duminică, 5 februarie 2012

ruinele rosii

Vineri seara am fost la "Theatre D'aujourd'hui", sa vad Moi, dans les ruines rouges du siècle. Piesa, un fel de comedie trista, o poveste simpla dar emotionanta a unui imigrant ucrainian, care intamplator sau nu este actorul principal, scrisa de prietenul lui, un scriitor quebecois. Un "tanar"(zic asa ca e doar un pic mai batran ca mine :)) ), care s-a nascut in URSS, a facut scoala, a mers la armata, s-a bucurat si a suferit, a vazut zidul berlinului daramandu-se cam la aceeasi varsta cu mine, apoi a emigrat in exact acelasi loc.

Am ras de amintiri trezite, mai ales la scena "primului tv color din cartier" care arata doar rosu, ca culorile celelalte trebuiau sa "vina" mai tarziu, apoi la scena Nadia Comaneci, careia-i reprodusesera perfect costumul de gimnastica, doar ca tricolorul era cam atarnator... Am lacrimat din coltul ochiului la altele, ca asa-s io sensibila, de fapt raspund la emotia autentica din preajma. Si era, frate, o emotie prezenta, ca s-a muiat servetelu' instantaneu.

Si lui P i-a placut piesa, a trebuit sa-i explic una, doua scene, dar si el mie, era plin de simboluri "canadiano-franceze" si "est-european comuniste", strecurate cu dibacie de scriitor.

Iar aseara ne-am dus sa vedem Monsieur Lazhar, povestea unui algerian emigrat la Montreal si dorinta lui de a se implica/rezolva probleme acute din viata sociala a urbei... cica film de oscar, dar eu nu prea... de fapt filmul nu e rau, doar ca nu m-a lovit peste tample, cum ma asteptam...

Va doresc o saptamana calda, dar nu plictisitoare...

3 comentarii :

  1. am vazut si eu monsieur lazhar, mi-a placut. Deformatie profesionala probabil:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nici mie nu mi-a displacut(ca si eu vreo 10 ani tot profesiunea asta...), insa eu m-am dus sa vad "un film de Oscar" si nu mi s-a parut chiar asa. in plus, l-am vazut imediat dupa piesa de teatru... care e dificil de "batut".:)

      Ștergere
  2. Daca nu l-ai vazut deja cumva, cred ca poate ti-ar placea si filmul Good Bye, Lenin ! http://en.wikipedia.org/wiki/Good_Bye,_Lenin!

    RăspundețiȘtergere