăspundețiȘtergere
  8. tot la ploaia aia inghetata ma gandeam si eu.

    RăspundețiȘtergere