joi, 29 decembrie 2011

colindat

Azi am colindat impreuna cu F, una din prietenele mele romance venita in vizita dintr-un orasel mai departat de Montreal. Printre altele, am mers la cumparaturi, desi afara crapau pietrele de frig(erau circa -20C). Prin centru fiind, la intervale regulate, au sunat-o vreo 3 amici romani, cu care ne-am si intalnit si cu care ba am baut o cafea, ba am mancat, ba doar am sporovait.
Desi nu-i cunosteam pe nici unul din ei, mi-a facut placere sa-i intalnesc, a fost ca si cand ne regaseam, dupa mult timp. Ne-am spus pe nume, am facut glume si am ras.

Eu si F ne-am reintors apoi la ale noastre, la cumparaturi adica. Asteptam de mult o zi de "reduceri", intre fete. P oboseste de obicei dupa primele 3 ore. :)
Eu am cumparat doua bucati, o rochie si-un sacou, dintr-unul din magazinele preferate(erau la reducere 50%, ca altfel nu luam, he he).
Ajunsa la casa, constat ca amandoua sunt facute in Romania. Si eu care credeam ca pot trece drept italianca, de la distanta! Da' de unde? :))

Si ca sa sfarsesc ziua in acelasi ton vesel, ascult asta si rad. Ceea ce, evident ca v-o doresc! :)

22 de comentarii :

  1. Cora, nu stiam de baietzii astia. Intr-adevar, e misto cinticelul - si in sine si ca idee si mesaj. Si ma unge pe inima ca isi bat joc de Hrusca, care, nu intram acum in discutzie, dar absolut merita sa fie luat peste picior fara mila. Si cei care il asculta cu lacrimi in ochi.

    RăspundețiȘtergere
  2. a, da?? nu stiam ca e antipatizat, eu am vazut-o ca pe o parodie.
    O intamplare haioasa, anul trecut inainte de craciun ma intreaba prietena mea daca vin sa-l vad pe Tudor Gheorghe in spectacol, in preajma craciunului. Merg, cum nu, ii raspund entuziasmata. Cumpara fata bilete, imi spune la un moment dat ca le-a luat si ca imi ofera unul de ziua mea. Cu o saptamana inainte de concert imi spune sa nu uit ca pe data de ... e concertul cu Hrusca. Cu cine??? Cu Hrusca! Pai ai zis ca e Tudor Gheorghe. Asa am zis? Presupun ca nu vrei sa mergi!
    Ba, pe Hrusca l-am ascultat in Ro cat pentru toata viata, da' de mers o sa merg acuma. Da' daca era sa stii de la inceput ca e Hrusca, mergeai? Sincer, nu!
    Ok, las ca poate gasesc pe altcineva. Si a gasit! Cam penibila faza, da' prietenii inteleg astfel de situatii. :))
    Cu Hrusca n-am nimic personal, am avut doar o supradoza in tara. De ce zici ca nu e iubit?

    RăspundețiȘtergere
  3. Am zis eu ca nu E IUBIT? Cred ca e adorat. Am zis ca eu nu il iubesc si ca nu imi plac cei care il iubesc, dar cred ca se stie deja ca eu am pareri cam neortodoxe, adica neconforme cu cele ale majoritatzii.
    Si nici TG nu imi place, dar e sarbatoare, hai sa nu polemizam.

    RăspundețiȘtergere
  4. Un an nou fericit si multa sanatate iti doresc!LA MULTI ANI!

    RăspundețiȘtergere
  5. Vera, pai nu polemizam, intrebam doar de curiozitate, in urma afirmatiei tale "isi bat joc de Hrusca". Mai departe de atat nu prea ma intereseaza, sincer. Sa ne-auzim vesele!
    La multi ani!

    RăspundețiȘtergere
  6. LA MULTI ANI, Dongabone, sa ne-auzim sanatosi si voiosi in 2012!

    RăspundețiȘtergere
  7. Hah! Italianca nici vorba ca astea made in italy sunt facute in china, dupa cum am observat cele facute in romania si taiwan sunt la mare cautare, asa ca te-ai scos:))
    Sa ai un an minunat, Cora! Pupa si pufacioasa aia cu flaneluta din partea noastra!

    RăspundețiȘtergere
  8. alea din italia au parti de plastic, adica?
    deci tu ai nimerit bine, ca sa zic asa... :)))

    Va doresc si eu un an plin de de toate, numai bune si frumoase, tie, lu' Jupanu, lu Von Plush(un pupic de la pufacioasa) si celor doi... inger...oi(ca ingerasi nu mai merge). Sa fim bucurosi, Ina!

    RăspundețiȘtergere
  9. Cora - fiindca nu e un artist, e un oportunist lipsit de gust si de onoare, care scoate colinde pe banda rulanta (ceea ce spun si baietzii in cintec, 'sta in America si vine din cind in cind in Romania, cu 8 noi colinde" or similar) si foloseshte toate poncifele si cele mai kitsch metode de smuls lacrima si induioshat 'romanul'. Si ii reusheshte, ca prostia e ca les medecins - sans frontieres.

    RăspundețiȘtergere
  10. acum am priceput, asa e, ca americanii nu prea se dau in vant dupe colinde... :)

    RăspundețiȘtergere
  11. Uite ce am gasit pe blogul unei romance care traieste intr-o tzara unde se vorbeste spaniola:

    "degeaba incerci sa fugi mii si mii de kilometri, hrusca are bratul mai lung ca cel al legii, e craciun, n-ai cum sa-i scapi, se insinueaza cu ochii lui spalaciti de merluciu fiert, ma prinde de urechi si incepe sa toarne “scu-lati gazde nu dormiiiiiti”, e un cosmar ca ala pe care il am de-o vreme ca am scapat un examen si aflu ca nu mi-am terminat facultatea dar ma imbarbatez rapid privind masa, lasa-l pe hrusca sa-mi siluiasca urechea..."

    RăspundețiȘtergere
  12. hahhaha, absolut haios, mai putin partea cu ochii "spalaciti", care nu ma inspira... dar cred ca nici pe tine. :))
    eu nu m-am maisimtit agresata fonic de cand am emigrat. in ro eram aproape de pragul nebuniei cu manelele in statia de autobuz si acasa, cand ieseam in propria curte. offff, viata meaaaaa. :))

    RăspundețiȘtergere
  13. vaaai, mi-ati adus aminte de o intamplare.
    Proaspat scapata de ro, cu timpanul si urechea in plin proces de linistire si purificare, intru in metrou. Si un acordeonist din neant, apare, si canta suav un purpuriu cu de inspiratie rusa/balcanica/franceza. Intr-un final, imi zice: "sarutmana domnisoara", cu paharul de la un MCDonalts/starbucks intins. Ma uit in geam - poate zaresc unde nu m-am spalat bine pe fata! M-a uit la haine... sa vaz vreo eticheta :) Si tot nu stiu cum de m-a bunghit ca is romanca...

    RăspundețiȘtergere
  14. nu :) Posibil de la fesul crosetat.
    Dar o sa caut un sampon/spray sa ma vopsesc red pt o zi :)

    P.S. am fizionomie de moldovianca - de la aia probabil. Si aici moldovenii colcaie, ma simt mai ceva ca in copilarie(ii recunosc dupa accshent pe susheveni, vaslui/barlad, de basarabeni nu mai zic )

    RăspundețiȘtergere
  15. exista o fizionomie specifica moldovei si mai multe accente de moldova? sa mor daca stiam. cam cum ar fi fizionomia?

    RăspundețiȘtergere
  16. greu de explicitat (in general par/ochi/ten deschis la culoare, iar basarabencele sunt super frumoase si mai ales aranjate; la barbati - burta si fata lunga de la beutura ; mie mi se pare si forma craniului, oasele celor din sudul Romaniei putin altfel - parerea mea, hac). Whatever, eu ii izolez usor dintr-un grup, si mai ales din strainatate. Cel mai des i-am confundat cu rusi. Niciodata cu cei din tarile vestice.

    Citisem undeva, ca standardul de frumusete pt oameni e dat de ceea ce vad in copilaria timpurie; cu o familie blonda (eventual mama), exista clar o tendinta a copilului baiat sa ii placa blondele. Culmea, datorita copilariei in Moldova, eu fug de barbatii moldoveni (de la beutura mi se trage, maica - bautura altora). Asa ca, ii recunosc aproape instinctual, nu neaparat dupa parametri clar precizati.

    RăspundețiȘtergere
  17. arakelian = nu ca as pleda in favoarea barbatului moldav, DEPARTE de mine acest gind, dar plaja e foarte ingustata, daca elementul de eliminare e o natzie care bea. Mai ai asha (si vorbim de Eurasia only): totzi rushii, ucrainienii, belorushii, tot Caucazul, Finlanda, si restul nordicilor, Irlanda si Scotzia fara gresh. Hmmm.

    RăspundețiȘtergere
  18. P a inceput sa-i recunoasca pe romani, mai ales pe barbati, cica au fata rotunda, cam acelasi gen de fizic si ochi blanzi. E de parere ca romanii(barbatii) sunt oameni buni. Nu stiu de ce nu si femeile, he he he. :)))

    Arakelian - sa-i vezi pe olteni la beutura, draga mea... sigur ca nu totzi, dar eu am cunoscut satul romanesc din sudul tarii... cade gardul, da' nu cade paharu'. :))

    Si i-am comparat intotdeauna pe olteni cu ardelenii (am multi prieteni ardeleni si doi din cei mai buni prieteni sunt maramureseni), in defavoarea primilor, evident. Dupa cat sunt de gospodari, ca de smecherii sunt satula...:)

    RăspundețiȘtergere
  19. nu uita ca daca Dunare n'aveam, Jiul Dunare-l faceam, da??? :)))

    RăspundețiȘtergere
  20. sau tisa... cu conditia sa fie fuarte elastica :)

    RăspundețiȘtergere