miercuri, 22 februarie 2012

cu ce ne mai rasfatam?


Am redescoperit de ceva vreme batul de la chibrit, roata de la shareta si laptele fermentat. Da, doamnelor si domnilor, Kefirul. Aveti kefir!!! exclam intr-o zi catre P, in alimentara, in culmea extazului. Nu stiu, imi raspunde mirat. AVEM?

Aveti frate, sunteti mari, de-aia va iubesc eu, continui, in timp ce P vorbeste singur: "Avem si altele si mai si... da' ce e ala kefir?"
Kefir este ceea ce vom manca NOI DOI la micul dejun, maine.

Experienta de la micul dejun a fost de neuitat, de atunci am kefirul numai pentru mine. :)) Pe cutie scrie ca e facut dupa o reteta originala, originara din Caucaz. Nu stiu daca a vazut caucazul, dar kefirul asta face toti banii. Il mananc/beau cu bagel sau paine cu seminte multe, multe, cu putina branza sau cascaval si stafide(de obicei mai multe ca in poza, da' alea erau ultimele pe fundul cutiei)... :)

Voi ce alte alimente "uitate" ati redescoperit? In alta ordine de idei, nu vi se pare ca melodia asta suna cunoscut? Ma chinui de o saptamana sa-mi amintesc cu ce alta melodie seamana...

PS - ghioceii sunt primiti de la fratele lu' Vera din America si au facut drum lung pana in ro si inapoi. Multumim!

23 de comentarii :

  1. am redescoperit si eu ceva: pastilele de vitamina C!:))

    ca vitamina D o iau din fiole, gretos rau:)

    RăspundețiȘtergere
  2. lektor - Ah, pastilele de vitamina C. Le adoram, furam de la mama, din sertarashul cu medicamente, cu pumnul. Si le mincam ca pe bomboane la 10-12 ani. Si tu?
    Saracu de tine, tre sa iei vitamina D. De ce tzi-ai ales Dinamarca asta?

    Cora- si eu beau kefir, si la noi e unul (cel mai bun, facut in Hungarica) care ne zice ca e ceva din Caucaz, pi dracu gol, dar e de o bunatate rara si simtzeshti cum bagi sanatate curata in organizm. Io, fara bagel si stafide si brinze, asha cum e el, sau cu FINN CRISP.
    Afara soarele straluce, iar frati-miu imi trimite poze spectaculoase cu ghiocei eshind din zapada (tzam trimis pe mail, pune tu aici daca vrei...).

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce am re-descoperit in ultimile luni:
    -de 2 sapt,consumam lapte de capra ,cica e nepasteurizat (probabil de aia imi place asa mult, ca are gustul de grasime bine pronuntat)
    -numai untul de ferma, de cateva luni
    -asta vara, am redescoperit agrishe la niste fermieri locali(in franceza le cheama groseille à maquereau ). Mai mancai cateva in copilarie (si alea furate prin gard).

    O revelatie straineza a fost magazinul turcesc - au produse traditionale romanesti :-)

    Off topic: lektor, de ce iei vitamina D? asa e protocolul medical la voi? e demonstrat ca suplimentele ajuta? eu is un pic mai jos decat tine, cu cateva sute de km, dar nu cu mult, si intrebai doftorul generalist,si.. a zis ca nu stie de asa ceva. Bine,noi mancam des peste (2-3 mese pe sapt) si iesim afara aproape in orice conditii. In plus, mi-am propus de la iarna urlatoare, sa ne programam o vacanta de 1 sapt minim, in ianuarie-febr in sud, undeva unde sa ne facem fotosinteza.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. hehe, am zis doar c-o iau din fiole pentru ca soare mai rar pe aici, dar nu inseamna si c-o iau zilnic, ci doar cind ma obliga nevasta caci ea e responsabila cu bunul mers al sanatatii in familie:))

      belgia e un fel de franta mai friguroasa, in timp ce dk e un fel de norvegie fara munti. Alea citeva sute de km conteaza:)

      Ștergere
  4. Iaurtul. De anul trecut am descoperit un iaurt care se cheama Griego, adica facut dupa reteta greceasca aici, in Spania. Adica iaurt-iaurt, fara fructe, fara zahar, tare ca si consistenta, exact cum era pe vremuri iaurtul ala la borcan de sticla si cu capac de staniol, sau ca cel pe care-l mancam la castron si cu 2-3 covrigi in fata statuii lui Ovidiu, la Constanta.Fara bifidus, cereale,activii si alte porcarii.IAURT, NENE!!!

    RăspundețiȘtergere
  5. Lektor -"ca vitamina D o iau din fiole"...
    bietul de tine, te obliga? iei in fiecare zi? :) eu am luat o singura data un medicament la fiola(nu voiam sa fac injectii), care m-a ingresosat atat de tare, ca mi-am sunat prietena sa mi le injecteze pe restul.
    Eu iau D-ul in pastilutze... de-aia nu si-or face efectul. :))

    Vera, merci pentru primavara! Si la noi straluce.
    Vezi, uamenii astia ca noi din tarile reci isi mentin "humorul" cu pastile... crezi ca noua ne e usor? :)) Aia cu Caucazul nici eu n-am crezut-o... e ca faza cu castravetii acri, aici toti sunt "polonezi", desi n-au auzit de Polonia.
    Pat imi zicea ca sunt unii de iau vitamina C cu pumnul, ca cica ar aduce "tineretea fara batranete si viata fara de..." voi ce credeti?

    RăspundețiȘtergere
  6. arakelian, vad ca d-nul lektor nu e prin zona, itz raspund eu, vitamina D se ia in tarile unde "iarna nu-i ca vara", ca cica ea, vitamina, e produsa natural de organismul uman in contact cu razele soarelui si cand nu e, nu e... deci ai carente. de-aia. :)
    cu fotosinteza iarna sunt perfect de acord, o fac regulat de vreo 5 ierni si sunt extrem de vesela mereu... nu injur, nu ma enervez, nu dau oamenii afara de pe blog in suturi... :))

    nu stiu ce sunt agrisele... da' poate la mine la tara se numeau altfel...

    RăspundețiȘtergere
  7. dongabone, mare dreptate ai cu iaurtul tau, ca iaurtul din ziua de azi, n-a vazut laptele... dar are zahar de parca vacii de-asta-i arde, sa produca zaharuri.
    Nu tata, pe lista de ingrediente trebuie sa apara asa: lapte si culturi de bacterii. Daca apare altceva, ala nu e iaurt, e altceva... :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Si eu stiu ca vitamina C in cantitate mare este unul dintre tratamentele neortodoxe ale cancerului. Deci, potzi sa iei, itzi va face bine.
    Si 2 pumni de cashews pe zi, care te tzine departe de depresie. Bineintzeles, neprajite si nesarate, nature.

    Ma bucur ca ai pus ghiocelul, este absolut spectaculos si imi da o stare de bine.

    RăspundețiȘtergere
  9. Eclere facute de mama acasa (cele mai bune eclere din lume). Maine. Va spun impresii.

    RăspundețiȘtergere
  10. cred ca n-am mancat eclere de 10 ani. macar sa aud impresii, daca nu pot gusta... :)

    RăspundețiȘtergere
  11. hai domnule cu eclerurile alea... :))

    RăspundețiȘtergere
  12. Cora, nu te necaji, stiu ce s-a intimplat: eclerele au ieshit prost, mama a incurcat retzeta si Dl. Minea a cazut la pat de suparare, cu shoc postecleric.

    RăspundețiȘtergere
  13. sau au iesit atat de bune incat Claudiu le-a mancat pe toate si... nu mai are timp de blog. :))

    RăspundețiȘtergere
  14. Răspunsuri
    1. Cora: uite ca intrebarea asta nu mi-am pus-o nici o data...

      Ce mi-a ramas bine intiparit in minte, este ca se folosesc 8 oua (separat albusul de galbenus si folosite separat). Pana in '89, era cea mai grea problema de rezolvat...

      Imi amintesc ca la crema de interior se foloseste esenta de rom.

      Alta problema mare era cu glazura (ori era prea moale, ori se solidifica prea repede). Pana a descoperit mama ca se poate adauga apa, pune din nou pe foc cateva momente si apoi nu mai e nici o problema in a fi "manevrata".

      In concluzie, sunt consumator de eclere asa cum sunt utilizator de calculator: nu stiu ce este inauntru...

      Daca vrei, ii spun mamei sa scrie reteta si o poti publica pe blog (cu mentionarea autorului, bineinteles :) ). Ce zici?

      Ștergere
    2. Ca proba a calitatii eclerelor (era sa spun a "deliciozitatii" lor), va pot anunta ca sotia mea a mancat 4 eclere in ultimele 10 minute. Si e ora 22:44 local time... :)

      Ștergere
  15. hahaha, e clar ca sunt bune!
    Da, da, vreau reteta, o public intr-un post separat si promit sa scriu clar cine e autorul. Asa voi fi obligata sa o si incerc... :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ooookey...

      Cand mai ajung la parinti, ii voi cere mamei reteta. Dar mai dureaza un piculetz (nu mai devreme de cateva saptamani)... :)

      Ștergere
  16. Am si eu o curiozitate: ce scrie la ingredientele de pe cutia de Kefir?

    RăspundețiȘtergere
  17. scrie asa: lapte partial degresat(écrémé) biologic, culturi bacteriene. atat. si are 70 calorii/125ml.

    RăspundețiȘtergere