marți, 27 martie 2012

arhitectura


Vad azi pe google poza de mai sus(mai la dreapta, adica) si curioasa cum sunt, ca tare frumos mi s-a parut desenul, am realizat ca e a 126 aniversare a lui Ludwig Mies van der Rohe, unul din promotorii Bauhaus, alaturi de "parintele" Walter Gropius. El a transformat numele renumitei scoli de arhitectura in curent arhitectural si de ce nu filozofic, daca e sa ne gandim la implicatiile acestuia asupra artei si vietii in general.

La un moment dat se refugiaza in US, vanat fiind de nazisti in timpul celui de-al doilea razboi mondial. Aici isi desavarseste stilul, caracterizat drept modernist de catre unii si de "style international" de catre altii. Nu ca ar avea vreo importanta in discutia noastra, ca frumusetea nu are nevoie de nume sau titluri, dupa umila-mi parere...

La Montreal exista cateva edificii care-i poarta numele, care mai de care mai deosebite si care surprind totodata prin simplicitate. Si asta la inceput de secol 20... Am avut bucuria sa locuim aproape de unul dintre ele, pe care-l zaream in toata splendoarea-i, de la fereastra dormitorului nostru, cand locuiam la bloc. Ma trezeam dimineata si-mi umpleam ochii de frumusetea lui, inainte sa ma avant in realitate si uneori seara inainte de culcare, stingeam lumina si-i priveam silueta zvelta, tacuti, cu muzica in surdina si agatati undeva intre timp si albastru. La coltul strazii era o statie de benzina desenata tot de el, inchisa de cativa ani, careia autoritatile se tot chinuiau sa-i gaseasca restauratori pe masura. Asa ca ultima data cand am vazut-o era in lucrari majore, urmand sa fie transformata intr-un minicentru de arhitectura...

Trebuie sa ma intorc, insotita de aparat, sunt atatea frumuseti pe care vreau sa le fotografiez pe insula, unele din ele, paradoxal, romanesti. Sau nu, UNIVERSALE! Dar asta, in episodul urmator... Si tot intr-un alt episod o sa vorbim de mobilele Mies van der Rohe. Caci noua ne plac, nu-i asa, mobilele deosebite. :))

Pozele apartin lui google.ca si acestui site.

6 comentarii :

  1. doar niste linii si unghiuri. Simple linii.

    RăspundețiȘtergere
  2. pai cred ca de-aia-mi place mie, am adorat geometria in spatiu. uita-te la casa alba si imagineaza-ti cum ar fi sa gatesti acolo... dar cred ca trebuie sa ai ajutoare la sters gemurile...:)

    RăspundețiȘtergere
  3. deci o firma care sa spele geamurile lunar imi trebuie. Banui ca nu imi ajunge salariul meu lunar :D

    RăspundețiȘtergere
  4. cu siguranta ca o firma de cleaning care trimite 2,3 oameni ar rezolva problema repede...
    si ma gandesc ca daca s-ar gasi bani de casa, s-ar gasi si de sters geamurile... :))

    RăspundețiȘtergere
  5. de gasit, s-ar gasi, dar cred ca la banca aia e si paza :D

    RăspundețiȘtergere
  6. nu gasesti tu pe nimeni pentru asociere? Vreun conational, ceva? :))

    RăspundețiȘtergere