duminică, 22 ianuarie 2012

Cedri II


de vreo 3,4 saptamani, duminicile sunt zile lucratoare "grele", fiind singurele in care putem sa facem mult zgomot in "galerie", ca veterinarul de alaturi nu lucreaza duminica si magazinul de haine de la parter se transforma intr-un "spa" unde o sa ma relaxez io, ca am primit deja invitatie. m-au vazut intr-o zi in parcare in timp ce caram niste lemne, m-au intrebat daca suntem noii vecini si cand au fost siguri ca nu suntem muncitorii, ne-au invitat. deschid la sfarsitul lui februarie. le-am spus ca preconizez sa fiu suficient de obosita pana atunci, incat cade bine relaxarea.

asa ca azi am purces iar la zgomot, P. a taiat o scara metalica si a polizat metalul, iar eu am curatat ultimele ramasite din mortarul uscat al gresiei indepartate saptamana trecuta. nu vreti sa stiti cat de greu se indeparteaza cimentul vechi de cativa ani... si nici eu nu vreau sa-mi reamintesc... aaaa, si normal ca am uitat acasa dopurile de pus in urechi, drept care 3,4 ore mai tarziu eram aproape surzi amandoi.


spre seara ne-am intors acasa, am mancat, am terminat o comanda pentru maine si apoi am zis ca meritam o relaxare. ma asez confortabil in fotoliu, mirata pe de o parte ca nu-mi vad pisica, iar pe de alta pentru ca Mishcka e agitata. o strig pe Cedri, nimic. incep sa o caut: sufragerie, dormitor, birouri, dormitoarele de la subsol, atelierul lui P, sertarele de la bucatarie, toate debaralele, pana si in WC m-am uitat... NIMIC!
stiam ca de iesit nu a iesit/intrat nimeni, iar pe Cedri o vazusem in casa cu o jumatate de ora inainte. intr-un tarziu vad o gura de la canalizarea de aer a casei putin deschisa. sigur e acolo... strigam pe langa gura, ne uitam cu lanterna si cu o oglinda, vai mama noastra, NIMIC.

sa stii ca e moarta, zic. e asfixiata cumva, altfel ar raspunde. P imi zice ca e teafara si nevatamata, ca drac mort nu a vazut, canalizatia de aer nu are nici un obstacol si e nefolosita(incalzim cu calorifere electrice). coboram iar in subsol, in partea neterminata si incepem sa strigam, sa batem in tabla de la canalizare, pis, pis, pis, Cedri in sus, Cedri in jos. NIMIC. la un moment dat aud un zgomot in canalizare si la bocaniturile mele se invredniceste sa-mi raspunda cu un miau. gasim in cele din urma o trapa, reusim sa o deschidem, dar a naibii pisica nu vrea sa vina spre noi.
adu peste, zice P. gasesc ultima conserva de hering afumat, o bunatate(o pastram pentru mine, evident), o desfac in mare viteza si ma infatisez cu ea la gaura. in doua secunde pisica mea ne privea de sus cu ochii mari, gen: "salut! ha, ce surpriza! da' ce faceti aici?"

P o insfaca de guler si mi-o pune in brate, in timp ce se duce sa verifice/sa inchida toate gurile de aer din toate camerele. nu de-alta, dar nu mai avem conserve de peste si cu ultimele bucati de somon afumat am facut o salata zilele trecute...

intre timp s-a facut 10 seara si relaxarea o lasam pentru mai incolo... eventual pentru februarie...

5 comentarii :

  1. Răspunsuri
    1. he he, e o amintire frumoasa, legata de copilarie, ciutura... o amintire care s-a frant la un moment dat, dar ale carei bucati le port cu mine. :)

      Ștergere
  2. Macar voi ati cautat-o prin casa.Pitzi ,frumoasa mea Albastra de Rusia s-a hotarat,cand avea vreo 7-8 luni, sa se urce in cel mai inalt brad din curte.Nu s-a dat jos de acolo 3 zile si 3 nopti pana nu s-a urcat un baiat din sat dupa ea.Sa vezi dupa aia cum decupa la rasina din blana ei nevasta-mea,cu forfecuta.Ironia sortii face ca,la 12 ani distanta,vara trecuta,stateam cu Pitzi a mea in brate pe prispa si ma uitam la cea mai teribila vijelie pe care am vazut-o eu in tara vreodata.Cand vijelia a rupt bradul ala,Pitzi s-a ridicat un pic,s-a uitat la el cu ochii pe jumatate inchisi,s-a intors,s-a cuibarit mai bine,a oftat si s-a culcat la loc.Are si viata asta micile ei razbunari,nu? :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :))) stii cum de o ceama Cedri??? Vine de la cedru... uite aici. suntem viteji, nu??? :)))

      Ștergere
  3. O,da! Mi-am amintit acum.Citisem postul :) Oricum,are fata de jmekerita :)))(ca sa ma exprim feisbucistic)

    RăspundețiȘtergere