miercuri, 28 martie 2012

some business

Acum ceva vreme i-am scris unui artist american, chinez de origine, spunandu-i ca-mi plac mult creatiile lui(bijuterii) si ca mi-ar placea sa am preturile, etc. Mi le-a trimis si am cazut pe spate de cat de scumpe erau. De fapt mai toate erau din aur, cele care eu credeam ca sunt din argint, erau din aur alb. N-am stiut ce sa raspund, asa ca mi-am dat cateva zile sa o fac, nu voiam sa-l insult.

Asta se intampla acum o luna, cred. Intre timp mi-a scris el, intrebandu-ma ce cred, am schimbat politeturi si ne-am tot sucit-invartit, ca pana la urma sa-i spun sincer ca sunt scumpe si ca eu nu vreau neaparat pretiosenii si diamante. I-am explicat cum cred ca piata montrealeza(cea pe care o vizez eu), apreciaza inainte de toate forta de expresie a unei piese. Am discutat despre arta si design, despre NY. M-a intrebat ce mi-a placut cel mai mult din ceea ce face. Am revazut toate piesele si i-am spus, i-am spus si de ce, stiind cat e de important pentru un artist sa stie ce iti place, mai ales cand vrea sa penetreze o piata noua(nu e reprezentat in Canada). I-am punctat ce mi-ar fi placut sa aiba in argint, sperand sa capteze corect mesajul.

Revine cateva zile mai tarziu, spunandu-mi ca poate sa-mi faca unele din piesele pe care le vreau in argint, dar pe altele nu si imi explica de ce. Inteleg. Imi face la randu-i doua-trei recomandari pe care le consider pertinente. Ramane sa fac eu urmatorul pas. Preturile imi par inca mari... Inca ma gandesc... Dar cred ca-l voi face. Cu genul asta de oameni e placut sa colaborezi. Omul asta a fost la scoala de business care trebuie(americana, presupun). Si la cea de politete. O plecaciune cu palaria-n mana, domnul meu!:)

Intre timp ii scriu unei doamne(parca din UK) aceeasi poveste: ca-mi plac bijuteriile ei, ca am vazut ca nu e reprezentata in Ca(doar in Anglia), ca mi-ar placea sa am preturi si conditii pentru "pret de galerie", adica reducere, etc.
Imi revine 7 zile mai tarziu, imi spune ca emailul meu a ajuns in junk mail(ghinion de nesansa), ca nu considera inca sa faca vreun pret special, ca uite iti trimit aici atasat preturile(nu am gasit nimic atasat), ca e superincantata si cazuta pe spate sa faca afaceri cu mine, asa ca sa-i spun ce mi-a placut din tot ce are pe site, ca pe site are mai multe categorii(ii spusesem ca am gasit-o pe net, deci se presupunea ca vazusem)...

Ce credeti ca i-am raspuns? :)
Faptul ca vine din Anglia nu are importanta, am comandat deja acolo si am primit primele piese ale unei alte doamne, iar cu o alta sunt in tratative. Cred doar ca ea e f. tanara si sper sa realizeze intr-o zi ce si cum, ca de talentata, e talentata.

Apropo de talent, exista foarte mult in tara aia, ca eu una nu-mi revin. 70% din toti artistii gasiti vin din Londra sau imprejurimi. E drept ca multi par emigranti, dupa nume. Fata asta e japoneza de origine. Am insa impresia ca Anglia e un fel de pol cultural actual si ca "puterea" se redistribuie in prezent...

8 comentarii :

  1. Sunt curioasa de bijuteriile artistului american. Ultimele podoabe care m-au impresionat au fost cele descoperite intr-un album de-a lui Mucha.

    RăspundețiȘtergere
  2. mie mi-au placut cele de la muzeul de arta si design din NY. uite aici, se pare ca au vreo 2500 exponate "on line", dar nu numai bijuterii, ci si alte obiecte... asta daca ai chef si timp. :)

    si-mi mai place mult Margaret De Patta. de asemenea, tarile scandinave abunda in artisti modernisti... presupunand ca-ti plac genul asta de bijuterii si nu cele conventionale.

    RăspundețiȘtergere
  3. o sa pun si linkuri catre artistii "mei", putin mai incolo... :))

    RăspundețiȘtergere
  4. Mersi de linkuri, imi fac timp sa ma uit, cu multa placere inca.

    RăspundețiȘtergere
  5. Uite, inca niste posturi de genul acesta...si aproape ca m-ai convins sa ma ocup cu designul! Trebuie sa recunosc: sint invidios pe oamenii care fac lucruri frumoase! :)

    RăspundețiȘtergere
  6. si eu sunt invidioasa pe oamenii astia, dar invidioasa pozitiv.:)) tare invidioasa am fost pe karim rashid(arachid cum il alint eu) cand a desenat cosul asta de gunoi cu care a avut succes in toata lumea. asa ca am cumparat vreo 5, sa-l incurajez.:)

    daca as avea talent(da' nu am), eu as incerca sa fac design macar part-time, asa, cu mijloace minime, fara mari investitii in echipament, daca s-o putea... dar as face-o, macar sa vad ce iese.

    ceea ce am constatat eu in aceste saptamani de cand caut ca bezmetica chestii pe gustul meu e ca desi exista muuuuulti artisti, foarte putini satisfac un gust anume... deci exista loc pentru toata lumea(pentru toate gusturile). si mai mult decat atat, exista intotdeauna loc pentru oamenii cu talent. :)

    daca te apuci de bijuterii(sau obiecte din ceramica, sticla), sa-mi spui sa-ti trimit pe email niste situri de artisti pe care eu ii consider "adevarati". :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Sint pierdut... vintul e potrivnic si nu cred sa ajung vreodata pe tarimul artei bijuteriei. Dar acei artisti adevarati ma intereseaza asa ca siteurile lor mi-ar prinde bine! Multumiri in avans! :)

    RăspundețiȘtergere
  8. dar daca ar fi sa faci design, ce ti-ai dori sa faci? moda? sau altceva?

    RăspundețiȘtergere