joi, 5 aprilie 2012

Ferdinand Alexander

Ferdinand Alexander Porsche, nepotul fondatorului atat de cunoscutei marci germane si cel care a conceput faimoasa Porsche 911 a decedat azi, 5 aprilie, la Salzbourg, in Austria, la varsta de 76 de ani.

Nascut pe 11 decembrie 1935(sagetator deci)si fiind primul din cei 4 copii ai familiei Porsche, el preia conducerea studioului de design in 1962, iar in 1963 desena deja prima varianta a binecunoscutului 911 care a schimbat istoria designului auto, fiind, dupa parerea mea, unul dintre cele mai frumoase autovehicule desenate vreodata.

Ma uitam aseara, in plimbare fiind cu P, la o Acura oarecare si ma intrebam sincer, cum reusesc domnii astia sa deseneze masini atat de urate? Pana si eu, studenta fiind, am desenat caroserii mai de doamne-ajuta... Oare exista vreun concurs cu premii uriase, pentru cel mai urat design auto? Ca daca da, inteleg.

Pana una alta, insa, ne mai ramane istoria si speranta ca automobilele viitorului, pe langa nepoluante, vor fi si frumoase.

Nu te vom uita, domnule Porsche!

Poza am luat-o de-aici

17 comentarii :

  1. http://iedei.wordpress.com/2012/03/17/vintage-porsche-factory-pics/

    http://iedei.wordpress.com/2012/03/19/homevideo-1967-european-delivery-of-a-porsche-912/

    RăspundețiȘtergere
  2. hahaha, ce mi-a placut cel mai tare in film(pe langa masini) a fost muncitorul ala cu sticlele de bautura in brate si tanti care-si intindea rufele pe sarma, fara sa aiba habar ca peste 45 de ani o sa fie mare vedeta pe youtube.

    daca nu ma insel, era si o Lada 1500 in camping... :)
    tare fain filmul, merci!

    RăspundețiȘtergere
  3. Automobilele viitorului... pai noi deja sintem in viitor si-mi pare ca mai toate au o figura incruntata si cam agresiva. Sint facute dupa chipul si asemanarea companiilor.

    RăspundețiȘtergere
  4. viitorul de azi e jalnic, n-am facut nimic demn de luat in seama de vreo 50 de ani in domeniul auto... pen'ca n-am vrut... nu pen'ca n-am putut... ca daca in domeniul aviatiei am putut face avioane furtive, "antigravitatie" si alte minuni pe care nici nu le putem crede atat sunt de inovatoare, sa nu-mi spuna mie cineva ca nu se poate face un motor/sistem de propulsie mai de doamne-ajuta, altul decat depasitul motor cu benzina. si uite ca ajungem in acelasi punct... cine are interes sa se faca si altceva decat motoare pe benzina si CINE nu are interes? Ghici? :))

    macar puteau sa le faca frumoase... da' majoritatea sunt urate cu spume, parca sunt inspirate din Star Trek-ul anilor '60. :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Din pacate si Porsche a ajuns in prezent... :( Porsche cu 4 (5) usi... :(
    Si 'chestiile' alea 'de teren' ... :(

    Mie-mi plac 1988 porsche 911 targa. Si 917.

    Altfel, votez cu F. Care-a tras un mare fas:
    http://www.automobiliac.com/automobiliac/2012/4/10/ferrari-celebrates-20th-anniversary-in-china-by-creating-mos.html

    RăspundețiȘtergere
  6. si eu am fost dezamagita cand am vazut giganticul Panamera care in loc de leopard pare un fel de pantera obeza de la gradina zoologica. mie-mi plac toate modelele vechi, 911, 924, 928, dar daca ar fi sa aleg unul as alege fie vechiul 356(am vazut multe de vanzare in California), fie un Cayman mai nou. Dar si un Boxter sau oricare 911 ar merge... hehehehe e singura masina care-mi place, ce vrei.

    Personal nu ma omor dupa F, mi se pare fals, la fel cum mi se pare sa-ti faci coloane de marmura la casa sau sa-ti pui statuete la intrare(vestitii lei). cred ca de fapt am idei preconcepute in ceea ce priveste F. modelul asta chinezesc seamana cu Camaro-ul de dooj' de ani al lu' soacra-mea. :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. "Personal nu ma omor dupa F, mi se pare fals,"

      :) de la culoare ti se trage... dar nu e vina lor... asta a fost culoarea repartizata Italiei in cursele auto pe la inceputul sec. XX. Germania - argintiu (si faimoasele 'sageti argintii', UK - verde (Jaguar verde-inchis) ... ... ... :)

      F 412 ... :)

      Ștergere
    2. da' stii ca 412 asta nu-i asa rau? pentru mine Ferrari inseamna Ferrari-urile de le vad la mafiotii italieni sau dealerii de "alte alea" de la Montreal. Idei preconcepute, recunosc... :)

      Ștergere
  7. Răspunsuri
    1. Pai nu nenea asta a fost la macelul de mistreti organizat de Tiriac?

      Ștergere
  8. nu stiu... si nici de macel nu stiam, am cetit acum pe net. ai citit tu ca ar fi fost si domnul asta Porsche? ma mira, desi nu e imposibil...
    chiar ma intrebam, citind, cine poate considera "fun" asa ceva? sa cresti mistreti, carora sa le dai drumul apoi intr-un spatiu inchis, ca sa-i impusti. Dezgustator!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu stiu sigur, era un mostenitor al imperiului Porsche sau ceva similar...

      Se pare ca nu e asta, ci Wolfgang Trabant... :)

      http://www.ziuaveche.ro/actualitate-interna/social/cum-a-fost-vanatoarea-de-la-balc-a-lui-tiriac-in-2012video-70249.html

      Ștergere
    2. Au neamul mare...:)

      Oricum, Tiriac demonstreaza pana unde poate decadea un sportiv... sigur ca nu e treaba mea sa-l judec, dar eu gasesc f. rusinoasa vanatoarea lui.

      Ștergere
  9. http://m.theatlanticcities.com/commute/2012/04/why-young-americans-are-driving-so-much-less-their-parents/1712/

    RăspundețiȘtergere
  10. Cum ti se par cele de mai jos ?

    http://www.teslamotors.com/

    RăspundețiȘtergere
  11. modelul actual al lui Tesla e foarte bine dpdv design(dar e prea mare pentru gustul meu), imi placea mai mult cel dinainte, pe caroseria de la Lotus. Pacat ca Lotus a decis sa sisteze productia. Cei de la Tesla vizeaza alta piata, se pare, oricum primul lor model(Lotus) nu era pentru pamanteni. Costa vreo 150K, daca nu ma insel... iar actualul parca 60k... dar nu sunt sigura...

    Acum cativa ani am fost la "fabrica" lor de la LA, cu greu m-am dezlipit de pe geamuri... ma prelingeam ca gemul. :))

    RăspundețiȘtergere