vineri, 8 februarie 2013

Canot à glace...

Nu, nu e vorba de vreo inghetata speciala, ci de un altfel de sport, unul inventat in Quebec, unde, ati ghicit, iarna nu-i deloc ca vara, doamnelor si domnilor.
Baietii astia, deci, ca sa nu se plictiseasca, cat e iarna de lunga, au scos barca pe fluviu. Barca ce cantareste in jur de 150 kg si care e un fel de hibrid intre bob si caiac, indeplinind functiile amandurora, "dupa facultati", vorba lui Cocosila.

Uite o idee buna! Inutil sa va spun cat de in forma trebuie ca sunt sportivii. Deci daca nu stiti ce sport se mai poate practica iarna, pe langa cele deja cunoscute si daca sunteti dornici de senzatii tari, nu ezitati! Un caiac se poate gasi usor... ca si un fluviu inghetat.  Al meu zace in spatele curtii...
Caiacul. Si fluviul. 

5 comentarii :

  1. Wow Cora! Acum ceva vreme as fi spus ce nebuni, dar cand stiu ca peste 6 zile aterizez acolo...
    Pare fun caiac-bob-ul asta :D

    RăspundețiȘtergere
  2. deci eu nu ma pot abtine sa nu zambesc la adresa accentului francez canadian :D
    Nu ca as vorbi eu franceza fara accent, dar influentza engleza mi-e evidenta.

    RăspundețiȘtergere
  3. Claudia, hahahh, da, dar si foarte periculos, imagineaza-ti ca pleaca de pe malul inghetat si ajung in apa neinghetata/inghetata partial... portiunea dintre cele doua nu e pentru oricine...

    Am vazut ca vii in Ca, dar cum nu ai spus unde, n-am insistat. Daca vii la Montreal, trimite un mesaj sa-ti dau nr. de tel.(cred ca e mailul meu pe undeva pe aici), mi-ar placea sa ne vedem. De fapt si daca nu vii la Montreal e bine sa ai numarul, distantele sunt mici aici. :))

    Nu pot decat sa va urez "Bine ati venit in tara noastra mare!!!", parafrazandu-l pe tatal lui P. Se anunta mai cald pentru urmatoarea saptamana... :)))

    Arakelian - da, e accentul quebecois, mie mi-a devenit familiar. Dar pentru cei care nu sunt obisnuiti, suna ciudat... ca orice accent "altfel". :)

    RăspundețiȘtergere
  4. O sa luam legatura, fii sigura. Deocamdata sunt in focurile pregatirilor si sincer, m-as apuca sa imping un caiac-bob de-asta si pe uscat, poate ma mai destresez :D

    Acum ceva timp ai scris tu de temperaturile alea sub - 20 si ma gandeam "asta o fi primirea mea in Ca?", noroc ca s-a incalzit destul de repede dupa.

    Legat de limba astept cu interes impactul dintr-un singur motiv: urasc franceza (nici n-am reusit s-o invat din scoala), iar daca citesc un text in franceza involuntar folosesc pronuntia din engleza pentru cuvintele pe care nu stiu sa le citesc :D Cred ca iti imaginezi ce iese, eu rad, dar nu-i rasul meu...

    RăspundețiȘtergere
  5. Inteleg, mi-amintesc ca eu in perioada asta a ta(inainte de plecare) eram anesteziata, adica daca ma taiam la deget, nu curgea sange... :))
    Temperatura se poate schimba, dar cum tu vii spre sfarsitul lui feb, nu cred ca vor fi sub 20. Sau chiar daca sunt, nu dureaza mult.
    Iar cu limba nu-ti face probleme, romanii invata franceza IMEDIAT. Pronuntia nu trebuie sa te ingrijoreze, nimeni nu va rade de tine aici, important, pentru inceput, e sa te faci inteleasa. Si cu engleza te descurci, adica chiar nu e cazul sa te stresezi. Nu stiu care e statutul vostru(emigranti sau viza profesionala), deci nu stiu la ce fel de cursuri ai acces, insa exista f.f multe cursuri de limba. Daca vrei, vii si citim impreuna in franceza, cateva ore pe saptamana, la galerie. Si stiu ca exista emigranti care se intalnesc in cate un cafe(de ex) sa faca conversatie in franceza. Sunt francofoni care vin cu ei sa-i ajute, gratuit.
    Deci inca o data, CURAJ! :)

    RăspundețiȘtergere