vineri, 28 decembrie 2012

"pana la plasele"





 Ieri a nins... am crezut ca s-a rupt cerul in doua... au cazut vreo 50 cm pana pe la ora 15.30. Cand in sfarsit s-a oprit potopul, am putut sa iesim sa dam zapada din fata casei. Am terminat pe la 18.00, ca la 19.30 trebuia sa fim la o aniversare. Am ajuns la chef, strazile erau curate ca lacrima la ora 19.00. Cel mai greu a fost sa iesim din propria curte, caci tractoarele deszapezesc strada si lasa in urma o dara groasa care trebuia curatata(de obicei e batatorita).
Nici vorba sa ajung ieri la galerie.
Azi mi-am facut curaj si-am venit. Numai ca usa din spate, pe unde intru de obicei, ca si terasa, era ingropata in zapada. Am facut un drumeag la intrarea din fata(una din vecine mi-a dat o lopata) si-am  reusit sa ajung pana la usa, s-o deschid, ba sa si intru, in tipetele ascutite ale alarmei...

Strada galeriei era plina de masini de deszapezire, care aspirau si incarcau zapada. Pana dupa amiaza o parte a strazii era deja degajata, urmand ca in timpul noptii sa fie curatata si cealalta. Ma fascineaza minutiozitatea si organizarea incredibila a companiilor care se ocupa de deszapezire. I-am privit pe geam, azi. Si l-am mai privit pe vecinul de vis-à-vis care se apucase sa dea zapada, pe casa...

La voi a nins? 

12 comentarii :

  1. La multi ani si tot ce va doritii! Zapada nu va urez, decat colo sus la munte... :))

    RăspundețiȘtergere
  2. A fost si pe la noi zapada pe saturate, dar s-a topit de cind a inceput sa ploua cu galeata.

    Vreme numai buna de snaps cu cod marinat la micul dejun:))

    RăspundețiȘtergere
  3. Doamnă, ați trecut printr-o furtună record, din ce am citit eu prin alte părți, și dumneata termini delicat cu „la voi a nins?” Ei bine, la noi nu, dar acum fac bagajele ca să calc și eu pe zăpadă în mod organizat.
    An nou fericit!

    RăspundețiȘtergere
  4. lektor, un fel de tuica fiarta cu muraturi??? :))

    Monica, zice-se ca a fost zapada secolului. E adevarat ca n-am pus amanuntele "picante" cum cum am ajuns eu la galerie cu cafeaua si croisantul intr-o mana(nu luasem micul dejun desi era 12 si-am zis sa vad ce gust mai are un croissant) si o plasa cu cumparaturi in alta, croita sa urc scarile si cum am intrat in zapada pan' la gat, de nu mi se vedea decat varful croissantului.
    Si cum le-am lasat pe terasa vecinei pana am dat zapada in fata, apoi le-am mancat/baut congelate.... :))
    Cand am scris postul eram in galerie, langa calorifer, priveam pe geam camioanele, iar cele doua ajutoare sosite la fata locului cu lopeti si brate cu muschi(ei ma trimisesera la galerie singura), curatau zapada. Prima poza e cu terasa, dar jos, la baza scarii, zapada era viscolita, deci de doua ori pe-atata. :))

    RăspundețiȘtergere
  5. Monica- vacanta placuta!!!
    Eu imi fac bagajele si fix in cateva zile voi zburda in costum de baie pe o plaja in florida... Tu unde mergi?

    RăspundețiȘtergere
  6. Nuuuuuuu, la mine nu a nins..... Ceata, ploaie, -2 grade, ca au intrat spaniolii in sevraj, ca ce frio esta! Si eu ma sparg de ras cand imi aduc aminte cum dadeam zapada cu bancuta in armata, la Cluj, la -25 :))))) Mi-e dor de o zapada sanatoasa ca de mama :(

    RăspundețiȘtergere
  7. Bietul dongabone, daca erai mai aproape te chemam la dat zapada, 40 cm, plus inca vreo 10 ieri si azi... plus ca o "desteapta" de la clinica veterinara de langa galerie a pus zapada ei din parcare, in parcarea noastra, ca tot era alaturi, de ce sa se duca fata cu lopata departe??? :))

    Ca sa nu-ti mai spun P. a luat-o ca la scoala sa-i explice de ce nu se face asa ceva...
    Iar aseara, dupa ce se calmase totul si se curatase parcarea, desteptul celalalt cu restaurantul(de fapt un chelner, ca el nici nu era acolo) a dat si el zapada de la el, fix in parcarea noastra, de-am crezut ca-l bat in restaurant, iti jur, noroc ca nu era lume, ca faceam circ. Ba, cat de prost sa fie cineva incat sa ia zapada de la el si s-o puna in parcarea de alaturi care tocmai a fost curatata???
    Nu merg cu masina la serviciu, da' azi aveam nevoie de parcare.

    Ufff, gata cu zapada, macar pentru 3 saptamani. :))

    RăspundețiȘtergere
  8. La Bucuresti aproape ca s-a topit cu totul zapada... la stiri insa s-a strecurat un reportaj scurt cum ca la Montreal e grozavie mare cu furtuna de zapada cum nu s-a mai vazut de 50 de ani! Eu ma tot antrenez pentru dezapezit dar vad ca natura (sau mai degraba locatia pe glob) nu ma ajuta deloc!:)

    RăspundețiȘtergere
  9. cum e in pozele astea asa e acum in fata geamului meu. minus cerul senin, ca e inca intuneric afara :))

    RăspundețiȘtergere