miercuri, 30 mai 2012

yellow submarine

Ploaie torentiala nemaivazuta si nemaiauzita, ieri seara, la Montreal. Scoli, metrou, centre comerciale inchise, in cateva minute strazile s-au transformat in lacuri.

Coborand la subsol am constatat ca trei ferestre erau in apa pana la jumatate, care apa, bineinteles, a inceput sa intre-n casa. Sari, pazea, am iesit cum ne gaseam, cizmele de cauciuc n-am mai avut timp sa le punem(de fapt nici nu stiam pe unde sunt)... P incerca zadarnic sa indeparteze apa cu galeata... eu cautam cu disperare pompa, prelungitorul, furtunul, racordul metalic, surubelnita plata... le-am gasit destul de repede pentru unul care nu avea habar unde sunt si-am reusit sa pompam apa de la ferestre si din lacul format in curte. Lacul se formase pe locul sapat acum cateva zile pentru amplasarea unui "patio" fara sa terminam si devenise un fel de chestie noroioasa, solul fiind argilos/humos.

Dupa ce-am reusit sa indepartam pericolul imediat,  am constatat ca P intrase in noroiul ala cu tot cu pantofi(probabil ca sa nu se murdareasca pe picioare he he), eu pierdusem de mult papucii prin curte si nu intelegeam de unde pana unde catelusa Mishcka era murdara de noroi, desi nu iesise din casa.

Ne-am asezat pe jos(eram uzi si murdari din cap pana-n picioare) si-am mai adaugat ceva la lunga lista "to be done". Si-am constatat inca o data, daca mai era nevoie, ca viata la casa e palpitanta. N-ai timp sa te plictisesti, parol! Mai vrem dovezi ca planeta e "à l'envers"?

Vad ca unii s-au distrat in autobuz. Se pare ca-i si-un ardelean acolo, oioioi! Uitati-va la sec. 50.
Sa ramanem optimisti, zic!

18 comentarii :

  1. wow, imi pare rau de situatie. Nu a fost un moment de dorit - ma bucur ca ati fost acasa. O sa aveti de strans dupa...

    RăspundețiȘtergere
  2. N-am putut sa nu remarc relaxarea din relatare. De obicei romanii bocesc, se dau de pereti ca le-a luat apa casa, ca-i eventual nu stiu care primar de vina, ca Dumnezeu i-a uitat, ca ce se fac ei acuma, ca pe ei cine ii ajuta si tot asa.

    E primul articol pe care il citesc si cred ca tocmai mi-am gasit o sursa pentru doza zilnica de optimism :)

    RăspundețiȘtergere
  3. la minutul http://www.youtube.com/watch?v=4kiLyjEDZ2k 1:12, cel ce curata canalul e angajat la salubrizari sau e om obisnuit?

    RăspundețiȘtergere
  4. oh my god, imi zisese P ca in zona respectiva au zburat capacele de canal 10m in aer, dar credeam ca e metafora...
    Banuiesc ca nenea ala e de la salubrizare, si la noi au venit pana seara sa verifice starea canalelor, iar dimineata a trecut masina sa mature reziduurile. Oraselul meu e f. bine intretinut, platim impozit la casa cam mult, dar totul e "spick-and-span". Tocmai ne anunta primaria ca pe anul trecut au iesit cu un milion excedentar(era sa zic profit).

    MeetTheSun - sa nu citesti din urma, sa nu citesti din urma! :) glumesc. n-a fost f. grav la noi(doar putina apa in subsol) si in plus daca era cineva de vina, aia eram noi... ca tocmai facusem groapa in curte...

    Doamnelor si domnilor, fata asta tocmai a iesit a zecea la un maraton de 20 de km pe drum de munte... eu sunt impresionata maxim. Na, ca te-am parat! :))

    RăspundețiȘtergere
  5. Felicitari paratei! :)
    (poienita e mi-nu-na-ta!)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multam, mi-as dori sa am motive sa fiu parata in fiecare saptamana ;)

      Dupa un numar de ture pe munte pot spune ca poienita ca aceea mai rar, mai ales ca nu prin salbaticia ei m-a impresionat ci prin perfecta imbinare om-natura: in definitiv potecutele "amenajate" de iarba printre florile galbene se datorau localnicilor.
      Mi-ar placea ca toate trecerile oamenilor sa se rezume doar la poteci abia conturate...

      Ștergere
  6. Vad ca e sezonul la necazuri domestice. Eu azi cind m-am intors acasa, cheia a refuzat sa se invirta in broasca si broasca facea oac. A trebuit sa chem un meserias care a scos un fierastrau electric si o bormasina si a inceput sa taie, respectiv sa gaureasca. Dupa vreo 30 min a deschis usa. Dupa alte 30 a schimbat butucul, dupa ce a desfacut jumate din usa blindata (mama lui de butuc Fichet!). Butucul asta nou e si el oleaca naravas, asa ca acuma dorm cu usa bucati, pina vine miine din nou meseriasul sa continue ce a inceput. Pina acum am cam la vreo 800 ioro de dat. Sint convins ca m-a fraierit, dar parca as avea de ales ... Sa vad daca scobesc ceva de la asigurare.

    RăspundețiȘtergere
  7. 800? mult, dar daca n-ai ce face, dai. lacatusii si instalatorii care vin "de urgenta" te usuca peste tot.
    eu, de cand am blocat WC-ul cu varza tocata cu morcovi(mai blocasem o chiuveta la bloc, cu zat de cafea), am interdictie de a mai arunca mancare in WC. vreo 200$ parca ne-au luat si noua, stiu ca ne-au pus o valva noua si ne-au vandut piesa(basca mana de lucru) de 3 ori pretul din magazin. P zice ca cu asta fac si ei bani... ufff, saracii... :)
    in rest, bine, sanatosi?

    RăspundețiȘtergere
  8. Sănătos bine. Mi-am vindut bicicleta. Parca mi-as fi vindut un rinichi. Taman cind mă uitam după alta, a venit chestia asta cu ușa, futu-i!

    RăspundețiȘtergere
  9. stai ca nu am priceput, fata asta (care, tu?) a terminat un maraton de 20km? si in loc fruntash? felicitoci, eu cu greu am reusit s rezist si sa alerg continuu numai 10km, si ieram asa de mandra, foc!!

    RăspundețiȘtergere
  10. 2. zdrangule, ne formam in secondary skill: lacatus de urgenta. Daca urgenta altuia nu se pupa cu programul nostru, ii zicem pas si ca avem o alta urgenta mai urgenta. Daca avem chef, mergem, ii luam in 1 ora 800 euroi, mai facem 1-2 ore pe drum, si ne pregatim de o vacanta grasa.

    RăspundețiȘtergere
  11. Parca doar cumparasesi bicicleta, dupa accident? Bine, vorba vine "doar", timpul trece repede. Pasiunea asta cu bicicla "usoara" si rapida te poate costa mult, am vazut unele care costa cat o masina vechiuta. :)

    arakelian - fata este MeetTheSun si povestea cu maratonul de 21km e chiar aici. oamenii aia sunt frumosi, iar peisajul e superb.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu, numai o reparasem, nu mai apucasem sa o vind. Da, costa mult astea usoare, poa' sa ajunga si cit un Logan nou :) Na, eu nu ma bag la astea de 5-6kg, vizez cam una de 8,5-9,5kg din aluminiu, se gasesc destul de rezonabile la pret.

      Ștergere
    2. E destul de important sa fie usoara, eu inainte s-o iau pe-a mea aveam dureri la genunchi dupa 25,30km iar acum dupa 60 nu simt nimic... adica oboseala normala, dar nu dureri atroce.
      Nu mai stiu cat cantareste a mea(o s-o cantaresc :)), e destul de usoara, are un schelet din aluminiu "revêtu" cu carbon. Am lucrat cam o luna la un proiect extra job sa mi-o iau, dar a meritat. Am prins-o in mare "rabais" in plus, pe la sfarsit de sezon. :)

      Gogu(cea cu care mergeam la tren) are 20 de kile sau mai mult...:)

      Ștergere
    3. Nu-i numai greutatea. Iaca, sa zicem la 75kg de biciclist + 10kg de bicicleta, ai 85kg de ansamblu. Cu o bicicleta de 8kg ai 83kg, adica nu-i mare diferenta. Diferenta e in cit din ce impingi tu din picioare ajunge sa invirta intr-adevar rotile. De aia fac ei biciclete cit mai rigide cu putinta (din carbon, adica de fapt mai mult din plastic), ca sa pierzi cit mai putin din forta pedalatului in deformarile cadrului. Si asta pentru un cistig in performanta nesemnificativ pentru muritorul de rind, adica acela care care nu isi baga in vena EPO sau alte licori. Ramine totusi placerea de a pedala pe o chestie usoara si care arata si misto, asa cum inainte aveam placerea sa fac poze proaste cu un aparat foto deosebit, la care schimbam obiectivele pe care le caram cu greu in rucsac. :)

      Asa ca parerea mea e ca durerile tale la genunchi nu veneau de la greutatea motocicletei. Ar putea sa fie o mizerie nesemnificativa, ca un reglaj prost al selei sau o pozitie incomoda data de cadrul prea mare sau prea mic, etc.

      Eu inainte aveam o bicicleta de 14kg (100 neuro la supermarket :)) ), la care adaugasem nu stiu ce prostii, cred ca facea 17 in total. N-aveam nici pe naiba, faceam iesiri de 50-60km si nici fundul nu ma durea, asta in timp ce prietenul meu cu carboane si transmisie campagnolo se plingea dupa 30km ca vrea popas, are crampe musculare.

      Ștergere
    4. daca vrei, putem sa dezvoltam inca si mai mult, sa introducem tipul/randamentul transmisiei, rezistenta la inaintare(calea, tipul pneului), frecarea cu aerul(ca nu-i totuna daca "pilotul" e mai mult lat decat lung) sau daca a plecat in fusta... :)

      acum serios, 1,2 kg in plus la bicicleta nu se simt, insa 6,7, da. aia a mea era una grea, avea amortizoare ca de munte si era si cam mare(cred ca si asta era problema, da), fusese una careia P ii pusese motor electric intr-un timp.
      partea proasta acum e ca nu prea mai avem timp de iesit si ca oricum il impartim intre bicicleta si barca.

      da' tu nu mai faci poze? e nasol cu obiectivele dupa tine, da.

      Ștergere
  12. Exact. De ce aratau canalele ca niste arteziene nu pricep... e cumva orasul intr-o vale si raurile din zona s-au umplut peste limita admisa? "oioioooi" a fost delicios... bine ca toata lumea e sanatoasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. a plouat mult in scurt timp(nu stiu cati cm intr-o juma de ora), ziceau ca n-a mai fost un asa debit de vreo 100 de ani... presupun ca apa si aerul au creat o asa mare presiune in canale, ca a rezultat ce-am vazut...

      Ștergere