marți, 13 noiembrie 2012

cu sfintii la metrou

"De cateva zile ma plimb cu vreo 50 de foi in mana, continand poze cu sfinti/ scene religioase/ biserici si catedrale. Cand vin la galerie iau foile cu mine, plec spre casa cu foi cu tot, ba si inspre/dinspre scoala, foile ma insotesc. Nu numai ca le am cu mine, dar le rasfoiesc in metrou sau autobuz, incercand sa retin cat mai multe date "tehnice" despre fiecare si avand probabil aerul uneia bolnave cu nervii capului, vorba poeziei. :)) Nu ca n-ar fi partial adevarat, din cauza de enervare pentru testul care urmeaza, la cursul de "Moyen age".

Mi se pare complet idiot sa ceri cuiva sa retina pe dinafara cateva zeci de opere, cu titlu, autor, oras, muzeu de apartenenta, stil si anul/anii cand a fost produs/construit...  Adica n-am nimic cu titlul, autorul, muzeul sau anul aproximativ, dar la ce naibii foloseste anul exact? La ce-mi foloseste sa stiu ca, cupola de la "Duomo" din Florenta a fost construita intre 1420-1436, dar catedrala insasi in 1296(incepand cu...)? Si proful, "in imensa-i bunatate", ne accepta o eroare de +/- 20 de ani. Ce inseamna 20 de ani raportati la 4 secole?

Asadar mi-am ordonat datele/pozele cronologic si geografic(bine ca sunt in principal Italia, Franta si alte cateva orase de aiurea) si voi scrie in dreptul celor carora nu le retin data: "vers 1200, pendant l'automne", adica in traducere foarte libera, o mie doo sute toamna sau o mie trei sute pe la craciun...

Cu greu m-am abtinut pana acum, dar nu promit ca voi rezista pana luni sa nu-i trimit un email profului si sa-i spun ce cred despre anii lui... anii de la opere, ca ai lui proprii sunt ok. :))
Da-mi tot zic sa ma abtin, mai ales ca a intervenit personal sa fiu pe lista pentru cursul de la vara din Italia(Venetia, Florenta, Roma) la care n-as fi avut dreptul, renuntand la doua din cele 5 cursuri."

Asta e postul pe care-l scriam acum vreo trei zile si pe care n-am mai avut timp sa-l postez. Intre timp n-am trimis niciun email si testul a fost dat aseara, m-am incurcat la vreo cativa... ani(evident), adica i-am scris cu o eroare de +/- cateva zeci. In dreptul unuia am scris intre paranteza(p-e) adica "peut-etre". Si dupa test, cand una din colege a scapat un sh...t, uitandu-se pe foi, am adaugat suficient de tare ca sa se auda ca si eu tot asta am chef sa zic. Proful radea cu gura pana la urechi, cred si eu ca e nostim, sa-i vezi pe unii ca se oftica de partea cealalta a baricadei... :)

Cam asta in ultimul timp...  am predat vreo 2 lucrari si mai am vreo 3 de predat in urmatoarele saptamani, o sa dorm probabil la biblioteca in scurt timp, la muzeu am fost de 3 ori la punct fix dar n-am avut timp sa vad impresionistii(noroc ca expozitia e pana in ianuarie), am lipsit de la vernisajul unui sculptor care-mi place si mai si promisesem ca merg, n-am mai calcat in vreo galerie, da' ma ocup cu indeletnicirea de-a deveni istoric de arta. Aaaa, duminica am dat si-un test de franceza(alta odisee).
Si cum toate se intampla in acelasi timp, avem acasa si una bucata caine in plus lasat de oamenii placati in vacanta pentru o luna(da, da, unii chiar pot), deci detinem in total 2 bucati caine+ una bucata pisica si nu mai avem urechi ca ni le-au mancat. :)) Ieri seara cand am ajuns acasa dupa test, una bucata caine se plimba prin casa cu una bucata lenjerie intima pe care P o scosese din uscator.

Am realizat ca pot fi al naibii de metodica, habar nu aveam, pot economisi secunde bune urcand cate doua trepte o data, servind micul dejun sau band cafeaua in autobuz/metrou. Azi dimineata eu imi mancam baigelul in autobuz in timp ce citeam ceva pentru scoala, iar cucoana de alaturi se farda(fard de la a la z, cu facut la ochi, etc). Mai lipsea unul care sa se dusuiasca. :))
Maine lucrez, ma mai odihnesc si eu un pic. :)
Voi ce-ati mai facut in ultimul timp?

ps- uitasem ce e mai important, e-al naibii de misto la scoala! :)







7 comentarii :

  1. cam la fel in metrou. Cu sfanta carte de flamanda.

    RăspundețiȘtergere
  2. mda... testul de franceza de duminica, pe care credeam ca-l iau fluierand, n-a fost chiar usor... m-au bagat in "exceptii". :) o sa vedem, poate ma pun astia sa fac si cursuri de franceza.
    Nu ca n-as avea nevoie, dar voiam sa mi le aleg eu, sa iau unele serioase de scriere.

    RăspundețiȘtergere
  3. Ufff, complicata viata mai are unii, dom`le! :)

    RăspundețiȘtergere
  4. si-o face ei, don Gabone! :) desi daca stau sa ma gandesc viata mea chiar e simpla, da' ocupata pe alocuri. :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Ei bine, asta nu am inteles eu la scoala: de ce se straduieste sa transforme omul in enciclopedie!? In fond, avem nevoie de dezvoltarea unor simturi si simtaminte, judecati bazate pe unele repere... de asta nu am urmat eu pedagogia, erau prea multi ani de retinut! Felicitari pentru entuziasm si puterea de memorare! :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Pai nu e peste tot la fel, in general notele se dau fie pe lucrari facute acasa/in biblioteca, fie pe examen cu subiecte dezvoltate in clasa, cand ai dreptul la mai toata bibliografia. Pe principiul ca important e punctul de vedere personal raportat la informatia receptata/literatura parcursa si/sau incadrarea corecta a "obiectului de studiu" in curent/epoca, etc...
    Deci partea cu memorarea e vax albina din punctul meu de vedere. Dealtfel pana la urma intr-un schimb de emailuri cu proful i-am zis care e parerea mea si a tinut sa ne explice la curs de ce vrea sa memoram, dar nu i-a prea reusit. Cica din 100 de opere o sa ramanem macar cu 20,30 in minte...
    Asta e, am reusit un 12 din 15 puncte, am recunoscut toate operele, dar anii i-am facut varza, deci tot memorie de inginer am. :))

    RăspundețiȘtergere
  7. hahha, mi-am adus aminte o zicala de-a bunicii:
    "Boul batran nu-l mai inveti sa traga la jug"... sau creca era cu vaca in loc de bou... :)

    RăspundețiȘtergere