miercuri, 9 ianuarie 2013

Ocean catamaran


Spuneam acum vreo doua zile ca am incercat o paddle board pe un canal in Fort Dauderdale, Fl. Am descoperit cu aceasta ocazie muschi de existenta carora nu eram constienta. Stiti cum e sa stai in picioare, pe apa,  pe o plansa de surf si sa ai in ajutor doar o vasla? Schericios! Cand ma lasam pe vine, nenea ala imi striga de pe margine: ridica-te, esti capabila, priveste in fata, la distanta, ca atunci cand conduci. NO WAY, i-am zis, mi-e o frica de mor si-n plus nici nu conduc. De fapt apa nu arata  foarte... "apetisant", fiind totusi apa unui canal(comunica cu oceanul dar orisicat).

Ei bine, ieri am facut catamaran pe ocean, cu un Hobie cat wave, care e demential. Ne doream de mult sa-l incercam, de pe vremea cand il aveam pe-al nostru la clubul de yachting, dar sincera sa fiu, eu nu voiam pe mare. Insa P. m-a convins, spunand ca nu poate fi imposibil de manevrat dat fiind faptul ca suntem familiarizati cu rulatut panzei, zig-zagurile de rigoare si cu manevrele de intoarcere.
Singura diferenta  fata de cat-caiacul nostru e ca tre' sa contrabalansezi, la vant, mult mai puternic, si daca se poate cu un "harnais", un fel de ham special, habar nu am care e termenul exact in romaneste. Cat-caiacul nostru e mai stabil, avand 3 brate(caiacul propriu-zis si cele doua flotoare, pe cand catul lor se ridica "pe doua picioare", ca un cal naravas).

Cum am venit de la Montreal cu tot echipamentul, ne-am pus "costumele de scandal", ne-am incaltat, pus manusi, etc... Am fost intrebati daca am mai facut, daca suntem familiarizati cu manevrele, am semnat niste hartii, ca de obicei, sa fie siguri ca nu sunt responsabili si hai pe cai!

Primele intoarceri au fost efectuate destul de aproape de mal, apoi am inaintat. Vantul nu batea extrem de tare, era numa' bun, insa erau valuri mari. Cine a vaslit deja sau macar a facut jet ski pe mare/ocean, isi poate usor imagina care era senzatia sa "tai" valul perpendicular, astfel incat sa avansezi, sa ai vantul in vela si sa nu te pui in pericol de rasturnate... toate ca toate, dar nu ne doream sa ne rasturnam, mai ales ca fusesem avertizati ca daca vin in larg sa ne ia, ne costa 250$ distractia.
Dupa alte cateva zig-zaguri reusite, insotite de intoarceri in timpul carora ne mutam de pe o latura a cat-ului pe alta, in timp ce valurile se spargeau inspumate, am continuat spre larg... aveam o ora la dispozitie si cu vantul la pupa, avansezi repede... :))

La un moment dat P imi spune cu o voce bizara ca-i e cam rau. Intoarcem, zic, incercand sa nu ma panichez. El fiind in spate la carma, trebuia sa intoarca... imi zice ca invarte de carma si degeaba, nu poa' sa intoarca(vantul umfla panza). Ma uit la el, vad ca e alb ca varul si pricep ca-i e rau rau si ca nu va fi capabil singur.
Ok... cantaresc rapid situatia... trecuse juma' de ora de cand ne departasem... daca ramanem inca cel putin 45 min(presupunand ca nu reusim sa intoarcem), vin sa ne ia... problema e ca n-ar fi indicat ca P sa stea inca 45 de ore pe valurile din cauza carora i s-a facut rau... deci singura solutie acceptabila e sa intoarcem.

Poti sa carmesti, intreb? Pot sa tin carma, dar nu ma pot uita in punct fix, tre' sa ma uit la orizont, raspunde. Ok, tu tii carma, eu tin  coarda de la panza, incerc sa rulez panza cat sa intoarcem, cautam apoi vantul propice/directia, apoi te ghidez...
OK??? GOOOO!!!! Cred ca aveam adrenalida, dopamina si alte droguri si-n varful unghiilor... muschii mi-erau incordati la maxim, cine stie, stie ce nu e usor sa rulezi o panza, cand e umflata de vant...

Am reusit!!!!! Suntem in directia care trebuie, P. tine carma sau se tine de carma, fara sa se uite in fata, iar eu il ghidez, mai la dreapta, mai la stanga. Reusim sa tinem directia pana la locul de unde am plecat, aducem catamaranul la mal, baietii aia credeau ca doar ne antrenam, nici nu ne-au bagat in seama, le fac semn sa vina sa-l scoata, se uita mirati si nu inteleg de ce, paream sa ne descurcam minunat cu el.... da, da, poate data viitoare... :))
 Concluzia - mi-a placut la nebunie, abia astept sa incerc din nou, sunt in cautare de coechipier. Rog seriozitate. Cei cu rau de mare, sa se abtina!!! Ofer cazare si masa, de biletul de avion si viza nu ma ocup. :))
PS- Aveti aici exact cat-ul cu pricina ...


5 comentarii :

  1. Te ajutam cu placere la un echipaj de doi de caiac ori canoe. La catamaran inca studiez problema, mai ales ca nu posed lichiditati pentru avioane si vize, gen. :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, da, scuze, las' ca stiu eu... :))
    Si eu care credeam ca vom fi 3,4, de trebuie sa trecem la alta categorie de marime...

    RăspundețiȘtergere
  3. Doamna mea, felicitari! din copilot, ai luat conducerea cu un calm si o maiestrie de admirat!
    Sunt mandra de tine!!

    dupa ce vazui clipul, evident ca nu mai pot munci.....

    RăspundețiȘtergere
  4. baaaa, io n-am facut chiar asa ca nenii astia, se-ntelege, nu ca n-as fi putut, he he, da' nu voiam sa-i fie si mai rau lu' P. :) Dar ca sa fie clar, catamaranul a fost acelasi, o idee mai mic si cu o singura panza. Al nostru a fost un Hobie Cat Wave.

    Anyway, "encore une journée difficile en Floride", cum zice P, in timpul noptii a plouat, de dimineata-i soare si frumos... ceea ce va doresc si dumneavoastra! Tu mai ai din vacanta ta sau s-o gatat, cum zice olteanu'... :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. anu asta am dreptul la vaaaaacaaanta. Dupa multi ani. 3.

      Ștergere