sâmbătă, 21 iulie 2012

Scrisoare de susținere a deciziei comisiei de etică


Semnatarii aceste scrisori își exprima susținerea categorică pentru decizia Comisiei de Etică a Universității din București referitoare la acuzația de plagiere a tezei de doctorat, adusă actualului prim ministru al României, Victor Ponta. La aceeași concluzie – și anume că peste o treime din teza de doctorat a fost plagiată – ajunsese și Consiliul general al Consiliului National de Atestare a Titlurilor, Diplomelor si Certificatelor Universitare, desființat abuziv de către ministrul interimar al Educației, Liviu Pop, aflat în subordinea primului ministru desemnat, Victor Ponta.
Materialele realizate de Comisia de Etică a Universității din București, referitoare cazul plagiatului lui Victor Ponta, au fost puse la dispoziție pe pagina de internet a Universității.
Reamintim că acuzația de plagiat a fost inițial publicată și susținută de prestigioasa revistă Nature, care este în afara oricărei posibile suspiciuni de partizanat.
Guvernul și parlamentul, în frunte cu Victor Ponta, sunt vinovați de abuz în încercarea de a obstrucționa și manipula procesul de evaluare a acuzației de plagiat.
Condamnăm pe această cale politizarea și scăderea standardelor în educația superioară din România.

 Pagina de semnaturi se afla aici:
http://civitas.dogaru.net

21 de comentarii :

  1. Povestea asta cu plagiatul lui Ponta e manareala lui Basescu pentru ca sa bata atentia de la el si suspendare si o incercare de a-l controla pe Ponta, care i-a scapat din mana.

    Cum naiba ca pana acum prea putin le pasa unora de corectitudine (cu toate ca toti stiau ca se copiaza de la lucrarile de laborator din anul I (indiferent de facultate) pana la doctorate) iar acum sar toti ca arsi?

    Cum naiba de plagiaza numai adversarii lui Basescu dar Kovesi, Udrea, Patapievici s.a. n-au nici o treaba?

    Cum naiba de afacerea a aparut simultan in "Nature" si "FAZ" fara ca titularul tezei dupa care s-a plagiat sa faca vreo sesizare?

    Cum naiba de comisia de la Drept pana acum nu si-a dat seama de plagiat dar acum, brusc, si-a dat seama? Cand au avut dreptate? Cand l-au facut pe Ponta doctor sau acum? In trecut ce-au pazit?

    A schelalait lupul cel batran de mare pen' ca nu se astepta sa-l muste lupul cel tanar si toti caţeii care pana acum dormeau bine-mersi in praf cu puţa la soare au sarit si ei sa schelalaie fara sa stie prea bine de ce si pentru ce.

    “Docomentul” Unibuc este o varză totală, sub orice critică. Cin’ nu crede sa citeasca:

    http://www.unibuc.ro/n/organizare/docs/2012/iul/20_12_13_40Procedee_si_tipuri_de_plagiere_in_teza_lui_Victor_Ponta.pdf

    Comisia de Etică de la Universitate: legături politice şi financiare cu Funeriu

    “În prezidiu s-a aflat şi decanul demisionat de la Facultatea de Drept, care nu este membru al Comisiei de Etică dar a vrut probabil să cauţioneze decizia din punct de vedere politc, el fiind şi fin de cununie al mentorului dreptei PDL, Valeriu Stoica. Flavius Baiaş a fost adjunct de ministru la Justiţie când naşul conducea ministerul şi au fost implicaţi în lichidarea controversată a Băncii Religiilor. Demisia lui Baiaş ar fi legată şi de suspiciuni în vânzarea de terenuri din moştenirea Stoicescu, o uriaşă avere administrată de Facultatea de Drept.”

    http://www.jurnalul.ro/special/plagiat-ponta-comisia-de-etica-legaturi-politice-financiare-funeriu-618776.htm

    S.a.m.d.

    RăspundețiȘtergere
  2. Dragos, tu ce studii ai? De la ce universitate?

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu-ti spun, ca-mi faci sesizare de plagiat. Cu vanatoarea asta de vrajitoare in Romania ajungi sa te cam temi...

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce va agitati asa? Si asa nu prea conteaza cine conduce tara aia, oricare dintre tabere ar fi la butoane calca pe cadavre ca sa fure mai mult decat cei de dinainte. Pensionari, profesori, pacienti, elevi, persoane cu handicap, sportivi, cercetatori, medici, emigranti ...? Cuvinte goale si notiuni abstracte pentru politicienii nostri. Masa de manevra in jocurile mintii si masa de prosteala la votari. Dar, dintre toti, Basescu se detaseaza clar in bataie de joc si nesimtire. Deocamdata vreau sa-l vad demis si apoi mai vedem.

    RăspundețiȘtergere
  5. Tu fiind presedintele academiei romanilor destepti.

    RăspundețiȘtergere
  6. Eu zic sa nu amestecam lucrurile si mai ales sa nu ne jignim.
    Am sa va spun punctul meu de vedere, in caz ca intereseaza pe cineva. :)

    Exista doua posibilitati:
    1) Premierul nu a furat, teza e curata ca lacrima, deci el demonstreaza asta(e usor, ii da in judecata pe toti, isi spala rusinea si devine probabil si bogat).
    2) Premierul a plagiat. Cel mai negru scenariu in acest caz e ca Basescu l-a parat(ca nu sunt naiva sa-mi imaginez ca vreun prieten).
    Ok. Cu ce schimba asta faptul ca premierul a furat? L-a obligat cineva/ceva sa o faca? NU! I-a scris Besescu teza? NU!

    A facut-o pentru a-si insusi un titlu pe care cel mai probabil nu-l merita(ca daca il merita, nu avea nevoie sa fure). Si in loc sa vina ca omu' normal la cap sa recunoasca macar, el se apuca sa muste, cand ar trebui sa "stea bland".

    Dragos, faptul ca tu ai copiat in facultate(daca ai copiat), nu ma afecteaza(te poate afecta doar pe tine), faptul ca ti se poate parea normal ca toti sa copieze(sesizeaza nuanta), "non plus", insa afla ca sunt oameni care chiar au invatat si care traiau din bursa si lucrau in timpul verii sau dadeau meditatii, pe cand altii lucrau ca sa-si cumpere examenele, pentru ca nu aveau chef sa invete sau nu-i ducea mintea. Ei bine, eu ma simt jignita sa-mi spuna cineva ca toata lumea copia in Ro.

    Iar despre culoarea politica a domnului cu furtul putin imi pasa, daca era Basescu as fi facut la fel(sau oricare om politic intr-un post atat de important). Nu sunt basista, nici macar nu am votat la ultimele alegeri, asa am fost de scarbita, deci nu ma puteti acuza de simpatii portocalii. Sau poate ca puteti, de fapt nu-mi pasa.

    RăspundețiȘtergere
  7. @ lektor:
    1. nu ma prea agit sa raspund la anonimi;
    2. cu toate astea, celor din blogrollul meu le imping cel putin 5 vizite pe zi si am vazut deja un tipar al comentatorilor. Tu te inscrii in categoria celor care nu accepta nici un argument, nu sunt de acord niciodata cu cei care comenteaza anterior lor si, in general, sunt niste Gica-contra. Adica troli. Adica spam.

    De unde si pana unde ai inteles tu ca eu as fi presedintele academiei romanilor destepti, asta nu pot sa inteleg. Spuneam doar ca EU as vrea sa-l vad pe betivan demis si apoi mai vedem pe cine votam. Punct. Ca Ponta a furat si ca putem discuta cum se fac acum doctoratele si masteratele comparativ cu ceea ce era acum 25 sau 65 de ani, este alta discutie. Ca cine va candida la functia de presedinte la alegeri, asta este o cu totul alta discutie. Dar modul in care vrei sa fii ironic jignindu-ma fara nici un argument ma deranjeaza, chiar daca suntem pe blogul unei bune prietene de-ale mele si imi rezerv dreptul sa-ti raspund pe masura daca mai continui. Vino cu argumente si nu-mi tranti un mare punct in fata, te rog.

    RăspundețiȘtergere
  8. @Dongabone - ei bine domnule, eu ma agit, pentru ca nu vreau sa fiu comparata(si nu sunt singura) cu toti fluturatorii de diplome universitare si doctorate de doi lei, doar pentru ca unora li se pare "normalitate" in Romania sa fure munca altora.

    Facultatea de maturator de strada daca o faceam in ro si daca era muncita, eram indreptatita sa ma revolt, caci eram un maturator de strada cinstit.

    Si in plus nu mi-ar conveni sa vina cineva sa-mi spuna in Canada ca diploma mea din Romania nu face doua parale, pentru ca pana si primul ministru e plagiator.

    Pana una alta eu despre asta discut aici, demiterea lui Basescu e alta poveste.

    PS - Nu incerc sa conving pe nimeni de nimic, cine vrea semneaza, cine nu, nu.
    Respect punctul fiecaruia de vedere si sper sa putei face la fel.

    Sa ne-auzim sanatosi!

    RăspundețiȘtergere
  9. Sper sa va certati cu perdea, totusi. Adica sper sa nu va certati, altfel pe cuvant ca sunt dezamagita rau de tot...

    RăspundețiȘtergere
  10. Corect, Cora. Si eu m-as simti prost sa vina un zambilici de-asta si sa-mi fluture o tidula prin care devine egal cu mine, cel care am muncit ani de zile la un masterat sau doctorat. Am exemplul fratelui meu care munceste din greu la un masterat in istorie. Ce incerc sa spun este ca acum discutia se pune in termeni de DA sau NU la demiterea Basescului. Asta cu plagiatul sunt convins ca va lua o si mai mare amploare dupa referendum, cand o sa se lase cu rafuieli grele, ai sa vezi. Eu sunt un tip pragmatic si organizat din fire si, in ceea ce priveste clocotul oalei politice din tara din acest moment, mi-am stabilit o lista de prioritati carora sa le dau atentie: demiterea lui Basescu, aruncarea in aer a USL prin incapacitatea lor de a numi oameni integri ( asa cum s-au laudat) la butoane si alegerile generale, anticipate sau nu. Basescu e odios, Ponta e un hot folosit de Papa ca manta de vreme rea, Antonescu e deja erodat si penibil.... Exact ce spuneam mai devreme.

    RăspundețiȘtergere
  11. Dongabone, acest post si apelul la sustinerea deciziei comisiei UB n-are nimic de-a face cu referendumul. Are de-a face cu un singur lucru: demascarea unui hot. Eu am o diploma de master din '96 si una de doctorat din '99, ambele in fizica teoretica la Bucuresti. Sint coleg cu ponta carevasazica. Dar eu am muncit din greu pentru diplomele mele si apoi mi-am construit singur o cariera academica in strainatate. Iar acum vine ponta, vin si altii si spun ca nu e mare lucru, ca oricum toti fura, toti copiaza.

    Regret ca te-am atacat mai sus, mai ales pe blogul corei. Sint trol, corect, dar unul rafinat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Considera ca te-am scos la o bere ;)

      Ștergere
    2. Silva neagra la halba? Accept:)

      Ștergere
  12. Ponta a avut diploma facuta la profesor coordonator Adrian Nastase?
    Pt ca, printre cunostintele bucurestene, mai stiu pe unu care si-a facut lucrarea la Adrian Nastase. Stiti cum? cu bani. I-a alocat Nastase pe unul din lectorii sai universitari, si acesta i-a scris toata lucrarea. Tipul nu a fost in stare nici sa o citeasca - atat de lunga era.

    Stiu ca e greu, pt multi din cei care au terminat facultatea pe merit, dar furatul e o practica generala. Si eu am copiat, dar nu sunt mandra de asta, am copiat la materiile unde nu ma interesa, ca sa iau in loc de 5 un 8.
    Nu toata lumea copie. Nu toata lumea fura.

    Citisem in vanzari ca 1 client nemultumit inseamna 10 clienti pierduti. La fel e si in media, un caz negativ, va acoperi alte 10 reusite. Cine mai citeste ca acum 2 sapt. Romania a fost pe locul 10 in lume la olipiada de matematica, prima din Europa?

    P.S. cel mai urat in scandalul cu Ponta, este ca inainte de a declara Comisia ca a plagiat, el a si demis-o.

    RăspundețiȘtergere
  13. In fond e vorba de furt intelectual la care legea raspunde cu o pedeapsa de pina la 5 ani inchisoare sau 10 milioane de lei amenda( Art. 141 din Legea nr. 8/1996.) La prima citire am avut sentimentul ca 5 ani de detentie sint echivalentul a 10 milioane sau invers, in functie de posibiliati. Raul e deja facut si asta e consecinta mai multor probleme "de sistem"... Acum, ca sa fie reparata onoarea doctoranzilor ar trebui cercetate toate diplomele oficialilor... va puteti inchipui o actiune de o asa anvergura?

    RăspundețiȘtergere
  14. @Arakelian- cel mai urat este ca cineva care e prins in flagrant are tupeul sa nege si sa te arate tot pe tine cu degetul, cum ca tu esti vinovat, ca ai ceva cu el. Si cinevaul asta este primul ministru al unei tari. Si muuuuulti(prea multi) din cetatenii acestei tari gasesc ca are dreptate. Asta mi se pare culmea!

    @valeo- stai asa, ca poate se schimba legea(he he) cu una care-i plateste daune morale... ce, legile e mai putenice ca partidu'? :))
    Acum serios, ar trebui cercetate toate diplomele din ultimii(habar nu am cati ani). Si nu, nu-mi pot inchipui una ca asta, imi inchipui mai degraba ca ni se pune o manea si o telenovela la TV, iar noi "stam mumos" si le privim.

    RăspundețiȘtergere
  15. Wow:) ar trebui sa fac o lista cu toate "explicatiile/scuzele" aduse michimausului.

    Nu stiu ce ar mai fi de spus...Romania nu este in Europa prin faptul ca Ponta nu isi da demisia. Indolenta, hahaiala, explicatiile samd arata ca multora nu le pasa daca sunt sau nu in Europa.
    Cred ca asta e lucrul cel mai important acum, caci va costa urias.
    Si cum naiba nu sunt legate cele 2 - referendumul si plagiatul lui Ponta?

    Sper ca nu voi fi cautat la titlu:)

    RăspundețiȘtergere
  16. we, ai dreptate ca cele doua sunt interconectate(conexiunea e inversa), insa postul asta era pentru semnarea scrisorii. Nu vreau sa se creada ca l-am pus pentru ca Basescu a fost demis, intelegi nuanta? Pentru ca as fi facut-o, oricare ar fi fost primul ministru, orice culoare politica ar fi avut el.

    Dar daca vrei parerea mea despre referendum, da, mi-e tare frica de ceea ce se intampla acum in Romania, pentru ca astia sunt inconstienti. Si oricat nu-mi place Basescu, il voi sustine.
    Alternativa e sa ne intoarcem in jungla. Nu pot sa fac asta, n-am uitat de ce-am plecat din Romania.

    O sa scriu un post despre asta mai bine, nu e corect sa ma intind aici la discutie, dupa ce lu' dongabone i-am taiat-o... :)

    RăspundețiȘtergere
  17. Nu, nu vorbeam despre referendum. Vorbeam despre motivul scrisorii - refuzul lui Ponta de a face singurul gest demn de pana acum. Cu acest refuz, primul ministru arata clar "pohta ce-am pohtit-o". Europa nu se conduce dupa regulile astea. Mai ales in cazuri din acestea grave care inevitabil si invariabil au dus la demisii: neamtul si ungurul, respectiv, au incercat sa zica ceva, dar si-au dat demisia destul de repejor. Numai ca 1 amanunt care se uita este mania cetatii - oamenii au iesit in strada pt. asa ceva. In Romania unul nu a iesit in strada pt. asa ceva. Pohta ce-o pohteste ala de sus este complementata de ce este in strada. Da, au mai furat inca 100, poate 1000, dar acum s-a ajuns (dezvaluit) ca furtul este pana la cel mai inalt nivel. Ceea ce ar tb. sa dea de gandit macar. Nu mai pun ca genul asta de furt nu este identic cu furtul unui portofel, ci are de-a face cu inlocuirea realitatii factuale cu una facuta la comanda. Imaginea ia locul realitatii.
    Nu, nu cred ca ne intoarcem in jungla, pe motivul ca in ro. nu a fost jungla de multa vreme:) Ci continuam in aceeasi i-realitate. Si asta va costa.

    RăspundețiȘtergere
  18. we, pai cum sa iasa in strada romanii, cand multi(asa cum spuneam), nu considera plagiatul grav, din moment ce copiatul la romani "e o boala cronica".

    Hahaha, imi aduc aminte ca Lectorul a scris un post( apoi chiar mai multe) la el pe blog imediat ce s-a facut public plagiatul si nu prea a comentat nimeni la inceput. Se agita singur, saracu'. Nici eu nu m-am inghesuit sa comentez, adica, ma gandeam ca Ponta demisioneaza, da.
    Insa ursu' merge, in timp ce cainii latra. Si al naibii urs, nu numai ca merge, dar mai si zgarie. :)

    ps- tu ai facut doctorat in ro, ca sa te caute astia "la fular"? :)

    RăspundețiȘtergere