luni, 11 iunie 2012

Viata bate totul

Acum circa 6 luni am decis sa renuntam la a doua linie telefonica pe care n-am utilizat-o niciodata(dar pe care am dorit-o la inceput) din simplul motiv ca nu a putut fi instalata fizic, desi numarul ii fusese alocat. Cum P n-a avut timp sa caute firele prin zid(tehnicianul sustinea ca acestea ar intra in casa, dar el avea rezerve) si cum, repet, nu am utilizat niciodata linia, am hotarat sa o "taiem". Deci P a sunat la compania de telefoane.
Vrem sa intrerupem linia 2. De ce? bla bla bla, e atat de ieftina!!! Pentru ca n-o folosim, n-a fost niciodata instalata. Nu vreti sa o pastrati la acelasi pret, dar sa va dam gratuit mesagerie si nu mai stiu ce?
Mmmm, zice P, sunteti f. amabil, dar nu cred ca e foarte utila mesageria la o linie nefunctionala. Nu, multumesc.

Asta se intampla prin ianuarie. In februarie nu numai ca linia aparea pe factura, dar costa mai mult. De atunci a aparut si disparut de pe factura continuu, in functie de cum aveam timp sa sunam si sa ne enervam. Saptamana trecuta, in iunie, deci, linia 2 aparea din nou pe factura de telefon. P a crezut ca face criza de nervi, mai ales ca, desi stia ca serviciile la Bell(unde chiar lucrase, student fiind) se deteriorasera, nu-si imagina sa se fi ajuns atat de jos.
Am studiat o seara intreaga oferta de telefonie mobila, am gasit una buna pentru 2 abonamente, a doua zi telefoanele erau cumparate, plangerile catre doua organisme guvernamentale inregistrate.

P a sunat la Bell(avea vreo 3,4 numere de inregistrare ale cererilor de debransare plus numele unora cu care vorbise si chiar matricolele lor) si a adaugat inca o cerere, debransarea TUTUROR(a celor doua adica) liniilor telefonice, asta dupa ce a trecut prin inca 7 departamente, ocazie cu care le-a explicat domnilor ce crede despre ei si cum au reusit sa piarda un client vechi de 25 de ani. Presupunand ca le-ar pasa. Am decis sa pastram internetul pentru moment, pentru ca e mult prea complicat sa-l schimbam acum(dpdv tehnic). In 2,3 saptamani insa, va fi posibil.

Vreo jumatate de ora mai tarziu, P primeste un email de confirmare in care era specificat ca in conformitate cu ceea ce solicitase, linia 2 va fi debransata, iar liniei 1 i se va ajuta o optiune(ceva interurban) care va costa vreo 4 dolari in plus. What???? A sunat din nou...
Sambata de dimineata la ora 8 linia 2 trebuia sa fie "debransata", desi "reped din nou si iarasi", n-a avut nicioadata semnal pe fir... sau o fi avand la ei, dar noi nu l-am auzit niciodata in vreun aparat. P zice sa tehnic e f. simplu ca ei sa vada ca linia nu e activa, ca n-are nici-o "rezistenta" la capat. Cand ne-am trezit, pe la 8.30, nu mai aveam internet. A revenit dupa telefonul si enervarile de rigoare.

Deci, daca nu eram noi implicati in toata povestea asta, as fi crezut ca nu e adevarata. Cand o sa-i povestim lui Michel, care a fost la conducerea companiei asteia fo dooj de ani(pe vremea cand inca-si respectau clientii), o sa fim atenti sa-l luam pe departe, nu de alta dar s-ar putea sa faca atac de cord de suparare... pensionarii sunt mai sensibili...
Adio Bell, ne-ntalnim eventual la proces!



9 comentarii :

  1. :) deci asa.... se poate si pe-acolo; nu-mi vine sa cred ca pamantul e atat de rotund; zau asa, la mii de km departare, pe partea ailalta a pamantului si te simti ca acasa...
    fain rau!
    apropo; si eu mi-am scos linia de fix; unica; toti ai casei aveam mobil si vreo trei ani n-am folosit-o decat cand vorbeam cu o singura prietena; ne suna ea; in rest nimic; si tot asa a incercat sa ne induplece, pe vorbe zic, nu pe fapte, dar i-am explicat ca e mult mai scump decat mobilul si p-ala il mai iau si cu mine...
    si-au renuntat!

    RăspundețiȘtergere
  2. Mosule, nu am timp sa scriu aici povestea cu amanuntele de rigoare, c-ar trebui sa scriu un roman, insa ar fi chiar comic, daca n-ar fi penibil. Nici in Romania n-am vazut asa ceva.:)
    La inceput am crezut ca sunt doar prosti(angajatii departamentului), apoi mi-am zis ca incearca sa ne fure pe fata, insa dupa toata povestea imi dau seama ca e o combinatie de cele doua. Aveam cu ei telefon si internet(toate optiunile scumpe, ca aveam nevoie pentru companie(are sediul acasa) si urma sa punem si pentru galerie, cont de afaceri, care era inca si mai scump.

    Dupa toata povestea, ultima tipa cu care P a stat de vorba se uita in calculator si zice: "vad ca aveati aici telefon cu noi, internet, dar nu cablu TV. Nu vreti cablu? ca nu e scump"...

    P n-a vrut sa ma lase pe mine sa-i sun, eu le-as fi spus pur si simplu ca sunt prosti, nu ca asta ar fi schimbat ceva, dar mi-ar fi trecut dracii. I-as fi sunat pe toti aia ai caror nume le aveam si le-as fi spus:"Te-am sunat sa iti spun ca esti idiot si ca iei salariul degeaba, daca nu ai fost in stare sa inregistezi cum se cade o cerere nici tu, nici ceilalti dobitoci. Poti sa le transmiti si lor sau sa le dai sa asculte inregistrarea, daca tot mi-ai spus de la inceput ca se inregistreaza. S-A INTEGISTRAT???"

    Dar nu e timpul pierdut, fac pariu ca daca nu ne mutam internetul repede, o sa il taie cand vor deconecta linia de telefon... sau ne trezim ca avem cablu TV. :) PE-NI-BIL!

    RăspundețiȘtergere
  3. Ha! Ia si o poveste din Spania:
    Eu am acelasi numar din mai 2006, cand am aterizat aici. Dupa o luna am trecut de la Movistar la Vodafone pentru ca toti colegii si prietenii erau acolo. Il am si acum. Cand a venit si sotia in octombrie, hai la Vodafone, sa fim loiali, zic. Anul trecut incepe dansul. Bagam 10 euro pe tel. ei si dupa 3 secunde vine mesaj: ne-am luat cei 6 euro pentru internet. Dam telefon: -Bai, pai noi nu am activat serviciul de net pe tel.- Pai la noi apare activat -Ia stai asa, ce presupune activarea serviciului? Poti s-o faci tu? -Pai nu, se face din telefon!? -PAI NU AM ACTIVAT-O!!! -Suna la serv tehnic.... -Buna ziua, vreau sa dezactivez un serviciu pe care nu l-am activat. -A, se mai intampla, ne cerem scuze. Faceti asta------ si urmeaza o intreaga poliloghie de manevre pe telefon. -Asta-i tot, gata? -Da.
    Dar cei 6 euro nu i-am mai vazut, ca cica nu permite softu`. Ok. dupa 3 saptamani, iar. Telefon: -Hermano, ia da-mi tu un operator roman! -Buna ziua, numele meu este Bogdan bla-bla-bla. -Uite ce am patit bla-bla-bla. -Ati sunat la serviciul tehnic? -Da, si tocmai v-am facut cinste cu inca 6 euro. -Haideti sa mai facem inca o data. Si da-i si lupta iar in meniul tel. Dupa 4 zile, ghici ce? Exact: 6 euro. Telefon: -Bai, io imi bag.... -Va rugam sa nu va enervati. N-ati vrea sa treceti pe contract? Ca daca treceti va trimitem doua thailandeze ca s-o ajute pe doamna la treaba si pe dumneavoastra sa va eliberati de tensiunile sexuale de peste zi daca doamna e obosita si o doare capul. -Bine ma, zic, treaca de la mine, daca ziceti voi...
    Mergem la cumparaturi si in marele lobby al Carrefourului ne oprim la Vodafone. Zicem ca trecem la contract: -Ok, va fac actele si va dau si telefon nou gratis, d-ala cu thailandeze. Oau! Dupa doua ore, cumparaturile erau in masina si eu deja consumam unghii de 40 de min. -Gata, poftiti actele si telefonul, cum platiti? -Ce? -Garantia la telefonul gratis! -Pai de ce imi zici acum? Ce aia garantie? -Pai se cere ”algunas personas”( unor anumite persoane). Vad rosu ca taurele si pun mana pe telefon si sun la Vodafone. -Pai se cere pentru fidelizarea anumitor clienti, zice Bogdan. Inchid si sun fara sa cer operator roman. -Vreau sa vorbesc cu seful de tura!!!
    Cineva din imediata proximitate, care lucreaza la Vodafone Romania mi-a spus o treaba: daca un client suna si refuza dialogul cu operatorul cerand pe seful de tura, e cutremur! Apelul ala ajunge departe si se lasa cu sanctiuni grele. -Putem sa inregistram bla-bla-bla? -Da. Cum te cheama? -Luis. -Ba Luis, cum adica algunas personas? -Pai noi vrem sa fidelizam ANUMITI clienti... -Ba, iti apare numele meu acolo? -Da? -De cand am eu numar la voi si bag bani saptamanal? -De 5. -Da nevasta pe care o cheama Cutare? -Tot de 5. -Si netu? -De 3. -Pai si tu pe noi vrei sa ne fidelizezi, ma naparca? Sau vrei sa ne bagi mana in buzunar pentru ca suntem emigranti si needucati si prosti si nu ne stim drepturile? Fratioare, ai facut o mare greseala si ne-ai confundat cu sud-americanii sau, si mai rau, cu marocanii. Am doua telefoane si o linie de net prin modem de la voi. Va dau vreo 75 de euro pe luna. Va dadeam, ca in 24 de ore am plecat la altii. Zdrang! In 24 de ore eram la Yoigo cu doar 20 aceeasi distractie.
    A urmat o furtuna de telefoane si mesaje pe toate cele 3 linii, la care nu am raspuns decat o data. Era clar ca ma suna un nene barosan care insista sa-si ceara scuze si mai avea un pic si mi-o dadea si pe nevasta-sa sa dau o tura cu ea pe Mediterana si ca ei nu sunt rasisti si ca e un lucru recunoscut ca romanii sunt printre cei mai inteligenti oameni de pe planeta si ca daca Burebista n-ar fi fost asasinat de tarabostes eram acum departe rau de tot. L-am invitat la o partida sex oral si de data asta a inchis el telefonul. Asta e pe bune, jur!

    RăspundețiȘtergere
  4. Aveti voi ce aveti in Europa cu tailandezele, pe la noi nu sunt populare. :)

    He he, de parca daca era rasist ar fi recunoscut. Si fie vorba intre noi, nu trebuia sa se poarte asa nici cu marocanii, ce, ei ce au?
    Cat despre telefon, le era frica sa nu fugi cu el in Romania?:)

    RăspundețiȘtergere
  5. aventuri din astea am avut in Bucuresti cu:
    1. Romtelecom. Cand am c umparat gars. voiau sa convinga fosta proprietara sa prelungeasca conttractul desi eu ca noua proprietara nu il vreau, "dar poate il fol. fosta proprietara" care le explica la tel. ca nu va mai locui acolo NEVER ever
    2. RDS cu tel. fix, ca venisera sa schimbe ceva la net si au taiat tzava de fix. Dupa 6 luni cu minim 1 reclamatie pe luna inregsitrata, au venit sa il repare. Cand au reparat, a zis ca cu 6 luni inainte a legat un nene firele...invers. Dupa ce au reparat, am sunat si am inchis linia.
    3. RDS inchis cablul la gars. si lasat netul. Au facut asta, peste 3 luni chiriasa suna ca iar are ... factura de cablu. Ma duc iar la ei. personal, evident.
    4. RDS cand plecam din tara, si cerem o suspendare pe termen nelimitat. Imi zic aia ca e greu de facut o suspendare. Mai bine reziliem si va deschidem alt contract peste x luni.
    5. Vodafone. Am avut cartela timp de 6 ani. In timpul sarcinii,decid ca e mi-e greu sa fac drumuri periodice sa incarc, si trec pe abonament. Activez si optiunea sa ia automat de pe cardul ING. Vine factura, primesc sms: fonduri insuficiente ( in conditiile in care pe card aveam de 20-30 ori suma facturii). Imi suspenda abonamentul pt neplata serviciilor. Dau sa sun de pe mobil, nu raspund nimeni, sun de pe fixu RDS (care inca mergea) si ma cert cu un nene. Ii cer cu seful, si fac si o reclamatie online pt discutie necivilitzata, isi cer scuze si imi anuleaza penalitatile si deschid imediat.
    Ma cert din nou cu ei, spunand ca ING confirma ca nu au primit factura si cerere de retragere bani, asa ca ei cum pot sa spuna ca am fonduri insuficiente??? aflu astfel ca aplicatia are bug-uri, si trimite acelasi sms, in caz ca Vodafone uita sa trimita factura la banca, banca uita sa le dea banii, banca nu are de unde sa ia toti banii, sau factura e prea mare pt o operatie de tipul asta si banca nu o face.
    6. Banca Transilvania din Ro. Acu imi platesc abonamentul Vodafone pe itnernet. Banca Transilvania upgradeaza sistemul online, si...au probleme de securitate. IMENSE!! ( nu bagam user/parola, dar aveam acces la cont...). Refuz sa fac plati in conditiile date, le zic pe mail de probleme, le dau printscreen,date de reproducere, ei zic ca nu e real.
    Le fac inca o reclamatie, ca platesc internet banking inutil ca nu am acces la servicii.
    le fac inca o reclamatie dupa 2 zile, si cer penalitati ca din cauza lor nu mai am acces la mobil. Imi cer un nr de mobil sa ma sune. Le dau asta belgian - ei zic ca nu pot sa sune pe asa numere.
    Le zic ca sunt plecata, ei ma invita la sediu de fiecare data. le zic ca vin peste cateva luni. II intreb daca e urgent, ei zic ca nu. Dupa 2 sapt. imi dau sms ca daca nu vin la sediu, o sa imi inchida internet bankingul.


    sunt sigura ca va continua.

    RăspundețiȘtergere
  6. Frate, nu poci decit sa zic: Intr-un fel, bine e sa fii antisocial si tehnofob, ca mine, ca viatza mea este infinit mai linistita decit a voastra si as ajunge la marcutza daca ar trebui sa fac fatza la chestii de-astea.
    Am un telefon fix la Romtelecom, de unde am si Internet, nu am probleme decit rarissim si de genul cade serverul 1 ora or less. Am un telefon mobil antedeluviu, Nokia: sun, ma suna, ma trezeshte din somn daca il pun s-o faca, trimite si imi aduce sms si inca citeva functzii pe care nu le folosesc si nu ma intereseaza. Nu face poze si nimic din ce fac obiectele astea de le are lumea acum, cu Internet pe telefon si numai ca nu itzi gateshte tocanitza de vacutza si nu itzi face masaj japonez, ca in restu...
    TV si cablu, de la UPC. Nici aici, nu am mari probleme.

    RăspundețiȘtergere
  7. Arakelian, noi nu mai platim automat din cont NIMIC. Sigur ca nu e placut sa ai tz-shpe facturi de plata pe birou, dar macar asa esti obligat sa le privesti si sa vezi ce platesti, etc. Iar daca n-ai platit, esti rensposabil.


    Vera, P n-avea mobil de cel putin 10 ani(acum are he he), iar de vreo 25(exceptand perioada de California) a avut tel. fix cu Bell(compania nationala de telefonie) si n-a avut probleme cu ei. Dar Bell se pare ca este intr-o spirala descendenta in "relatiile cu clientii".
    Organismele guvernamentale care gestioneaza plangerile si nediaza conflictele contra companiilor de acest gen, au "rating" pentru companii si cand l-am vazut pe-al lor, am inteles ca au mari probleme. Nu vreau sa zic mai multe, suntem in plin conflict, dar P e hotarat sa nu-i lase asa, a pierdut cel putin 10 ore la telefon cu ei pentru deconectare unei linii telefonice(care nu se stie daca a fost facuta), e INACCEPTABIL. Le dai telefon sa te plangi si ei vor sa-ti vanda cablu TV? Pai astia sunt bolnavi la cap, SERIOS!
    Concluzie: Nici nu-ti doresc sa ai probleme. :)

    RăspundețiȘtergere
  8. M-am amuzat intr-un fel amar citind ce ai patit :) Chiar te aduce la exasperare un asemenea comportament al celor de la compania de telefoane. Trebuie sa ai nervi tari sa poti rezista socurilor mediatice :))
    Si cand te gandesti ca multi fac asta doar ca sa nu-si piarda clientii, dar nu realizeaza ca de fapt asa ii indeparteaza mau rau :(

    RăspundețiȘtergere
  9. N'importe quoi... Sper ca va platesc macar, ca sa faceti munca asta.

    RăspundețiȘtergere