luni, 21 noiembrie 2011

Sarasota




O dimineata perfecta e cand te trezesti devreme, plin de energie si constati ca afara sunt iarasi peste 25 de grade si soarele e inca la locul lui, sus. Aerul miroase a scoici si tu mirosi a nisip si a sare... creca am uitat sa ne dusuim aseara, da' ce conteaza, ca tot in mare ajungem si azi. Mancam repede niste paine prajita cu ceva, ca doar n-o sa pierdem vremea cu prostii, bem cafelele in timp ce verificam mailurile (abia acum constatam ca unele sunt inutile si pierzatoare de timp), apoi ne luam jucariile si plecam.

Una din cele mai frumoase plaje pe care am pus piciorul, daca nu cea mai frumoasa, lasand in urma multe plaje californiene, e Sarasota Beach, Florida. Miami beach, Venice Beach sau South Beach sunt frumoase prin calitatea arhitecturala a edificiilor invecinate, prin spatiile largi dintre cladiri si ocean sau prin cantitatea de piste de biciclete din vecinatate.

Sarasota are insa o frumusete subtila si naturala. Nisipul alb si pudros scartaie sub pasi precum zapada proaspata(pe care o vom avea in curand la Montreal, dar asta e alta poveste). Apa e limpede si clara. E de inteles de ce, inarmati cu o minge topaitoare, cu masca si tub, am petrecut ore intregi in apa, ca niste copii. Lopaticile ne lipseau, sa ne jucam in nisip. N-am mai stat atat la soare si in apa, nici eu nici P, de pe vremea copilariei.

Macar ne-am dat cu crema si ne-am servit din cand in cand de o umbrela de soare, ceea ce a facut sa nu ne ardem ci sa ne bronzam, mai ales eu. Si amestecul de crema solara cu nisip fin si apa sarata da o chestie pastoasa care pe cuvant ca e cel mai bun exfoliant pe care l-am utilizat in viata mea. Ieftin si natural!

Si salvamarii... salvamarii... zau ca nu am vazut nici o Pamela Anderson in zona... pacat, ca lui P i-o fi placand sa vada, da' "nu era decat baieti frumosi si 'nalti ca brazii", ceea ce mie mi-a convenit si imi venea sa trec de geamandura, ceea ce nu am riscat pen' ca P a fost "sauveteur" la piscina toata adolescenta si orisicat... ori venea sa ma salveze tot el, ori se facea ca nu vede valu' si mai stii? :)))
Asadar n-am fost salvata decat in minte, emisfera dreapta, sau stanga... in fine, aia cu emotiile si lui P un pescarus i-a luat juma' de bagel din mana in timp ce privea cerul. O fi functionand tot emisfera cu emotiile...

Si am mai fost si la muzeu(asta poate fi plictisitor, va povestesc alta data) si am mancat fructe de mare vreme de o saptamana, spre disperarea tuturor, da' mie cand imi place ceva, imi place. Si aseara, dupa plaja, am fost sa mancam o bouillabaisse si creca aratam atat de naspa imbracati cu haine de plaja, ca chelnerita ne-a spus de doua ori ca e cam scump restaurantul, da' ca e bun... ceea ce ne-am putut permite totusi, ca aveam cartile de credit cu noi. Si apoi ne-a prins si ploaia, da' ce mai conteaza?

Gata!

12 comentarii :

  1. mor de invidie pe soarele ala! aici se anunta un uragan spre duminica incolo, cadou de la irlandezi:)

    RăspundețiȘtergere
  2. offf... ieri am avut treaba mai multa prin oras si am inghetat ca un ra... ca un turture; aici temperatura oscileaza ca pe balansoar in jurul lui zero si e un friiiiig de-ti intra in oase...

    RăspundețiȘtergere
  3. Si io. De invidie. Ca esti la mare. Ca plaja e goala. Ca va praduiesc pescarushii.
    Etc.
    Aici e frig si cernit, o lumina scirboasa si trista si cenushie si dezesperanta.
    Beau Bailey's in cafea la ore neverosimile.

    ENJOY. Ca vai de papanashu vost' cind revenitzi la iarna canadiana!

    RăspundețiȘtergere
  4. lektore, stiu ca ai viza de us si ca-tz plac americanii de mori, deci cat va ia sa va faceti bagajele si sa alunecati pe-o raza, vorba lu' luceafaru'? ca o saptamana de vacanta s-o mai gasi pentru toata lumea.

    dac-ai sti ce preturi au astia la case si condouri(am studiat problema serios), te-ai face urgent proprietar in america pana strangi bani de insula... :))

    RăspundețiȘtergere
  5. mosule, de-aia-mi place mie sa merg in vacanta iarna, ca vara e soare si frumos si la mine-n gradina. :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Vera, merci, merci. In loc de Bailey io ti-as recomanda un sud al Frantei sau cateva zile de Spania...

    Faza cu pescarusul a fost tare, tocmai ne hlizeam pe cer la unii care se dadeau cu parasuta pe ocean, eu faceam poze si P isi tinea mana streasina la ochi(cu tot cu bagel). La un moment dat vad un pescarus care-mi trece pe la ureche si P care se intreba ce-a fost asta. Bagelul disparuse. Si nici n-a simtit. :))

    vai de papanasul nostru, da! dar ne mai raman 3 zile de profitat, azi ne intoarcem la civilizatie in Miami Beach, la muzee si galerii de arta.

    RăspundețiȘtergere
  7. Adresa?? sa va trimit lopatele :))
    HAPPY THANKSGIVING !

    RăspundețiȘtergere
  8. Costel - Collins avenue, Miami Beach, a 60a pe dreapta. :))
    Happy, happy si voua, noi l-am serbat aseara ca sa fim siguri, ca azi am fost pe drum de la Sarasota la Miami.

    RăspundețiȘtergere
  9. Rezumat: lopatele, papanasi, apa calda, plaja goala, pescarus tupeist, muzee, soleille.
    Minunat.

    RăspundețiȘtergere
  10. arakelian - "plaja goala"

    nu recunosc nimic :))

    RăspundețiȘtergere