sâmbătă, 23 martie 2013

Hei, BOR!!!

Cum stateam eu ieri si nu ma plictiseam, incercand sa inchei capitolul "lucrarea cea mai plicticoasa din istoria artei pentru cursul cel mai plicticos din istoria... politicii"(o sa povestesc poate alta data), deci cum stateam eu si-mi storceam creierul de ultima picatura de inspiratie, intra pe usa, coincidenta, cine altul decat... am uitat cum il cheama.
In fine, un tip care lucra la cabinetul de coafura al coaforului meu Richard cel mare si priceput, cred ca v-am vorbit deja de el.
Cu care tip, dubla coincidenta, mergeam aproape zilnic in autobuz cand locuiam pe insula, si caruia-i admiram tinutele sport, pe cand el imi admira pantofii, aveam sa ne amuzam mai tarziu pe tema asta... Si cand am mers la Richard si l-am vazut am exclamat: Te stiu din autobuz, bla bla bla... vai, vai.

Intra deci ieri pe usa, saluttt, hahahaha, ce concidenta, deci asta e galeria ta, da, ia uite ce chestie, sa nu-mi spui ca te-a trimis Richard sa ma duci fortat la tuns? zic eu. Mai ales ca ar fi timpul...
Nu... am venit sa-ti dau o invitatie la SPA-ul care se deschide alaturi, la biserica, acum lucrez pentru ei.
I-auzi ce frumos, vai! Chiar ma intrebam cand deschid si cum o sa fie, am vazut ca se face sauna si yoga mai aproape de paradis...

Da, zice el si-mi intinde o brosura, arhitectura e foarte misto, piscina pe terasa sus, etc... ok bye bye, ce placere sa te revad, ne vedem cand ne-ntalnim.
Si uite-asa caut azi de curiozitate si gasesc ca arhitectii care au convertit biserica in spa au obtinut un premiu de excelenta pentru calitate. Cateva poze ale circuitului "virtual" aveti aici.

Si uite ca ma paleste-o idee, oare de ce luminatiile lor, preavilosii si prea BMW-istii nu fac mai bine un spa national unde sa vina romanul cu covorasul de yoga, "s-o puna de-o meditatie"? Ca s-o fi saturat, saracul, sa tot plateasca, din buzunarele roase, inc-o constructie megalomanica...

Si-n plus, pot sa ofere un tratament "de lux" pentru politicieni, sauna la temperatura inalta, un fel de experienta pre-gheena... mai stii?

Later edit - in plus "arhitectul sef" se numeste Tom Balaban si tocmai am aflat ca-i originar din Bucuresti... creca chiar o sa ma duc sa dau o raita, poate fac si poze adevarate.

5 comentarii :

  1. Intr-un fel mi se pare prea mult...inteleg sa convertesti o biserica in spatiu de lectura sau pentru concerte de muzica clasica... sau spatiu expozitional. Dar sa faci sauna in altar mi se pare cumva stinjenitor. Am o inhibitie instinctiva gindindu-ma ca au fost oficiate slujbe funerare in incinta cladirii! Nu stiu de ce dar separatia sacru/ profan ar trebui sa pastreze o granita... nu vreau sa-mi inchipui in revers cum o spa devine biserica!

    Probabil in viitor toate catedralele vor arata ca Limelight Marketplace.

    RăspundețiȘtergere
  2. mie mai stanjenitor mi se pare sa faci "biznis" in altar.

    zici ca e ok un spatiu expositional, dar fac pariu ca n-am putea expune orice, deci ne intoarcem de unde-am plecat... sau ne cenzuram. :)

    separatia dintre sacru si profan s-a facut in Quebec prin anii '60 definitiv a.i foarte multe biserici nu servesc la nimic(cel putin 50% nu mai servesc scopului initial). cel mai interesant e de aflat cum s-a ajuns acolo si cum se intampla ca slujitorii domnului i-au facut acestuia asa un deserviciu?

    dar nu mi-ai spus ce crezi tu despre Catedrala Mantuirii Neamului.

    RăspundețiȘtergere
  3. si eu am vazut foste biserici transformate in expo de pictura. Dar decizia a fost luata pt pastrarea arhitecturii, fara un impact asupra cladirii ( au pus panouri, au pus stative, cabluri de electricitate trasa deci fara cuie, bormasina etc

    RăspundețiȘtergere
  4. Catedrala MN este din start cel mai mare mall din estul Europei... De altfel, linga muntele betonifer numit Casa Poporului nu se putea aciua decit o alta anomalie!
    Singurul regret legat de acel loc este legat de MNAC (muzeul national de arta contemporana)... fiindca au reusit cu succes sa-l izoleze in cea mai indepartata aripa a cladirii.:(

    RăspundețiȘtergere
  5. Ce mi se par mie interesante, sunt premisele construirii catedralelor gotice in Franta unde monarhii, ca sa probeze poporului ca sunt sustinuti de "dieu", construiau biserici impresionante(sau, ma rog, macar le incepeau), cu voia clerului care avea si el interesul sa-si atraga enoriasi.

    In Italia, cu cat era biserica mai inalta, cu atat era vazuta mai de departe de catre calugarii pelerini. Dar macar astia au avut meritul de-a lasa in urma arhitectura si arta, desi, dupa cum negociau aliantele cu monarhii si tratau cu artistii, erau si ei destul de departe de dumnezeu.

    Parerea mea e ca adevaratii credinciosi n-au avut niciodata nevoie de un altar sau de un purtator de sutana ca sa le arate "calea", pe ei domnezeu i-a gasit in cele mai indepartate pesteri sau in cele mai adanci temnite...

    Deci de-aia zic, hai la SPA sa meditam la o lume fara ipocrizie. :))

    RăspundețiȘtergere