sâmbătă, 18 februarie 2012

Barnes & NobEL

prietena mea scriitoarea a publicat 3 carti la Montreal si a patra sta sa iasa. toate la editura canadiana, evident. si mai publicase una in franta, in timp ce era la o bursa, studenta. la editura franceza, of course.
nu, in romania nu a publicat nimic, cand era ea in ro nu o descoperisera inca, au descoperit-o mai incolo... mai departe, adica.


tot la montreal se afla si Partidul scriitorilor romani din Canada nepublicati de nimeni niciodata si care se citesc intre ei. adica nu, unul s-a publicat singur, ca s-a saturat sa tot fie refuzat de "canadienii astia nenorociti"... si-si tine cartile frumos aranjate intr-o juma' de camera intreaga. jumatea cealalta o pastreaza pentru volumul 2.

devenind ea semicelebra la nivel local, se gandi intr-o buna zi sa faca o vizita organizatiei, c-asa zice o vorba din batrani, ca nu trebuie sa uiti de unde-ai plecat.

"-sa nu uiti, Darie! sa nu uiti!
-nu uit mama, iau autobuzul de la coltul blocului si tot acolo ma intorc, promit."


se duse, deci(nu Darie, prietena), se prezenta timid si spuse ca a scris si ea vreo 4 carti in ultimii 5 ani. ha ha, 4? ii rase in fata scriitorul-publicist, eu scot una pe luna, basCA CA mai sunt si presedintele organizatiei de tineret a partidului(sunt cel mai tanar, am 68). poti sa stai aici sa ne asculti. si daca vrei sa iei notite, se poate. cu conditia sa pui ghilimelele...

o luna mai tarziu, apare un articol despre ea in jurnalul gratuit scos de "partid" si dedicat comunitatii, care incepe oarecum pozitiv si se sfarseste brusc. partea buna e ca au scris, cea proasta e ca nu ne-am dat seama nici pana azi daca a fost de bine sau de rau.

sa ne imaginam ca e de bine, isi spuse mai mult pentru sine si se gandi ca singura ei sansa de a se face cunoscuta in comunitate si in patria muma e sa devina celebra, celebra. aussi celebre que Herta Muller...

Nota - aceasta este o parodie, iar personajele sunt ireale. chiar si cele adevarate.

8 comentarii :

  1. Io sincer propun sa nu intram in conversatzia despre cum sint romanii intre ei, nici acasa, nici in diaspora.
    Ba chiar, ca ma stii hotarita, as inchide comentariile la acest post.

    RăspundețiȘtergere
  2. vera, io zic ca depinde in ce cheie citeste fiecare. articolul nu e despre cum sunt romanii intre ei, ca cei pe care-i cunosc eu sunt de treaba asa ca mine he he si cei care nu sunt ok sunt repede uitati, ci despre cum sunt oamenii in general. puteau sa fie orice alta natie, doar ca despre alte natii nu-mi permit sa scriu, nu le cunosc indeajuns(exceptandu-i pe quebecois).

    partea cu articolul e perfect adevarata, mi s-a parut super haioasa. ma suna prietena sa ma intrebe daca am citit articolul, ii spun ca da, apoi imi zice: auzi, tu ti-ai dat seama daca e de bine sau de rau? nu, raspund. nici eu, zice ea. de ce nu-i dai tel. sa-l intrebi, sugerez eu si ne punem pe ras...

    mi-ar placea sa stiu daca pe tine te-a atins articolul personal ca si romanca, ca daca da, inseamna ca gluma mea e proasta si trebuie sa sterg articolul, nu sa inchid comentariile. serios vorbesc. pupici

    RăspundețiȘtergere
  3. De unde tragem concluzia ca e mai importanta recunoasterea individului de catre comunitate decit valoarea acestuia in sine. Eu cred ca romanii sint simpatici, au o predispozitie la facut glume... din pacate, atunci cind devin seriosi ii cam ia cu somn!

    RăspundețiȘtergere
  4. Cora, tot e bine ca aveti un asemenea ”partid” acolo. Eu incep sa cred ca sunt un ciudat aici, pe langa Madrid, cu preocuparile mele...Nu cunosc decat oameni care au antena DIGI numai pentru OTV, calculatoare doar pentru a descarca manele si care poarta in picioare Nike atunci cand s-ar impune pantofi negri.Macar prietena ta ii poate da o replica ”pustiului” printr-un articol sau poate vorbi cu el la telefon.Macar voi(tu, Arakeliana, Ina, fetele emigrante din blogrollul meu) aveti preocupari frumoase, elevate. Eu cu cine sa fac treaba? La film nu pot sa ma duc, filmele astora sunt dublate si eu urasc asta(l-au auzit pe bune pe Arnold doar o data in viata lor, cand zicea ala ”Hasta la vista, baby”,ca atunci cand zice ”I ll be back” ei aud ”Estoy regresar”...), la teatru nu am timp, de actiunile asociatiilor romanesti nici nu poate fi vorba, astia isi iau o roaba de bani anual de la statul spaniol doar ca sa stranga 10 ametiti de ziua lui Eminescu si 1 Decembrie, nici macar de un protest ca lumea nu sunt capabili, dupa cum stii dintr-un post al meu mai vechi.Asa ca fiti fericite ca macar aveti activitate :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Draga, eu nu voiu sa am asha o influentza, incit tu sa stergi posturi de ale tale in functzie de cum mi s-a parut mie. dar nici lasha nu vreau/pot sa fiu, asha ca, de data asta, cu conditzia sa nu stergi nimic, spun: mie asha mi s-a parut. O parodie sau o intimplare reala despre cum se poarta romanii unii cu altzii si cit nu sint de cooperantzi si cum nu se bucura de succesul altuia. Dar alte persoane poate au citit in alta cheie, io cam sint pesimista si vad jumatatea goala, care e de obicei mai mare.

    RăspundețiȘtergere
  6. Vale, nu tragem concluziile imediat, ce naiba? Cine a zis ca e mai important una decat alta? :)
    Dar cat de tare sa fii incat sa nu te intereseze ce se scrie despre tine la jurnal? Tu ai putea? :)

    dongabone, eu n-am fost la partid/organizatie/asociatie, de fapt nici nu stiu exact din cine e compus(daca-i cunosteam personal, probabil n-as fi scris despre ei). Stiu doar ca cei cativa scriitori romani pe care eu ii cunosc si care au publicat aici nu fac parte din el. Aia cu nu am timp la teatru nu tine, crezi ca o piesa de teatru e mai lunga decat un film? :)

    RăspundețiȘtergere
  7. vera, nu sterg. te-am intrebat pentru ca stiam ca-mi vei raspunde sincer.

    nu vreau sa se creada ca generalizez in postul asta, de-asta ziceam. hai sa spunem ca postul e despre limitele noastre ca oameni. :)

    RăspundețiȘtergere
  8. am citit acum. Si comentariile. Am tras linie, si am zis: totul e posibil, si ridicat din umeri. Pur si simplu nu m-a afectat, e o alta normalitate pt mine.

    P.S. dongabone, vei gasi si oamenii pt voi. sunt bine ascunsi ;) dar vei gasi. Noi avem maaare noroc ca e comunitate aici de romani, si la birou, si pe unde locuiesc; nu sunt toti "fruncea tzarii" dar nici eu nu sunt. Intre timp, am cunoscut si alte natii la cursul de limba (colocatari de cartier), si e mai mare dragul.

    RăspundețiȘtergere