marți, 10 iulie 2012

She vreai?

Ar trebui sa mergem sa-i cumparam oase lui Mishka, imi zice P in timpul cinei.
Da, raspund, dar nu din cele mari de vita, ci unele mai mici de... de... cautam traducerea pentru miel/oaie, cuvant care se incapatana sa nu se-arate.
- Aaaa, la naiba, nu-mi amintesc, care este animalul care face beheeee, frate cu capra(la chèvre)?
- Le frère de la chèvre?(fratele caprei?)
- Da.
- Le chevreuil... ha ha ha, rade P.
- Foarte amuzant... daca "le chevreuil" e fratele caprei(la chevre), atunci barbatul caprei e CHEVRON si puiul caprei nu poate fi nimeni altcineva decat...  
- Chevrolet... si hohotele de ras trebuie ca se aud din strada.

Credeti ca discutia se opreste aici? Nuuu, de obicei continua pana se epuiseaza tot vocabularul limbilor franceza, engleza, romana si care ne mai vin la gura... in materie de "chevr"... 

Biata catelusa se uita la noi cu ochii mari, parand sa intrebe: "Si osul meu???"

P.S. Asta-mi aminteste o faza, cand am mers la film cu o prietena proaspat emigrata din Ro(care vorbea mai mult engleza ca franceza), sa vedem "Les cerfs-volants du Kaboul". Of, of, film profund, am iesit de acolo cu ochii in lacrimi si cu lacrimile in batista. Dupa ce ne-am linistit, prietena asta se pune pe ras si-mi spune ca ea credea ca e vreunul suprarealist, dupa nume. Cum naibii, intreb?
Pai am crezut ca se numeste "Cerbii zburatori de la Kabul".
(traducerea poantei - cerf e cerb in romaneste, volant e participiul de la voler (a zbura), dar cerf-volant e zmeu).

13 comentarii :

  1. Asa, da ... Si apelativul "Chérie, ..." tot de pe la capra vine...

    RăspundețiȘtergere
  2. Te poti duce la iubita sa-i spui direct: Mi-am cumparat scule Kapro!!! :))


    Oare masculinul de la capra e "capr" sau Capron?

    RăspundețiȘtergere
  3. Capron e alt brand-name consacrat. De la BASF. :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Chevrolet e puiul baiat iar Chevrolette e puiul fetita... hahhaahha, nu credeam ca si pe alt continent exista aceleasi dileme lingvistice! :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Hahaha, sau mai bine pe fata o cheama Corvette. In acest moment discutia se bifurca brusc... mai aparea un copil Camaro si tot asa... cu o discutie de-asta idioata am facut drumul de la Montreal la Quebec, in masina. :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Ca sa va plimb un pic si prin Spania: capra se cheama cabra si cum putea sa se intituleze sotul caprei daca nu Cabron? Pe cuvantul asta se construiesc cam 90% din injuraturile spaniolesti. Ca astia nu stiu nici sa injure asa de savuros ca noi :)))))))

    RăspundețiȘtergere
  7. hahaha, deci acum inteleg eu, astia de la RHCP ne injura si noi habar nu avem. :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Treaba asta cu capra e... biblică:

    31. Când va veni Fiul Omului întru slava Sa, şi toţi sfinţii îngeri cu El, atunci va şedea pe tronul slavei Sale.
    32. Şi se vor aduna înaintea Lui toate neamurile şi-i va despărţi pe unii de alţii, precum desparte păstorul oile de capre.
    33. Şi va pune oile de-a dreapta Sa, iar caprele de-a stânga.

    Pana la 'punctul 46' (de pe ordinea de zi a sedintei) se poate afla esenta crestinismului. Asa mi-a raspuns prietenul Iulian Bucur cand l-am intrebat ce-nseamna sa crezi (cu adevarat).

    RăspundețiȘtergere
  9. "32. Şi se vor aduna înaintea Lui toate neamurile şi-i va despărţi pe unii de alţii, precum desparte păstorul oile de capre."

    Aha, dupa culoarea pielii adica? Sau dupa religie, orientare sexuala sau sex.

    Daca s-ar intampla zilele astea, creca i-ar desparti dupa cum voteaza la referendum... ptiu... in iad o sa ajung, sunt pierduta de turma... :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai da... Dupa cum voteaza... Capre-s de stanga... Comunistele naibii... Oile de dreapta... :) Desi in realitate caprele par mai capitaliste si oile mai comuniste... =))

      And the story goes on and on:

      'Goat man' spotted in mountains of northern Utah

      Ștergere
  10. Si apropo de oase, daca nu-i dai animalului si-o bere, tot degeaba...

    Poti sa-i dai si animalului de stapan, desi, daca jãvroiul bea Tuborg atunci stapanul bea din Top 50.

    Cine poate oase roade...

    RăspundețiȘtergere