joi, 24 ianuarie 2013

Le Papa Pingouin

Azi la Montreal termomentrele aratau -25C, dar pare ca de resimtit s-au resimtit -29C... zic pare pentru ca eu am simtit doar ca geaca cu care plecasem(nu cea mai cea) era un fel de pulovaras pentru serile racoroase de toamna...
Concluzia lui P - ori pleci in vacanta de iarna 3 luni(adica sa te-ntorci pe la sfarsit de martie he he), ori doar doua saptamani, ca sa nu ai timp sa te obisnuiesti cu binele...
Concluzia mea - tre' sa ne apucam de sporturi de iarna. Am o singura problema, ce sporturi de iarna poti sa faci la -30C???
Sticloturism...
Of, of... maine se anunta -24C, cu umiditate 69%, temperatura resimtita -36C. Le papa pingouin, le papa pingouin, le papa, le papa, le papa pingouin... s'annuie sur sa banquise...

10 comentarii :

  1. hehe, sticloturism, am notat:))

    la mine sint doar -15 grade dimineata asta, un fleac:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Schi de tura sau cross-country sau schi fond (in sfarsit, ii spune in multe feluri :D) Dar cel mai sigur e alergarea pe banda sau inotul la bazin (nu la copca, Doamne fere!)
    Nu-mi imaginez totusi cum trebuie sa fie la -36 de grade...

    RăspundețiȘtergere
  3. Am prins intr '96, de Craciun, -35 de grade. Centrala termica din cartier tocmai se stricase si teava caloriferului era doar calduta. In casa erau vreo 10 grade si noi am avut noroc, ca mai adaugaseram un rind de geamuri si "elementi" la calorifere. La altii in case erau 6 grade. Afara daca ieseam ne ingheta instantaneu parul din nas, scapind astfel de par din nas, evident. Era soare afara si nu prea era vint, ceea ce era o sansa.

    RăspundețiȘtergere
  4. Lektor, -15... deci iesi in tricou. :)) Vad ca nu-i asa de rau cum ziceau aseara... sunt -21C si se simt -32C.

    Claudia, de nu stiu cand imi propun sa ma apuc de schi de fond. Eu as incerca si alpin, cu soacramea, carele pleaca si singura, cateva ore si care m-a tot invitat saracutza(invita pe toata lumea si degeaba), dar sunt prea lenesa pentru asta... P al meu e tare friguros si desi a schiat toata tineretea, acum nici nu vrea s-auda...
    Pe aici pe la noi se face un alt sport numit "de la raquette", adica mers in zapada mare(de obicei in padure), cu un fel de rachete in picioare... sigur ai vazut in filme(asta daca nu sunt deja populare si-n Europa...). Aceste rachete erau confectionate de amerindieni si utilizate pentru a se deplasa in zapada, evident. :) Astea le putem imprumuta din "familie". Poate chiar o sa incerc, da' sa se mai domoleasca gerul.
    Singurul sport de sala practicat a fost squash-ul, pe vremea cand aveam sala de sport la parterul blocului... insa pe banda am alergat doar de vreo doua ori.

    Zdrangu - mi-aduc aminte si eu un ger de crapau pietrele in ro... cand s-au oprit gazele(eu stateam la casa, cu ai mei si incalzirea era cu sobe cu gaz), iar ai mei erau la tara... in final a venit unchiumeu, a scos arzatorul din soba, mi-a spart "un brat de lemne"(la asta ma pricepeam si eu, ca sunt crescuta la tara) si-am facut focul in soba. De spalat m-am spalat in lighean, cu apa incalzita pe resou... of, of, ce vremuri. :))

    RăspundețiȘtergere
  5. PS - Uitati aici rachetele. Cica nenea asta pleca la razboi... singurul razboi de care-am auzit in Quebec a fost cu englezii si cica a durat 15 min(va jur), acum inteleg de ce... totul sta in atitudine :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pe aici au fost vreo 10 cm de zapada simbata si duminica. Cind am iesit cu VTT-ul in padure n-am vazut rachete de care vorbesti, desi e si aici foarte la moda "sportul" asta. In schimb am vazut o gramada de snowboard-uri, schiuri alpine dar si de fond, plus copii cu sanii. Eu unul m-am distrat foarte bine. Sa vezi cum patina roata din spate prin zapada la deal sau sa vezi cum derapam la vale printre saniute!
      Dupa aia a plouat si s-a topit totul. Cica vin -5 de miine.

      Ștergere
  6. VTT??? Te-as vedea mai degraba pe schi fond... :)

    RăspundețiȘtergere
  7. deci eu sunt off topic: si puturosul de tata pinguin sta la tv cu telecomanda in mana??? Nu pot sa dau asa ceva fiica mii sa vada :D

    RăspundețiȘtergere
  8. Poti sa-i spui ca tata pinguin era intr-o perioada "neagra" si ca uite ce face tembelizoru' in exces din om... fie el si pinguin... :))) P-asta potz sa-l arati si sotului... :)))))

    Pentru copil vezi ca mai e unul dragut, cu "Moi, j'aime skier"...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nici asta nu risc sa arat la copil. Azi dim. aici sunt 3-5 gr. S-a topit zapada... ca si asa e la perioada itnrebari: mami, ce e ala link ,mami cum se patineaza etc :D

      Ștergere