vineri, 18 ianuarie 2013

lumea in care traim

Fac pariu ca nu aveti imaginatie bogata! Pe cat facem pariu?

Stiati ca sunt unele apartamente proprietate personala in us unde, daca vine cineva in vizita si RAMANE peste noapte, trebuie sa se inregistreze la receptie, cu piesa de identitate? Baieti, uitati faza cu plaja, soare, singur si ferice... ntz, ntz, tre' s-o intrebi din prima daca ramane, iar daca ramane, trebuie legitimata.(Oare au si prezervative la receptie? Ei... intreb si eu...) Uitati de asemenea faza cu a venit amicu', am beut un pahar in plus, decat sa se urce beat la volan, mai bine bem pana dimineata! Ntz, ntz... trebuie inregistrat nene, LA RECEPTIE!

Daca esti nefericitul care face oferta la apartamentul de mai sus care se mai si accepta(oferta, nu nefericitul), adica toata lumea e multumita si bucuroasa, pana si catelul se bucura, saracul, ca nu l-au eutanasiat inca... ei bine, daca esti nefericitul de mai sus, ai... imbulinat-o. Cum aici se pare ca fericirea e interzisa(seamana cu un alt loc cunoscut), odata cu semnarea tuturor clauzelor vine si hartia de la asociatia de locatari care spune ca vei fi cautat la ... dosar(criminal), ceea ce e suportabil in principiu, vei avea un interviu cu presedintele asociatiei de locatari, apoi vei fi "aprobat" sau "dezaprobat" de consiliu... in termen de 30 de zile. Aaaa, toata treaba costa 100$(firma de screening), pe care tu ii platesti. Ma intreb ce vrea sa vada presedintele?? Ce culoare are.... masina ta? :)

Bunnn, apoi mai scrie asa. Fiecare adult(in afara de proprietari), care locuieste in apartament(vine in vizita, etc) pe o perioada mai lunga de 30 de zile, trebuie sa completeze un formular(fo 2 pagini, cu date superpersonale), sa prezinte permisul de conducere valid si sa plateasca aceeasi suma de 100$ ca sa fie(ATENTIE) cautat la dosar criminal/credit de aceeasi firma de screening. Apoi va avea o scurta intrevedere cu presedintele. Acesta va fi aprobat(musafirul) in termen de 30 de zile. Sau nu.

Sa nu uitam ca tu, viitorul posibil propretar carele iesti, vrei sa CUMPERI, adicatarea cu banii tai o inchisoare casa de vacanta in care sa te simti bine si unde sa-ti poti invita familia si prietenii. Si ca daca mama ta proprie si personala vine in vizita si sta 32 de zile, trebuie s-o duci la interviu. Oare o sa trebuiasca sa-si puna la zi CV-ul? Sa invete engleza? In ce limba i se adreseaza dom' presedinte?  In timp ce dumneavoastra va minunati de o asemenea isprava, toata lumea e amabila in jur si va spune ca e pentru protejarea proprietatii de abuzuri, etc... si ca in realitate tetul e mult mai relax. Pai daca e relax, de ce ma pui sa semnez hartia asta, tata?

Sigur ca spre sfarsitul acestui exercitiu de imaginatie, dumneavoastra ati zambi politicos(in timp ce mainile vi s-ar inclesta pe pix si limba pe injuratura) si ati spune candid agentului imobiliar aflat de fata ca nu puteti sa semnati asa ceva(deci nu puteti sa semnati nimic altceva), pentru ca aceasta proprietate nu concorda cu felul in care v-ati gandit s-o utilizati. Chiar daca era la 5 minute de plaja, iar de la fereastra dormitorului vedeati marea... Povestea se termina aici.

18 comentarii :

  1. Si mai spuneai ca US nu e stat totalitar? Ma refer la articolul despre animalele de companie, unde asa ma interpelai la comentariul meu :)))

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu e totalitar pentru ca nu e condus de o persoana sau de o "clica". Parerea mea. Si nu despre politica americana vreau sa discut, ca nu ma pricep.

    Oricum in postul despre animale ficare discuta de ce-l doare, eu de condouri, tu de politica americana, Arakelian de eutanasiere, Valeo de cainii latra, ursu' merge... c'asa-i pe blog.
    Tu de ce n-ai zis nimic de eutanasiere, de ce n-ai intrat in discutie, ca te dai mare iubitor de caini, poate ca si esti, ce stiu eu? :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Pe cat de iubitor de animale sunt, pe atat am o atitudine radicala in ceea ce priveste animalele abandonate, incat te-as soca, crede-ma. Prefer, deocamdata, sa ma mentin departe de discutii de genul asta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adica esti atat de iubitor de animale incat le vrei binele, nu le mai lasi sa se chinuie si le omori pe toate? Uimeste-ma! Nu ma sochez eu asa usor, dongabone! Ma "doar fac".

      Ștergere
  4. fiecare cu ce il doare, Cora. Subiectul tau a fost vast, a atins (dar nu acoperit) multe idei, asa ca fiecare a completat cu problemele care il preocupa... dureroase sau nu, rezolvate sau nu.

    RăspundețiȘtergere
  5. Dar nu trebuie sa ne invrajbim chiar asa... am fost delicat asa ca nu am pus statistica la eutanasiere catei vs pisici. Da, lucrurile nu sunt cum ar trebui sa fie, lumea e plina de cruzime si indiferenta... de asta si avem atitea granite. Cum putem schimba lucrurile?

    RăspundețiȘtergere
  6. Pentru noi, cei nascuti, crescuti, educati in Romania, ceea ce ne-a prezentat Cora in cele doua articole poate parea aberant. Eu chiar cred ca este aberant. Norocul, sau ghinionul nostru, e ca am mai iesit si noi din tara si mai vedem si alte fatete ale lumii, nu doar cele ideale cu care ne-am tot obisnuit sa ni le creem. De schimbat nu putem schimba nimic, suntem prea mici. Doar daca am fi mai multi mici s-ar putea. Sau nu? Aceasta e intrebarea. Mea!

    RăspundețiȘtergere
  7. In alta ordine de idei, toate aceste legi sint garduri mai mici sau mai mari menite sa tina la distanta pe acei ce nu sint agreati de comunitate. Unele locuri au prea multe legi, alte locuri nu au deloc... asa ca nu ramine decit sa te potrivesti locului! :)

    PS. La prima mea vizita in Franta a trebuit sa-mi intocmesc o mica fisa cu date personale, fisa contrasemnata de cei ce ma gazduiau. Asta pentru linistea primariei! E un fel mai discret de a raporta oaspetii la politie...

    RăspundețiȘtergere
  8. "In alta ordine de idei, toate aceste legi sint garduri mai mici sau mai mari menite sa tina la distanta pe acei ce nu sint agreati de comunitate".

    Asta se numeste DISCRIMINARE. Si nu trebuie sa fim ingaduitori cu asa ceva, oricat am fi de "mici". Atitudinea "oricum nu putem schimba nimic", "sunt prea mic", "nu ma atinge direct" etc , sunt pierzatoare din start. Trebuie sa avem curajul sa spunem: "Ma discriminezi, domnule, si nu ai dreptul sa o faci!". Sau: "il discriminezi pe X si nu mi se pare corect".

    Cele doua cazuri devin probleme de principiu, indiferent daca as fi venit sau nu cu catelul in condo(poate ca nu) si indiferent daca ei aplica masura cealalta cu "inregistrarea la receptie", nu as putea trai in niciuna din cele doua locuri, stiind ca de fapt sunt ipocriti, imi dau buna ziua si-mi zambesc, dar de fapt nu ma vor printre ei. Asa ca le-am transmis de cate ori am avut ocazia, ce cred despre masurile lor. Si-am plecat asa cum am venit.
    De fapt un mic mai bronzata... :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Cora... vorbești ca să te afli-n treabă.
    Discriminare... mă lași?
    Tu ai vrea să-ți iei condo de 2 dormitoare, după care să inviți pe Valeo, Dongabone, pă Arakelian și pe mine, dimpreună cu maidaneze aferente, rude de gradu' 1 și eventual ceva prieteni în trecere... foo'... 11 persoane fără să socotim gazdele... să dormim care pă canapele, care în cadă, care pă unde poate, să tragem chiolhane cu manele și grătărel pă balcon, să zbierăm "muie Steaua!" când ne vine. Cam ca la Vama Veche - când era ea veche.
    Dacă nu ne dă voie... e discriminare!

    Hai, mai pe înțelesu' canadienilor:

    Dacă îți cumperi casă, condo, hapartament mîncați-aș! - într-o "comunitate"... apăi te supui legilor "comunității". Nu merge cu "io nu vreau să vă dau bani să tundeți voi iarba, că io vreau să mi-o tund io!" și alte frecții mioritice. În ciuda românilor - care cred că dacă au dat cu banu' - pot să facă ce vor - eventual să-și tuneze mașinile în parcarea hapartamentului, dă deh... sunt apropitar, ce bașchetu' meu!

    Chestia cu "vreau o țară ca afară!" e că românii vor "ca afară", da' nu și cu legi "ca afară".
    Că nu-i cinstit, dom'le!
    Am plătit, nu vreau să fiu discriminat!

    RăspundețiȘtergere
  10. Blegoo, tie ar trebui sa ti se dea numai mincare de pisici, iar in loc de zgarda sa ti se puna fundita rosie:)

    RăspundețiȘtergere
  11. Lektor... să știi că am ezitat foo' 2 secunde... (oare să-l latru ?), nu aici - dincolo - la postu' lu' Cora cu discriminarea animalieră - da' am renunțat.

    RăspundețiȘtergere
  12. Latratul e la liber pe blogul asta. Chiar si ala la stele!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Lektor e corp celest acuma?!?

      Ștergere
    2. Un fel de steaua polara, da...

      Ștergere
  13. Da mancatz-as, comunitatea hamericana, care este ea, este fuarte "deosebita", ca sa zic asa... adica daca comunitatea vine sa-tz tunda iarba-n curte, potz pentru ca sa te opui? Nu potz...
    Si uite-asa vine comunitatea hamericana sa tunda iarba din curtile romanilor, chinejilor, canadienilor sau ce nationalitati or mai avea ei... ca daca tot e la juma' de pret...

    Io o sa-mi pun pietre in curte, na'! Si cactusi. :)))

    RăspundețiȘtergere
  14. Cactuși Cora?
    CACTUȘI?!?
    De ce... ti-e frică de țigani?
    ...........
    Dincolo de miștocăreală, care e diferența între legile impuse de "comunitatea" ioropeană - ca preț de intrare în UiE... (știi tu, alea cu tăiatu' porcului, de-un paregzamplu) și alea impuse de o comunitate de chiriași... care nu dă voie cu animale în apartament?
    Nu-ți place? Nu-ți convine?
    Agită-te, fă petiții, dă cu gura la adunare, bagă-te în politică - schimbă regulamentu'!
    E mai ușor decât să schimbi regulamentu' de tăiat porcu' în UiE, vorbesc serios.
    Desigur, o să trebuiască să introduci alte reguli... cum ar fi să strângi kăkălika animalului care kăkălește pe preșu' vecinului dă taunhaus.
    :-)

    RăspundețiȘtergere
  15. Nu, imi plac cactusii. Si pietrele. Si nu stii cand se termina "munitia", doar suntem in Hamerica!
    Daca vrei serios, putem si serios.

    Ceea ce-am facut intai e ca n-am cumparat, le-am transmis pe toate caile ce cred despre regulile lor si doi, o sa semnez si petitii, sunt destule deja facute. De americani. Poti sa citesti ce zic americanii de regulile astea, daca esti curios. Mie mi-e egal. N-am timp acum sa caut amanuntit, dar uite-asa la intamplare cateva linkuri:

    http://www.petsincondos.org/legal.htm

    http://www.examiner.com/article/privacy-rights-at-stake-florida-condo-policies-florida-group-files-petition

    http://www.ccfj.net/PB07S2816pets.html
    http://www.gopetition.com/petition/30554.html

    Am locuit in condo unde erau caini/am avut caini la condo, am locuit in condo-uri cu reguli mai stricte sau mai putin stricte si-ti spun ca, dupa mine, nu exista o legatura directa intre curatenia unui bloc si existenta cateilor/pisicilor(ca nici astea nu-s agreate). Daca-i pe-asa, cine-i impiedica pe oameni sa nu intre cu mizerie de afara, ii obliga vreo regula sa se stearga pe picioare la intrare??
    NU! Orice om normal la cap stie ca e bine sa te stergi pe picioare la intrare, sa strangi dupa caine, etc...

    Exista facilitati si reguli pentru cei care au catei, de acord. Ex: intri cu catelul doar prin garaj, nu pe intrarea principala(sa nu murdaresti podeaua), folosesti liftul de serviciu pe care cam toate condourile il au, din acelasi motiv. Unele condouri au intotdeauna pungi undeva alaturi de intrare, etc... nu c-ar fi obligatorii.

    Curatenia are de obicei legatura cu modul in care e administrat blocul, ce sume se aloca pentru asta, cu cine se ocupa DIRECT de curatenie si ce intelege ala prin curatenie, ca pana si asta poate fi discutata... in functie de... cultura.

    Si ultimul punct, diferenta intre UE si Nea Caisa de la asociatie ar trebui sa fie evidenta. Regula lu' nea Caisa NU E LEGE, e o regula si-atat. Care de multe ori e "votata" intr-un pachet de alte chestii minore, iar stimabilii proprietari nici nu stiu ce voteaza. Ca sa nu mai vorbim ca stimabilii proprietari din consiliu sunt de obicei aia cei mai "neocupati" din bloc... si aia carora le si place in comitzii... in fine...


    Iar regula asta a foat preluata in masa si nu poate fi usor schimbata, prin prisma conservatorismului americanesc de care nu-ti povestesc eu acuma, ca stii tu mai bine... Daca vrei sa dicutam despre porcii din UE, scrie tu un post si discutam si despre asta.

    RăspundețiȘtergere