miercuri, 11 aprilie 2012

HELP-transfer bancar Canada-UE

Am o mare nedumerire, ca sa nu zic problema cu transferurile bancare spre Europa. In sensul ca in clipa in care actionam ca vanzatori e extrem de simplu: avem un cont PayPal unde ni se transfera banii, iar cei care nu o pot face ne pot trimite fila de cec pe care il incasam la banca. E simplu, nu trimiti marfa pana nu-ti intra banii in cont. Nu am avut niciodata probleme cu bani blocati, intarziati, etc, din nici un colt de lume.

Cand actionam ca si cumparator, se complica treaba, majoritatea vanzatorilor din Europa nu au cont PayPal si nu poti plati cu carte de credit(sunt in majoritate artisti, unii nu au bani sau interes pentru a-si face conturi si ii inteleg). Toti au doar contul de banca si vor transfer bancar direct in cont, iti dau BIC-ul si IBAN-ul si gata. Am inteles ca in Europa e extrem de simplu asa, dar eu sunt in Canada si de aici, pe langa ca ma costa vreo 40$ un transfer bancar spre Eu, ceea ce e imens (mai ales daca am de transferat sume mici), mai trebuie sa si completez nu stiu cate hartii, sa le faxez la banca, etc... Asta e vina bancii mele, stiu... dar nu am timp sau energie de pierdut inutil.

Mi-ar fi simplu sa le trimit fila CEC, certificata de banca. Dar unii n-au auzit de "certified bank cheque" sau le e frica, desi le-am explicat ca pot sa tina pachetul pana le intra banii in cont...

Ma gandesc serios la optiunea de a deschide un cont bancar in ro si a intra si eu in randul lumii cu un BIC si un IBAN(mama ce misto suna), de unde sa transfer banii in alte tari europene. Intrebarile mele sunt: contul ar trebui sa fie in euro???(cred ca ar fi mai simplu, sa nu fac j'de mii de schimburi valutare). Cam cat costa pe luna sa ai un astfel de cont? Cat ar putea costa un tranfer bancar de 500Euro sa zicem, intre Romania si o tara europeana(Anglia, de ex sau oricare alta)???

Inca nu am determinat cum imi transfer banii de aici in contul din Ro, da' sa zicem ca reusesc asta, FARA WIRE TRANSFER, he he.

Sau sa vad daca gasesc vreo firma(am vazut cum c-ar exista in UK, mai trebuie documentat) care sa actioneze ca intermediar intre mine si vanzator, sa ocolesc banca mea. Adica sa apara concurenta, domne', iar banca sa ramana cu buza umflata, daca sunt hulpavi si nu se mai satura.

Daca ma puteti ajuta cu vreo informatie, tare mi-ar fi de folos, ca nu-s de la ce capat sa apuc problema si daca ar fi doar asta care m-apasa... Va multumesc anticipat! Si pana una alta sa ne veselim nitel, cu stropul de optimism si energie care ne-a mai ramas! Ce bine ca maine e alta zi! :)

20 de comentarii :

  1. Sa-ti deschizi tu cont e un fel de-a zice, nu? Sa-ti deschida cineva cu numele lui mai degraba. Pentru ca trebuie sa se duca personal. Iar daca-l ai, tot trebuie sa te duci personal ca sa ceri internet banking; am incercat eu prin telefon (banca transilvania) acum vreo 4 ani si n-a mers, poate s-au mai schimbat lucrurile.
    In 2005 transferurile de bani din Ro spre UE trebuiau justificate. In Sp fac lunar tranferuri de 5-600 euro (chirie+facturi) prin internet si nu ma intreaba nimeni nimic, nu trebuie sa arat contractul de inchiriere. In Ro am tranferat 80 E spre Sp (catre nu minister, nu aiurea) pt niste acte si a trebuit sa "justific".
    In caz c-ai uitat, Ro e tara aia unde toti sunt vinovati pana demonstreaza contrariul.

    RăspundețiȘtergere
  2. E mai simplu de facut cont in alta tara UE decat in RO (UK de pilda sau una care are deja euro).

    RăspundețiȘtergere
  3. @Cora
    Sarumana inainte de toate si paste fericit :-)

    In Franta sunt foarte multe magazine in general virtuale care iti accepta plati paypal. Nu exista in Romania probabil pt ca implica inca costuri prea mari. Ca sa-ti dau un exemplu pe mine ma deranjeaza ca "vanzatori virtuali mari" precum amazon.fr sau uk nu accepta plata prin paypal si trebuie musai sa-ti dai "cardul la ei pe sit". Prefer doar unul sau doua concentratoare de astfel de "informatii" (sensibile) decat sa fiu obligat sa le dau la "tot poporul" ca oricum nu stiu ce fac ei si cum isi securizeaza informatiile private.
    Am mai multa incredere in unii precum paypal decat amazon.

    Acum daca discutam de "vanzatori artisti" nu ma mira ca nu vor sa treaca nici prin intermediari si nici sa suporte costurile suplimentare generate de paypal.

    Pt cumparaturi in Romania sau pt achitat facturi de gaze, etc e necesar sa ai acolo un cont si sa faci wire transfer ca e mai ieftin mai ales pe sume mici decat moneygram si alte alea. Inca odata eu as prefera paypal-ul. Functie de tara in care ai conturile din Europa, politica de comisioane ale paypal se schimba. Nu este "unica". Cel putin nu inca. Din cate stiu eu daca primesc bani prin paypal platesc comision care nu e neaparat neglijabil. Cand lucram ca persoana fizica (nu aveam inca firma, a durat vreo 6 luni) din Romania preferam paypal pt ca nu se plateau comisioane si de catre cumparatorul de servicii si de catre vanzatorul lor(adica eu) si in plus dura foarte mult, luni de zile (2-3). Mai greu era cu "caratul de bani" in contul din tara, pt asta aveam nevoie de un cont in strainatate (atunci aveam in Italia) si il umpleam din contul paypal la fiecare "vizita" de "lucru" nu turistica pe care o faceam in Italia. E drept ca nu caram mai mult de 5000 de dolari la vremea respectiva cat reprezenta limita "antireciclaj" peste care erai luat la ochi de politia antifrauda(deh am lucrat chiar pt softul antireciclaj utilizat de fiscul italian deci aveam niscaiva informatii) :-). Dar a fost doar o perioada de 6 luni temporara. Era "peste mana".

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu am facutut transfer bancar din cont in cont, Ro- Uk, iar la 200 Lire, comisionul a fost de numai 30. Hotie curata. (Prin BRD)
    Nu merge!

    RăspundețiȘtergere
  5. @Cleo

    Tu ai facut transferul prin brd din UK? Sau la brd era contul destinatar? Eu folosesc lcl din Franta si trimit la Carpatica sau BCR in Romania in general intre 500-1000 de euro si platesc acelasi comision ca si tine. La 500 e de vreo 20, la 1000 este de vreo 30.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din Ro catre Uk.
      Acum daca trimit in Ro, din Uk, trimit la persoana, prin MoneyGram (la Posta) , iar la 600 lire comisionul este de 12.

      Ștergere
  6. nume, pe numele meu voiam, ca nu pot pe numele altcuiva, ca incepe sa semene a ilegalitate si a bani iesiti din companie aiurea... si nu vreau sa ma trezesc cu fiscul pe cap(desi sumele mele o sa fie relativ mici). nu-i problema de dus in ro, ca nu e graba, chiar o sa ma duc anul asta, problema e ca daca e mai complicat ca aici... la ce bun? :)

    Claudiu, am vazut pe net un fel de "banca virtuala" in UK, unde as putea sa-mi fac cont de aici si sa actionez apoi ca si cand as fi in europa, dar trebuie documentat bine inainte.

    Shadow, paste fericit si tie si celor dragi! Noi nu mai avem probleme cu a da cartea de credit pe net, P face atatea tranzactii pe net incat la un moment dat devii imun. Si in plus banca lui il suna pentru sume mai mari, sa-l intrebe daca e ok. Am cumparat zilele trecute un ceas pe care mi-l doream de mult, de pe ebay, de la un vanzator din Filipine. Unii n-au licitat de frica, sunt convinsa, deci l-am luat la pret bun. :)

    Paypal nu e ieftin, poate fi 2,5%, dar daca transfer 1000$ de aici si ma costa 40$, e deci 4%, plus hartiile semnate, etc... Iar cu paypal poti sa platesti mai putin de 2,5%, pentru un anumit volum de tranzactii, daca esti client bun.

    US si Canada(care-i urmeaza, of course), vor, chipurile, sa urmareasca toate transferurile bancare internationale, de-aia nu poti sa ai un simplu IBAN si gata... trebuie sa fie siguri ca nu finantez nu-s ce grupare terorista... :)

    Merci tuturor, daca mai aveti idei, nu ezitati! Saptamana frumoasa sa aveti si sa nu uitati sa tineti post negru maine, hi hi hi. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Emil sau Alex iti pot spune cu banca virtuala din UK, ca ei sunt acolo... :)

      Ștergere
    2. Alex nu mai e in Franta? S-a mutat? Desi cred ca mi-amintesc vag cum ca l-am mai intrebat asta... ma sclerozez, pe bune! :)

      Da, discutia se tine si la voi pe blog, m-am cam linistit cu contul in Ro, dupa discutia cu Dragos si cu voi aici. :)

      Ștergere
    3. Shadow e in Franta. Emil si Alex sunt in UK.

      Ștergere
  7. Cleo, Shadow - merci, foarte clar. :))

    RăspundețiȘtergere
  8. Buna Cora,

    Da sunt inca in UK :) Acuma legat de ce vrei sa faci tu:

    - daca implica schimb valutar ai comision.
    - daca implica transferuri prin banca ai comision.
    - daca iti deschizi conturi noi etc ai alte comisioane: de deschis cont, de mentinut contul curent samd.

    Din experienta mea, daca mergi prin cont bancar:

    - transfer UK-Romania: 20-25 pounds/tranzactie
    - transfer Romania-UK: 20-30 EUR/tranzactie
    - comision schimb valutar: in UK cam 1%, in Romania intre 1.2-1.7% fata de cursul spot (practic primesti un curs mai prost decat cursul oficial din momentul respectiv). Daca ai sume mari poti sa negociezi cu banca dar trebuie sa fii acolo in persoana (cel putin in Romania cam asa functioneaza, sau poate merge si altfel doar ca mie nu prea imi place sa derulez tranzactii prin telefon).

    Inteleg ca tu rulezi niste sume mici, din cate stiu eu pentru asemenea tranzactii poti iesi mai ieftin daca folosesti sistemul postal sau companii gen Western Union. Ai incercat varianta asta?

    RăspundețiȘtergere
  9. Alex, am exclus deschiderea unui cont in Ro sau aiurea in Europa, ma complica.

    Stiu ca sunt comisioane, ceea ce nu pricep eu e de ce sunt comisioanele de transfer interbancar/international atat de mari? Pentru ca bancile stiu nu avem alte variante? Eu ma simt de-a dreptul "furata" de banci la faza asta. Cleo imi zicea mai sus ca a trimis 200 de lire si a platit 30 pentru transfer. DE CE atat de mult? Pentru ca au monopol? Cum de paypal poate mai ieftin si bancile nu? Ei uite, de-aia voi cauta alta varianta, numai sa nu le las placerea sa-mi transfere banii. M-am gandit la Western Union, cum nu? Tre' sa dau telefoane.

    Am gasit si o alta varianta la voi in UK, o companie care se specializeaza in transfer de bani, electronic si care au comisioane omenesti. Pare sa fie una din companiile cu cea mai mare crestere economica din ultimii ani de la voi, a castigat multe premii, etc. Deci jos palaria ca au gasit o oportunitate de afaceri.
    O sa va transmit din experienta mea cu ei, daca decid sa-i "adopt", mi se pare super util pentru oricine e plecat si vrea sa trimita bani acasa. Aia 10,15 euro pe care-i castigi la un transfer inseamna 10,15 euro in plus in buzunarul mamelor noastre in romania. Iar daca asta nu inseamna timp pierdut la banca, ci poti sa faci totul electronic, e SUPER!!!

    Merci de ajutor,
    Paste cu de toate sa aveti!

    RăspundețiȘtergere
  10. Complicat rau, recunosc! Oricum, tranzactiile sint destul de vulnerabile, am patit-o si de atunci platesc toate facturile la casierie! O multime de coduri si parole ca intr-o dimineata de luni omul de la banca sa-mi taie cardul in doua fiindca "fusese atacat". Pentru sume de pina la 500 euro cred ca merge mai degraba cu porumbei voiajori... :)

    Paste fericit si multa liniste va dorim!

    RăspundețiȘtergere
  11. asta pana se trezesc si porumbeii voiajori si pun nu-sh ce taxa... :)
    Si voua la fel, sa fiti veseli!:)

    RăspundețiȘtergere
  12. https://www.skrill.com/app/ Astia?

    Paste Fericit!

    RăspundețiȘtergere
  13. eu am cont romanesc in Lei BTransilvania unde actionez de la distanta via internet, si cont strainez euro. Sa transfer o suma catre ro m-a costat cam... 5% din valoare (transfer online intre contul meu euro catre contrul romanesc lei). Problema e ca deschidere/inchidere cont trebuie facuta personal in Ro(mai nasol e ca trebuie schimbat cardul la fiecare 2 ani, evident personal,e vident daca nu sunt acolo in termen de 2 sapt de la data expirarii imi trimit cardul la Cuca Macaii). Alternativa, sa rogi pe careva din Ro sa deschida cont pe numele lui, si sa iti trimita token-ul pt plati online, sau sa caute o banca unde nu e enevoie de token si trimite sms-uri pe mobil.
    Mai sunt unele banci care au si optiuni de operatiuni via telefon, dar mi-e frica de telefoane de 10min cu tot felul de intrebari si sa te coste convorbirea cat toata tranzactia...


    Inca o problema care am avut=-o cu internet banking la Banca Transilvania. Istetii lor ... aveau inainte de noua aplicatie un rahat de optiune pe server...si pt ca nu aveam aceeasi ora pe calc. personal ca si serverul... si evident..nu mergea. Dupa 1 luna s-a rezolvat, cand au terminat ei cu up-date-urile.

    RăspundețiȘtergere
  14. A, sfat,cauta o banca care sa aiba sediu si la tine in oras, si sediu in Ro. Si discuta varianta asta, sa deschizi inca un cont la ei,la distanta. S-ar putea sa ajungi cu tranzactii online gratis.

    RăspundețiȘtergere