miercuri, 1 februarie 2012

magiun

Ma intorceam aseara din centru, de pe unde-mi petrec mai nou serile(la cursurile cu care ma laudam). De fapt ma intorsesem pe jumatate, adica traversasem fluviul(pe dedesubt) si asteptam in statia terminus(recte first station in sensul celalalt), sa iau autobuzul care sa ma intoarca de-un "intreg complet", caci ce-ar fi un intreg neterminat?

"Terminus Longueuil" este o statie mare, mare de autobuze, care arata ca o caracatita cu multe brate din sticla, de-a lungul carora sunt dispuse peroanele unde apar autobuzele la ora indicata (am mai spus asta, da-mi place sa plictisesc). Inima caracatitei e metroul, caci ce-ar fi o caracatita fara inima?

Priveam asadar prin geamurile imense frumusete de ninsoare (ca ningea de vreo 12 ore) si ma gandeam la cat sunt de obosita si la cata treaba teoretica am, ca practic nu mai eram in stare... Dar ce-ar fi munca fara planuri neterminate la timp?

Doua minute inainte de ora plecarii, apare tanti impiegat de miscare si ne anunta ca autobuzul nostru va fi in intarziere cu maxim 10 minute si isi cere scuze in numele regiei de transporturi. Nu se misca de langa noi pana nu apare autobuzul, vreo 7,8 minute mai tarziu. In timp ce urcam, ne multumeste pentru rabdarea de-a astepta cele 5,6 minute in plus.
Ajunsa in statia de destinatie, cand sa cobor, soferul ma intreaba daca vreau sa opreasca dupa intersectie, adica fix dooj' de metri mai la vale, ca e multa zapada si se merge greu. I-am multumit si am zambit. Am strans in brate "The land of green plums" a Hertei Muller si-am coborat. Caci, nu-i asa, ce-ar fi compotul bio fara sa fi mancat prune verzi?

7 comentarii :

  1. pe planeta pe care locuiesti tu se intampla multe chestii ciudate; aici pe pamant lucrurile sunt cum le stii...

    RăspundețiȘtergere
  2. Se pot manca prune verzi ? Nu am vazut niciodata. Era cumva o metafora re gen strugurii acri ?

    De d-na Hertha Muller mi-a adus aminte un sofer de taxi norvegian recent. Eu nu am citit nici o carte scrisa de dansa deoarece au aparut prea tarziu pt mine, ca deja eram in perioada de tranzitie de la a citi numai carti politiste la a nu mai citi texte lungi de tip nuvela sau roman de fictiune, ci numai articole de diverse reviste si ziare din cand in cand. Deoarece am avut o conversatie cu acel sofer despre cartile d-nei Muller si eu mi-am exprimat opinia ca dansa scrie oarecum intr-un stil asemanator realismului magic, totusi nu stiu daca am avut dreptate, ca am scos-o mai mult din burta, bazat pe un fragment de paragraf pe care il citisem dintr-o carte a dansei pe care am tinut-o in mana intr-o librarie in timp ce deliberam daca sa o cumpar sau nu, dar pana la urma am decis contrar pt ca stiam deja ca nu am sa o citesc niciodata, cf fazelor mele de tranzitie re lectura, si voiam sa intreb pe cineva despre asta si daca am dat-o in bara oferind informatii de tip opinie falsa acelui sofer, ca nu prea imi place sa fac asta asa total gratuit, plus ca efectiv mi-e lene/nu am motivatia sa dau Google re d-na Hertha Muller in clipa asta ca sa ma lamuresc de unul singur despre acest dubiu, mai ales ca relatia mea cu acel sofer de taxi specific nu era chiar atat de importanta pt mine, si prefer sa primesc un eventual raspuns mura-n gura de la altii care probabil stiu mai bine decat mine in ce stil scrie aceasta respectata scriitoare germana de origine romana castigatoare de Premiu Nobel pt Literatura.

    RăspundețiȘtergere
  3. erata: scriitoare germana originara din Romania

    RăspundețiȘtergere
  4. @arakelian - culmea e ca-mi placeau prunele verzi, adica nu chiar verzi, verzi, doar alea date-n parg.

    @Mosule - nu e nici aici raiul pe pamant, da' ce-i al lor, e-al lor.

    @Rudolfule - 1) prunele prea verzi sunt atat de amare ca sunt greu de mancat(le-am incercat), dar daca sunt putin parguite, cum am zis, sunt bestiale, eu le spargeam, pareau mai putin acre... :) Corcoduse verzi ai mancat? Dar dude?

    2) Herta Muler, dupa umila-mi parere scrie un fel de versuri cu unghia pe piatra colturoasa. Iar versurile ei trebuie sa le simti mai mult decat sa le zaresti. Adica sa fii acolo, cand vin. Ca vin repede, Rudolfule! :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Asa cum spune si "Mosu"... la voi se petrec lucruri ciudate. Eu unul am tot timpul sentimentul ca acolo este seara si ninge cu fulgi mari. Nu-i bai, ca mie imi place iarna tare mult! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu e seara tot timpul(doar cand e zi in Romania), dar iarna da... desi, hai sa nu te sperii, e iarna doar 6 luni pe an. :)))

      Ștergere