vineri, 15 iunie 2012

vineri

Azi aveam de trimis o gramada de emailuri si cu asta am inceput de dimineata, apoi ma pregateam sa continui lucrul la situl web, sa mai dau telefoane si sa revad niste oferte pentru masina de carte de credit, eventual sa ma decid cu ce companie vom lucra si inca multe lucruri marunte pe care nu mi le amintesc exact, sunt notate pe undeva. Aaaa si mai trebuia sa fac gazonul. Iar asta seara era programata o lectura de poezie.

M-am trezit, mi-am baut cafeaua in timp ce-am trimis emailurile cu pricina si-am tras cu ochiul pe aici, apoi am cautat prin toata curtea medaliile lui Cedri(una cu vaccinul, alta cu numarul de telefon de acasa) pe care azi dimineata nu le mai avea la gat. In timp ce cautam, am realizat ce zi minunata e afara si mi-a venit chef de alergat. Eu ma duc sa alerg putin, zic, cu gandul tot la insemnarile din agenda.
Nu mai bine facem o tura cu bicicleta? sugereaza P inspirat, care abia astepta cateva ore libere, ca si mine.

Si uite-asa ne-am trezit, neplanificat, pe o pista de biciclete din cele cateva nu departe de casa, care ne-a dus fix spre niste parcuri naturale, pe malul fluviului. 20 de minute mai tarziu eram in mijlocul naturii, alaturi de rate salbatice si doi-trei pescari, inconjurati fiind de miros de salcioara. Ce pacat ca nu aveam chiar toata ziua la dispozitie, ar fi meritat sa luam bacul pana la insulele Boucherville, unde pistele de biciclete continua. Data viitoare.

Ne-am intors, trei ore mai tarziu, relaxati si surazatori. Afland ca lectura de poezie se amana, am hotarat sa cinam intr-un mic restaurant din cartier, L'ancien Chablis . Nimic pretentios, am facut rezervare la terasa. Ador zilele astea care nu prevad nimic special dimineata, dar care pot aduce placeri simple. Pe care e bine sa ni le daruim din cand in cand.

Voi ce faceti la sfarsitul asta de saptamana?

30 de comentarii :

  1. Ma duc la gratar cu romanimea, ca mi-e dor de un peste la carbuni ca de mama. Sper sa nu aud manele :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Peste la gratar miam, miam. Sa pui si o rosie pe gratar Dongabone, apoi s-o maruntesti in usturoi pisat cu putina apa. Mai dai acolo cu niste ciusti/ ardei iuti. Mamaliga presupun ca nu poti face, da' lasa ca merge si cu paine, mananci pana dai cu basca de pamant, vorba bunicii.
    Distractiune maxima, deci! :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Azi ploua, deci ma joc cu trenuletul in casa. Miine zice soare, poate ies sa zburd.

    RăspundețiȘtergere
  4. Am mutat niste cartzi cu S. Am vorbit cu Z sa le dau donatzie la facultatea lui de unguri. Am cumparat roshii si fructe din piatza si am mirosit flori. Am schimbat apa la flori, am mincat ceva, acum ascult muzica si citesc ce s-a strins saptamina asta. Am semnat niste proteste/petitzii. Porma ma duc sa vaz un flm si seara ies la terasa cu un ex, care a venit aici de la Jeneva, sa mincam mititei. Si cu care cred ca ma ciondanesc, ca mi-a zis la telefon ca se plimba cu bomboanele mele belgiene in geanta si trebuie sa mi le dea, ca se topesc. Zi si tu: vii din Elvetzia si aduci bomboane de cioco belges!!!!
    Miine, lene totala, muzica, citit, plimbarica poate. Si trebuie sa reusesc, direct sau indirect, sa arunc si gunoiul, cumva, ca uit de 2 zile. Si aproape ca o ia singur pe jos.

    RăspundețiȘtergere
  5. dul zdrangu, va doresc soare maxim si nu uitati sa va dati cu crema, altfel va bronzati ca mine(am observat aseara), cu manecutza... :)

    vera, sa nu te superi pe el dintr-atata, poate stie ca-ti plac cele belge si de-aia... si s-a mai si plimbat cu ele atata. io i-as fi sugerat sa se plimbe mai pe la umbra, sa nu curga umplutura, dac-or avea...

    cat despre gunoi, daca stai la casa da cu el pe geam intr-un loc umbros, il iei tu dup-aia... :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Gata, am zburdat 95km. Am dat si cu crema, asa ca acuma nu-s decit putin obosit nu si ars.

      Ștergere
    2. 95??? moamaaaaa! io mai mult de 60, 65 nu-mi amintesc sa fi facut, da' ma tot laud cu ei. tu trebuie sa iesi din Paris ca sa ai piste adevarate sau sunt la tot pasul?

      mie mi-e drag ca vineri am descoperit ca pista pe care mergeam eu "spre natura" se continua pe marginea fluviului pana aproape de casa si noi habar nu aveam. e doar o portiune prost semnalizata si cei care nu stiu sunt obligati sa foloseasca pasarela sa traverseze autostrada, apoi sa ia pista pe marginea unui bulevard sau sa intre in cartier, pe strazi.
      urasc sa fiu cu bicicleta pe strazi/trotuar, ieri mi-a facut morala o babuta si eu ei. :)

      Ștergere
    3. Daca vrei piste, trebuie mai degraba sa ramii in Paris. Franta nu-i o tara de piste de bicicleta, in schimb e o tara unde exista turul Frantei. :) Pe aici se merge pe strada, chiar si atunci cind e pista pe alaturi, n-are nimeni chef sa-si sparga cauciucurile de 23 prin frunzele, spinii si pietricelele de pe margine.
      Ce-i fain aici in schimb e ca "la tara" exista o retea de drumuri secundare asfaltata intr-o stare foarte buna, pe care rareori te intersectezi cu o masina. Pe drumuri din astea am fost azi, dupa ce bineinteles ca m-am luptat vreo 20km sa ies din haosul de drumuri rapide din apropiere de Paris.
      Dar a meritat: http://instagr.am/p/L9yvcPl7bc/

      Ștergere
    4. wawww, ce poza frumoasa, bine ca nu te-ai corentat la gard. :)
      cand am fost eu 2 sapt. la niste prieteni in paris, acum fo 7,8 ani, ma plimbam ziua cu bicicleta, ei erau la seviciu. am ajuns si la paris plage cu ea, mergeam cand pe carosabil, cand pe trotuar. parizienii pareau sa tolereze bine biciclistii, care, ca si pietonii, traversau strada total aiurea...

      Ștergere
    5. ps- e gratuita aplicatia, vad(instagram). ca mi-am luat aifon, da' nu stiu sa merg cu el, adica n-am pus nici-o aplicatie. si am si multa "data". :)

      Ștergere
    6. Depinde de parizian, dacă e la volan sau nu. Iar pe trotuar e interzis si in general lumea tine la regula asta.

      Ștergere
  6. Eu insist cu dolcefarniente, ce mi se poate intampla rau?
    Pe urma imi propun sa fac niste teme si apoi sa vad, e primul an cand mi se intampla asta, ce fac cu o mie de carti incepute si niciuna terminata. La mutare, scotand cartile din cutii s-a intamplat de multe ori sa ma asez si sa incep sa citesc. Randament aranjat biblioteca undeva la 20%. Acum sunt grupate haotic, mi-a fost jena cand am vazut un musafir citindu-mi titlurile de pe cotoare. Apoi am profitat de poate ultima zi fara de canicula si am pus un strudel cu mere la cuptor. A iesit bun. Era pentru micul dejun de maine. o treime a fost dat gata miseleste.

    RăspundețiȘtergere
  7. cred ca cartile nu poti sa le termini decat una dup'alta si NUMAI DUPA strudel. ai pus si cuisoare in el? a fost bun? :)

    cartile nearanjate nu poti sa le ascunzi undeva pana cand ai timp si chef sa le aranjezi? eu asa as face, dar eu sunt cam lenesa...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cartile stau teancuri pe raft, aranjamentul pare cautat dar nu e

      Au deschis o statie de metrou la 1 km de casa, am fost sa o testam si am terminat cumparand pantofi.

      In strudel au intrat stafide si pinoli.

      O saptamana frumoasa!

      Ștergere
  8. eu am fost juma de weekend de garda, bleeaaah!

    RăspundețiȘtergere
  9. mai ramane juma'... dar presupun ca in garda nu prea dormi, asadar tre' sa recuperezi somnul. ca sa nu spunem ca mai vrei sa petreci si tu timp cu copilul/sotia, sa le scoti la plimbare. viata nu e dreapta.

    RăspundețiȘtergere
  10. cum fu trecerea de la no-phone la iphone? :)

    weekendul meu a inceput vineri, la plaja, am tampit de cald; atlanticul rece sloi, nu recomand.
    sambata, duminica, nimic interesant, plimbarit prin oras (lisabona, nici asta nu recomand :) )

    RăspundețiȘtergere
  11. of, of, i-auzi la ea cum se plange ca e cald afara si frig in apa. ce-as mai schimba locul cu tine, eu la plaja si la plimbarit in Lisabona, iar tu la shmotru la Montreal. :))

    RăspundețiȘtergere
  12. la mine o trecut weekendul. Gradinarii, fusei la piatza, fusei la un magazin de materiale de unde am plecat sedusa si le-am zis baietilor ca voi reveni ( 2 vanzatori, sefi pe cateva sute de m2 cu o gama imensa de culori, flori, desene, unul din vanzatori tricota), si duminica zacut 4 ore in parc ( am adormit pe iarba, haha in timp ce venea fiica mea din cand in cand sa ma trezeasca) .
    Si s-a dus si weekendul asta.

    RăspundețiȘtergere
  13. Draga, am cinat de doua ori la aceeasi circiuma, ca e vara si tot poporul vrea mititei pe terasa. Ardeiul iute nu era iute. Am aruncat gunoiul. Bomboanele erau alea belgiene clasice, in forma de fruits de mer, cu lapte, dulci pina la leshin, pe om m-am suparat, nu ca erau ciocolatele belges, ci ca nu tzine minte ca nu maninc ciocolata cu lapte si chestii dulci. A loser. Asha ca am dus bomboanele Oanei, ieri, cind m-am dus la ea la cafele. M-am dus cu bomboane scirboshele si prea dulci, si m-am intors cu o punga mare cu vreo 4-5 pesti, pescuitzi de sotzul doamnei in apele patriei. Noroc ca vine femeia miine, ca nu stiu si nu vreau sa curatz peshte, imi da bube. Tre sa decid, acuma, cum il gatesc, mmmm... - asta da, problema.

    RăspundețiȘtergere
  14. vera draga, eu zic ca ai facut o afacere buna, haha.

    RăspundețiȘtergere
  15. arakelian, sedusa de materiale sau de vanzatori? n-am vazut niciodata un barbat tricotand, bravo lui! :)

    vera, recunoaste ca te-ai dus cu gandul sa te certi cu bietul om... of, of... si carele el s-a plimbat cu bomboanele in geanta. :)

    eu am facut acum ceva vreme ciorba de peste acrita cu bors(de fapt zeama de varza, ca am pus varza la acrit intr-un borcan). i-a placut mult lui P zeama, dar cand a ajuns la peste m-a intrebat: "Si asta se mananca asa?". Da' cum ai vrea? zic. I-a tot dat tarcoale, eu trageam cu ochiul amuzata. "M-am saturat", a zis. Am ras cu lacrimi. Asa ca pisica Cedri si catelusha Mishka au avut parte de o gustare delicioasa.

    deci daca nu poti sa faci gratar ca Dongabone mai sus, fa-l la cuptor. da' cam miroase. pe mine una nu ma deranjeaza mirosul de peste, dar unele persoane sunt mai sensibile.

    RăspundețiȘtergere
  16. Pe mine ma deranjeaza mirosul de peshte, dar cel mai tare ma abhora sa il curatz. Asta o sa faca dna E. Daca il fac prajit, cum ne place cel mai mult, pute de mori si te apasa ficatul 5 zile dupa aia. Desigur ca il fac la cuptor, cu ulei de masline, rosii, usturoi, cimbru si vin alb, va fi delir.

    Domne, nu m-am dus cu gindul sa ma cert si nici macar nu i-am dat nici un semn, cit de fin, ca as avea ceva sa-i reproshez. Da nu e bine sa itzi vezi ex-ii dupa ani si ani, omul se schimba, tu te schimbi, e mai bine sa nu deranjezi albumul de tineretze. Eu i-am spus, dar el a insistat orbeshte. recunsoc ca am greshit: nu trebuia sa cedez.
    Oricum, Oana a fost incintata de bomboane.

    RăspundețiȘtergere
  17. :) mi-ai facut pofta de peste, ce mai... pacat ca am pus la decongelat piept de pui pentru P si ficatei pentru mine, ca el nu mananca ficat. dar maine, daca nu sunt obligata sa plec pe undeva, poate am timp sa ma duc la "poissonnerie". am una aproape de casa unde au mereu peste proaspat.

    RăspundețiȘtergere
  18. cora, de materiale!!
    ei, si tipii ce vindeau erau super draguti, tinerei(25 ani maximum), amabili, dar cam... gay.

    RăspundețiȘtergere
  19. cora - acum (10:23 AM la Bucuresti), dna E. curatza peshtele si abia dupa aia urmez eu cu arta culinara. Itzi spun cum a ieshit dupa ce l-am facut si sint in cunostintza de cauza. Dar nu am mari dubii, ca nu e ceva care fac pentru prima data, exista deja o experientza semnificativa pe acest segment.
    Singura mica intrebare, dar nu esentziala, e daca sa pun vin sec sau demi. Cred ca va fi al doilea, ca e mai tamiios.

    RăspundețiȘtergere
  20. cora - ora 2:35 PM. A fost divin. Singura chestie care a despartzit peshtele de azi de desavirshire au fost citeva grame de sare in plus. Sint atit de atenta sa nu mai pun multa sare, ca ma preling in partea cealalta.

    RăspundețiȘtergere
  21. nici nu putea sa nu fie gustos daca era proaspat si bine preparat.
    probabil abia maine o sa fac peste, aseara P m-a sunat ca mananca in oras, obligat fiind sa stea pe-acolo cu treburi, deci am pregatit ficateii mei la tigaie cu rosii, dar a fost cam tristutz sa-i mananc singura...
    asa ca azi o sa fac eventual o salata cu pui penru tot poporu' si peste abia maine, desi, la cata treaba am, as manca cereale cu lapte toata ziua. :(

    RăspundețiȘtergere