sâmbătă, 14 aprilie 2012

cum se vopsesc ouale?

de obicei in rosu, o sa-mi raspundeti. ei bine, nu, raspunsul corect e "mult". se iau frunzele de la cateva cepe(de preferat rosii). cate sa fie? de obicei cate aveti, oricum veti constata dupa ca nu au fost suficiente. se fierb in apa. in timp ce fierb va amintiti ca bunica punea sare si otet cand vopsea... acuma nu mai stiti sigur daca atunci cand vopsea puloverele de lana sau ouale, da' parca mai conteaza...

adaugati sare si otet. cand apa e colorata in rosu si frunzele de ceapa decolorate, se scot frunzele si se lasa "supa" sa se raceasca putin. intre timp scoateti ouale din frigider, le priviti si constatati ca ati facut aceeasi eroare ca anul trecut, ati cumparat oua rosii in loc de albe. scapati o vorba rea, iar daca sunteti credinciosi sau doar cumpatati, muscarea limbii cam de 7 pe o scara de la 1 la 9 are acelasi efect. spalati ouale, fara sa stiti exact de ce, dar parca asa facea bunica. apoi puneti ouale in apa si le lasati sa fiarba incet cam 10 minute, nu va mai amintiti exact durata, dar 10 pare o cifra buna.

spre sfarsitul perioadei de timp realizati ca nu s-a intamplat nici-o colorare, deci probabil frunzele de ceapa nu au fost suficiente. deschideti frigiderul, privinti lung inauntru, luati borcanul cu sfecla rosie pe care ati pus-o saptamana trecuta la marinat si turnati o cantitate semnificativa de zeama peste oua. le mai lasati putin pe foc, timp in care le priviti intens, ceea ce nu e suficient, se pare, abia se iteste o plapanda nuanta de portocaliu.

cu o ultima zvacnire de intuitie aleatorie, va repeziti spre sertarul cu ceaiuri, luati cutia cu ceai de fragi si mandarine(ei bine, da, exista, are culoarea rosie si e chiar bun), extrageti doua pliculete pe care le aruncati in cratita cu vopsea. lasati potiunea astfel obtinuta sa mai fiarba putin cu ouale care nu au de ales, timpul oricum nu mai conteaza... si deodata, surpriza, probabil plictisite de fata dumneavoastra si nervoase, acestea capata o culoare rosiatica-pamantie. daca sunteti genul "devorator/oare de senzatii tari", puteti continua, adaugand pe rand, doua pliculete de ceai verde si/sau ceai negru. daca nu, inchideti focul, dar lasati ouale in apa pentru inca o vreme... vreo 10 minute. obtineti astfel cele mai colorat naturale oua din district, care vor face sa paleasca de invidie toti vecinii, mai ales daca sunteti norocos/oasa si sunt asiatici.

Ciocneala cu captura si Paste vesel sa aveti! :)

12 comentarii :

  1. Un Paste fericit!
    (http://vis-si-realitate-2.blogspot.de/2012/04/hristos-inviat.html)

    RăspundețiȘtergere
  2. Paste vesel si tie!
    Ouale ca ouale, da' cozonac facusi?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nimic nu facui, vai de capul meu, decat niste amarate de salate, noroc cu prietena mea care a facut droburi, cozonace si altele. eu fac poze de 3 zile(nu mie, doamne fereste, la picturi) si ma lupt in sabii cu vama canadiana... iar pe blog scriu sa ma defulez. :))

      Tu ce pregatisi?

      Ștergere
  3. io? nica! :)
    l-am sarbatorit pe calendarul catolic in Portugalia mancand niste dulciuri foarte dulci; de tarta cu carne trimisa de maica-sa m-am lipsit.
    saptamana asta, cum era singurul weekend din luna liber si doar al meu, am refuzat invitatia colegei romance, asa ca nema tulburel sau cozonaci :)
    ah, n-am facut nici oua. moare traditia cu mine de gat.
    las', poate la anu' (si la multi ani) :P

    RăspundețiȘtergere
  4. am si vizualizat infrigurarea cu care cautai surse de rosu prin bucatarie! Har Domnului ca n-a trebuit sa ajungi la carioci!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nume - eu l-am serbat in vizite si saptamana trecuta si azi. azi am cam abuzat, fiind gasca mai mare si fiecare aducand cate ceva traditional care a trebuit gustat. am mancat drob facut de prietena mea si pasca si cozonac facute de prietenul nostru de peste Prut. aaaa. si painea a fost confectionata tot de el, manual. artist! :)

      monica - cred ca aveam niste acrilic pentru pictura prin vreo debara, da' nu m-am gandit.:)
      proba de foc a fost azi, cand a trebuit sa ajungem cu ele la destinatie, schimband 2 autobuze si 2 metroaie... am umblat cu ele "ca cu ouale". :))

      Ștergere
  5. Hristos a inviat! Ai oo superbe.

    eu am pus prea multe coji de ceapa, uitai sa le scot dupa fiert, pusei ouale epste,le fiersei prea mult, asa ca... am oua maronii aproape,dar usor baltzate :D. Si nechimizate ;)

    RăspundețiȘtergere
  6. arachelian, am vazut aseara si varianta oua bej, vopsite cu ceapa alba, noroc ca au fost si oameni normali care le-au vopsit cu coloranti chimici. erau mai frumoase ale lor.

    dom' Pinocchio, aflatz despre mine ca sunt sanatoasa(la trup, ca la cap nu prea)... si din cauza de fixatie contra chimicalelor pe care ni le pun astia in alimente pe continentul asta al americilor(din lipsa de reglementari), am incercat sa exclud orice chimicala mica din ceea ce bag in gura, pun pe fata sau pe corp. exceptie fac parfumul si hainele... n-az vrea sa mergeti cu mine la cumparaturi... :)) se-ntelege ca nu e nimic chimic in ceaiul ala, facem pariu.

    ceea ce e insa de-a dreptul "drole" e ca ceaiul meu de fragi si mandarine contine flori de hibiscus , scoarta de "cannelle", "racine de reglisse". :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Adevarat a inviat, ca ma luai cu altele! :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Cam asa vopseam si eu ouale, in coji de ceapa. Ca au iesit ele maronii, portocalii sau orice alte culori in afara de rosu, toate sunt detalii...important e ca sunt vopsite cu imaginatie.
    dar tu esti mult mai inventiva!
    Vesel tare la tine de Pasti.

    RăspundețiȘtergere
  9. eu n-as numi-o imaginatie... ci panica, promisesem ca ma-nfatisez cu oua vopsite. :)
    pastele a fost chiar frumos, am revazut prieteni dragi.

    RăspundețiȘtergere