miercuri, 21 decembrie 2011

flanelu'


Acuma nu oi sti eu sa fac poze, cum va spusei deja, da' stiu domnule sa fac fular, pulover pentru catei si chiar pentru uameni... asta daca nu sunt prea grabiti sa-l poarte. Pen'ca daca vor sa-l imbrace mai devreme de 2,3 ani, trebuie sa-si cumpere unul "de gata".
Pe ultimul l-am inceput in urma cu circa 3 ani, intr-o perioada de relaxare maxima care a trecut dupa confectionarea partii din fata, fiind inlocuita de una de stresare progresiva, din cauza de nu mai stiu ce si fara legatura cu indeletnicirea mentionata. So, poloverul meu cu serpi cum l-ar fi numit bunica a fost lasat sa zaca undeva in debara.
O discutie despre fulare/manusi de la Suzi mi-a amintit brusc(ca io sunt rapida cand vreau) de crosetatul meu abandonat. Asadar am scos puloverul de la naftalina si am constatat ca nu-mi mai place din doua motive. Unul, ca materialul e colorat aiurea si al doilea, ca modelul ales, in torsade, nu merge cu picourile colorate, ca il incarca prea mult. Asa ca primul impuls a fost sa desfac ce am lucrat si sa fac un model simplu, in punct mort(parca asa se cheama). P, disperat, m-a implorat sa nu fac asta, ba chiar mi-a spus ca lui ii place si ca pot sa fac altul uni, daca asta vreau. S-o crezi tu...

Cand m-au oprit la spital seara si P a venit acasa sa-mi aduca una, alta, i-am pus pe lista si lucrul de mana. I-am zis asistentei responsabile cu fluturasul de perfuzie sa mi-l puna in asa fel incat sa pot croseta, drept pentru care m-a pus sa mimez crosetatul si a amplasat dracia tocmai bine. Zis si facut, mi-am ridicat patul, am asezat perna adecvat si mi-am scos andrelele. Ati crosetat vreodata cu o perfuzie la mana??? Nici sa nu incercati! Nu va doresc! Operatiunea "croseta vesela" a fost repede inlocuita de citit si/sau socializat cu colegii de camera.

Cam asta, intre timp mi s-a facut pofta sa fac cipici si am gasit un model super aici, doar ca n-am priceput cum se scade la calcai. Stiu de la bunica(ea lucra pe 5 andrele), ca la calcai era mai dificil de scazut. Asadar am o mare dilema, am cautat chiar si pe youtube si nimic. Problema serioasa... sa vad daca pot improviza.

La mine acasa nu se descalta, dar uneori musafirii insista(n-am priceput de ce). Atunci mi-ar placea sa le vad mutrele, cand in loc de papuci de casa, le dau cipici colorati. Pentru barbati o sa fac unii rosii sau chiar in dungi, verde cu galben. Sa se invete minte! Ce credeti, e buna ideea?


PS: precizez ca puloverul catelului a fost confectionat de moi meme, iar simbolul a facut furori. Ceea ce, evident, va doresc! :)

32 de comentarii :

  1. deci si pe mine m-ai impresionat cu simbolul de pe ploverul catelului. Mi se pare f. greu de facut un model din culori.
    Si eu am hobby-ul asta, mai exact cand sunt obosita si vreau sa ma relaxez/stau de vb/stau la tv, iau ceva de lucru. Altfel adorm, prea devreme uneori, si apoi ma trezesc evident, prea devreme.

    RăspundețiȘtergere
  2. m-am uitat ca fraiera la papucii aia roz pusi de tine. Deci in primul rand nu inteleg prescurtarile, apoi vad ca e cusut mult, nu sunt lucrati circular, ca sa lupte la scazut in calcai, sunt inceputi din vf degetelor si se termina la spate unde e cusut, deci scapi de drama calcaiului scazut.
    Dar nu stiu unde e cealalta cusatura...cred ca in talpa.
    Ei sunt inceputi din varf: mai intai un lant cu o gaura mai mare, care in final se strange ata din ea; dar in rest...

    RăspundețiȘtergere
  3. cred ca m-am prins. E cusut deasupra, nu in talpa. Ok, fac modelul intre Craciun si anul nou :) (acum sunt la munca, sssst, astept colegul ce ne-a promis ca aduce vin din productia proprie).

    RăspundețiȘtergere
  4. singurele activitati manuale folositoare de care sint in stare sint sa bat cuie in lemn si sa schimb becuri:)

    RăspundețiȘtergere
  5. Uuu, a iesit fain ploverul, Cora, e vesel si clar neplictisitor! Fa-l asa cum e, ca arata mai bine decit crezi, serios!

    RăspundețiȘtergere
  6. Dupa claponul cu castane îti mai dau un sfat. Când ai sa te-apuci sa-i faci un pulover lui P. sa începi cu mânecile. Daca dureaza ceva mai multi ani decât ai prevazut, le mai lungesti putin si ies niste izmene lux!!

    RăspundețiȘtergere
  7. arakelian, io am inteles ca cipicii sunt pe circulare si ca doar varful se strance si se coase. Probabil la calcai poti sa inchei pe drept, dar o sa ai dunga de la cusatura care te deranjeaza...

    O sa incerc sa-i fac asa(tre' mai intai sa termin puloverul), poate ma prind acolo pe moment cum se scade, asa am facut si hainuta pentru catel. Sa-mi spui daca ti-a iesit.

    RăspundețiȘtergere
  8. adaugire - firul de ata e colorat asa, e un fir de bumbac cu portiuni colorate, cand se lucreaza ies un fel de picouri.:)

    RăspundețiȘtergere
  9. domnu' Lektoru', probabil stiti sa cantati la pian, la harpa, la ceva... ceea ce eu nu sunt capabila nici in vis, mai departe de percutie n-am trecut.:)

    RăspundețiȘtergere
  10. merci de incurajari, Suzica, il fac acuma ca m-am reapucat, mai am putin si termin spatele. Nu-mi ajungea materialul si am decis ca manecile sa le fac dintr-unul cu picourile putin diferite(sunt norocoasa ca am mai gasit totusi material care sa semene cat de cat dupa 3 ani). :)

    RăspundețiȘtergere
  11. P are un pulover crosetat de care-i e tare drag, e vechiut dar il poarta asa(nu-i place sa-si cumpere haine). Cand i-am spus ca as putea sa-l reproduc, i-au stralucit ochii, da' creca mai e capabil sa-l poarte fo doi ani pana se rupe de tot. :))

    uitati aici un model de chiloti de st-valentains. Arakelian, Suzi, daca ne apucam de crosetat, numai bine-i gatam in februarie... oare sunt din lana??? :)))))))

    RăspundețiȘtergere
  12. Ideea cu cipicii e foarte buna doar ca in locuintele ce au parchet pe jos, oaspetii vor semna si o asigurare pentru accidente la venire.
    In ce priveste modelul final de st-valentine, exista deja costumatii complete, crosetate pe diferite marimi pentru toti membrii familiei. ;)

    RăspundețiȘtergere
  13. Tocmai voiam sa ma apuc de crosetat si,citind comentariile anterioare cu mare atentie,am realizat ca stiu destule.Gata,de maine ma apuc de facut cipici!Mai adaug ceva pe lista cu "Ce stiu io sa fac" :) Imi place cum scrii,vad ca pe prietena de pe Arrakis o cunosti deja deci,ca sa nu te mai caut aiurea pe valurile netului,te bag direct in roluiala mea.Zilele viitoare am sa-ti citesc si toate postarile pe care le-ai scris ever,acum fac cozonaci si maine ii trag o rulade de pulpa la tava,deci sunt cam ocupat :)

    RăspundețiȘtergere
  14. vale, nu m-am gandit... am parchet. Creca fac cipici decat pentru noi, sau ii fac cu crampoane. :))

    dongabone - Bine ati venit si multumesc de cuvintele frumoase. spor la cozonaci si rulade, mai treceti cand aveti timp, nu-i graba. :)

    RăspundețiȘtergere
  15. Cora - suzi are dreptate, e dragutz pulovarul, termina-l. Picourile sint foarte mishtoace. E drept, si dupa gustul meu e putzin incarcat avind si torsade, dar NU GRAV.

    Dar altceva voiam satz zic: ascultam Wild Horses, ca ma stii deja, si ajung la postul tau. Vaz 'simbolul', zic sentimpla chestii, fortzele sint in activitate, s-au aliniat astrele (asta e pt. dl. lektor, sa intzeleaga cum stam), citesc ce zici, intrerup Rollingii, dau click pe 'simbolul' tau din text si HAIT! caz de pe scaun, ca se deschide Memory motel.
    Traiasca prietenia romano- canadiana.
    (Desi, zapada din curtea ta imi da sentimente nu prea altruiste).

    RăspundețiȘtergere
  16. Vera - tz-am zas, tz-am zas??? fortzele binelui(sper), s-au aliniat... ca altfel dispar "dragii telespectatori" de pe blog, de frica noastra.

    Puloverul stiu ca e cam incarcat, acum 3 ani nu parea, da' am acceptat asta si-l termin. Il pot purta pentru sporturi de iarna.
    La noi ninge putin, s-a prins zapada, dar cred ca se va topi, se anunta 5,6 grade zilele viitoare.

    RăspundețiȘtergere
  17. fortele s-au aliniat,
    planetele s-au colorat,
    sarmalele s-au dezamerlocizat,
    lektorul la greu s-a magnetizat!

    minati maaaaiii!!!

    RăspundețiȘtergere
  18. deci da, desi inca nu e sarbatoare pina nu ne colinda din hardingfele ceva de sezon domnul rodolphe avind cu mare grija respect topica pentru!!:))

    RăspundețiȘtergere
  19. en tout cas, quelque chose dans ce genre-la. :))

    RăspundețiȘtergere
  20. deci sa pui poze cu evolutia lucrului. Nu conteaza ca nu e atza uniforma, cele mai frumoase chestii sunt cele handmade si evident cu propriile miini- important e efortul, si nu sa iasa un produs de haut-couture.
    Eu nu am mai facut ciupicii, ci alte maruntzisuri inspirata de un blog brazilian (cu chestii multicolore, sorcove, inflorate, dungate si evident, minunate).
    Deci chiar m-a prins microbul crosetatului si tricotatului. Acum caut o sursa sa comand atza de pe net, evident mai ieftina, si daca se poate ceva wool-bumbac moale.

    RăspundețiȘtergere
  21. arakelian, si mie mi se pare ca ata e super scumpa, am gasit aici la "fondul plastic" o lana de un verde superb, colorile astea de la vestiteleShetland(nu stiu daca-ti amintesti de puloverele din lana de altadata), care costa vreo 9$ o bobina micutza. Am facut socoteala ca pentru un pulover m-ar fi costat la vreo 80, 90$ numai lana...
    Bumbacul din puloverul meu e relativ ieftin, dar am observat ca lana de buna calitate e f. scumpa aici, ca tre' sa fie de calitate, altfel "te mananca", vorba bancului. :)) Sa-mi spui daca gasesti ceva pe net.

    Aseara am inceput manecile(n-am lucrat de sarbatori) si pe la 12 azi noapte lucram de zor, astfel incat P. facea misto ca vreau sa-l termin pentru azi, ca e frig... :)O sa pun poze cand il termin. Si o sa fac si cipicii, mi-a promis P ca gaseste sa-mi puna ceva pe talpa lor... de ex. pasla/fetru.

    RăspundețiȘtergere
  22. vaaaai, ce nostalgic e ce spui. Mamaia facea cipici de lana. De la oaia din curte. Da, ne manca al naibii...dar trageam peste sosete. Tataia ne taia din hainele de la munca(a fo cfr-ist) forma talpei, iar mamaia ii cosea de ciupic.

    surse de atze: http://www.ovillos.com/tienda/index.php - e din spania :D
    sau daca vrei cantitati mai mari, de la Shanghai:
    http://french.alibaba.com/product-gs/competitive-price-alpaca-wool-blended-yarn-have-stock-506358521.html
    mai e scumpetea asta http://www.phildar.fr/fils-a-tricoter/fils-classiques.r.html

    am glumit.

    Inca mai caut site-uri cu atze.

    Mai era unu turcesc, avea martzea reduceri. Dar evident, reduceri tot la chestii sintetice (acryl, cu care lucrez din greu, pt ca e f. ieftin). In plus, la cat e transportul, prefer sa cumpar dintr-un magazin loco, sa pun mana.

    RăspundețiȘtergere
  23. mai cauta, vad ca lana 100% e fie inexitenta, fie scumpa si pe aici... exceptand varianta cu 100kg din shanghai.
    putem cumpara impreuna 100kg, o facem jumi-juma si ne imbracam cu aceeasi culoare toata familia/toata viata. dar tre' sa ne gandim bine ce culoare sa fie. :))

    ciorapi/vesta/cipici din lana de oaie care te mananca(nu oaia, lana), suna tare cunoscut si pentru mine. :)

    RăspundețiȘtergere
  24. Cora, eu nu sunt sigura ca lana aia chinezeasca e pura 100%. DOar pt ca nu o afiseaza asa, asta nu inseamna ca e chiar ce scrie pe eticheta :D
    De fapt, nici nu mai vreau lana 100%, poa sa fie un 'melange' de lana si bumbac ;)

    RăspundețiȘtergere
  25. nu ma gandisem ca lana poate fi "facuta" in China fara sa fi vazut neaparat oaia... asa e, ai dreptate. :)

    RăspundețiȘtergere
  26. m-am apucat aseara de ciupicii aia roz :D
    Ma duc la ei pe site sa adaug adnotari :D

    RăspundețiȘtergere
  27. sa pui poze la tine, sa vedem cum au iesit si sa-ti notezi detalii, pe cati ocheti incepi, cat cresti, etc, ca eu am zis ca-i fac dar nu am avut timp.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si eu am zis ca fac de Craciun si uite ca vine primavara :D

      Ștergere
    2. aseara am terminat unul din ele. O sa iti scriu un email cu pasii.

      Ștergere
    3. uite modelul. http://arakelian.wordpress.com/2012/03/08/articol-pt-cora/

      3 luni mai tarziu, dar c'mooon, sunt roman :)

      Ștergere
  28. sarumana, da' stai sa ma vezi pe mine... :))

    RăspundețiȘtergere