miercuri, 29 mai 2013

Bancile noastre ne vor binele...

Cele din parc, evident, ca ne odihnim oasele pe ele. Restul...

Discover e o carte de credit destul de raspandita in US, se pare. Ca altfel nu as fi avut un al treilea client care vrea sa plateasca in acest mod. Primii doi au fost nevoiti sa scoata alta carte din buzunar sau sa plece, caci terminalul meu imi trimitea candid informatia ca nu accepta acest tip de carte.
Pai hai sa vedem pe situl bancii, zic.
Acceptam aceasta carte de credit, cum nu? era scris cu litere de-o schioapa undeva.

Dau telefon: Buna ziua, buna ziua!
Acceptati?
Acceptam! Da' stati sa ne uitam pe contul dumneavoastra sa vedem daca aveti adaugata optiunea... nu, nu o aveti.
Ce presupune adaugarea? intreb cam tematoare, ca nu prea aveam chef de alte taxe bancare, pe langa cele ale tranzactiilor.
Nimic, o adaugam si gata. In 24 de ore puteti efectua tranzactii. Si taxa e de 1.65%.
Doar atat? Nimic pe deasupra? Nimic, nimic? intreb mirata, din doua motive: primul pentru ca daca e asa e chiar ieftin(mult mai ieftin decat o Mastercard sau o Visa) si al doilea pentru ca asa se incepe de fiecare data, cu 1.67 la care se adauga apoi 0.88, apoi 1.02, apoi 0.09 si tot asa. De-aia trebuie sa intrebi de doua ori, ca uneori "uita" sa-ti transmita tocmai informatia de dupa 1.67...
DOAR ATAT! raspunde ea. O adaugam?
Adaugati-o, dara!!! ma reped cu raspunsul, plina de energie si cu oarecare graba, sa nu se razgandeasca duduia. Ca mai stii, poate se razgandeste.

Am stat eu "dupeaia" si m-am gandit ca prostu'... oare de ce a trebuit sa sun ca sa-mi adauge optiunea, cand alte carti de credit "obscure" dar scumpe sunt adaugate din start? Mda... dar scumpe.

In cautarea mea pe net gasisem pe un site de voiaj informatia ca in Montreal si Canada in general nu se accepta decat rar cartea Discover. Cati din comercianti se gandesc sa caute pe internet sau sa sune la banca si sa intrebe, cand au clienti din US? E mai simplu sa-i spuna clientului ca masina nu accepta cartea, clientul sa scoata din "pozanar" alta, iar banca sa ia, in loc de 1,65% comision pe tranzactie, eventual 2.5% sau mai mult, caci la majoritatea cartilor de credit atat se plateste.

Eiii, se poate sa ma insel si sa nu fie asta motivul, dar daca as fi eu in locul clientului si as fi in US doar cu o carte de credit si cu una de debit in buzunar, nu mi-as baga numarul de cont personal in orice terminal de magazin(fie el si-al vreunei galerii de arta), daca nu-mi accepta cartea de credit. As pleca si gata. Iar eu n-as vrea sa-mi plece clientul doar pentru ca banca nu se mai satura... si nici sa impart cu ea mai mult decat trebuie din munca mea.
 


7 comentarii :

  1. sa nu ai incredere in hamerloci, ei sint ca blegoo: ii baga in fata pe boboii gen BoraD, dar in particoler sint chapitalisti, urmasii lui ruzvelt si regan.

    RăspundețiȘtergere
  2. hhahaa, pai astia ai mei(de la banca) sunt canadieni, nu americani, dar cand vine vorba de banci, eu nu am incredere in ei din principiu, orice natie ar fi.
    ca si cand iti ofera ceva, de fapt iti iau... :))

    RăspundețiȘtergere
  3. deci nu imi vine sa cred, atat tarifeaza un magazin sa poata sa aiba POS pt plati cu card???brrrr....

    Stai sa vezi in Ro, banci nesimtite...care tarifeaza contul pt fiecare alimentare cu... 2 dolari. plus taxa anuala, plus taxa de eliberare extras de card/interogare sold, plus taxa de cont internet etc. Cand am ajuns in strainezia mea, m-am trezit cu un cont fara aceste taxe. Bucuroasa, intr-un an am uitat de toate astea. Asa ca am facut un transfer din euro strainezi catre contul lei romanesc. sa ma ia cu lesin, comisionul a fost de... echivalentul unui bilet de avion, low cost si luat din timp :)

    RăspundețiȘtergere
  4. inseamna ca ai transferat multi, partea buna e ca au avut de unde sa ia(daca asta e o consolare). :))
    data viitoare iei avionul si-i transferi peste granite in buzunarul propriu.:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ENORM!!! 5% din munca ta. Iar daca ii tii la ei in depozit iti dau dobanda 1.5% pe an.

      Ștergere
    2. da, bancile romanesti sunt...nesimtite :)
      Am decis ca .. transfer banii in Ro utilizand... buzunarul.

      Ștergere