luni, 6 mai 2013

E vara de-a

dreptul pe strada mea. Iar cand nu e vara, e foarte vara. Cam ca ieri. Nu stiu cate grade au fost, ca dupa cateva zile te obisnuiesti si nu te mai uiti la termometru. Si la ce-ar folosi, in afara faptului ca in loc sa scriu eu acum pe blog 3 fraze inutile, as fi scris o propozitie scurta cu informatia corecta. Dar daca nu-mi mai pasa mie de ele, de grade adica, cui alcuiva sa-i pese? Si-n plus asta e blog de scris lucruri neinteresante, nu vreau sa ma dezmint.

Deci cum spuneam in lunga introducere, a fost cald ieri in tarile calde. Oare asta o fi pleonasm?
Si cum imi pusesem pe lista direct de la Montreal ca sa nu ratez evenimentul, am purces la drum zi de vara pana-n ... pranz si dupa vreo ora eram la Miami Beach, direct pe Lincoln Road unde are loc piata de antichitati, o data la doua saptamani, in sezonul turistic, de prin octombrie pana-n mai adica. Asa am aflat ieri ca era ultima duminica a sezonului.

Cum vezi cu ochii, vechit... antichitati antice si vechi, uzate si folosite gata, cu patina timpului depusa in straturi groase, ca sa ma exprim poetic cum mi-e obiceiul. Acuma, pe langa maldarele de bijuterii cu cele mai mari pietre pe care le-am vazut in viata mea(unele chiar dragute, recunosc), genti, ochelari si haine Gucci, catei din portelan si altele asemenea, erau si multe lucruri foarte interesante. Decat ca noi voiam mobile si de-alea nu prea erau, ca aveam sa ne dam seama abia apoi ca nu e asa usor sa vii cu mobila in masina ca s-o expui in cativa metri patrati.

Eu am gasit un pandantiv si o brosa din email, dar avand deja vreo doua pandantive si brosi de prin anii '60 pe care le port rar(din acelasi material), desi sunt f. frumoase, m-am hotarat sa ma abtin desi acum chiar regret. Mi-am luat insa un inel din argint de la un nene de vreo 90 de ani la taraba caruia am stat muuuuuult sa caut ceva de cumparat, i-am si zis lui P ca e musai sa gasesc ceva care sa-mi placa. Si am gasit inelul din imagine care desi ieri era cam coclit, azi s-a curatat partial si seamana cu unul din inelele mele pe care artistul l-a oxidat special, cu multa migala... Ba nenea-mi si spunea sa nu ma ingrijorez ca e argint si ca se curata. I-am spus ca stiu, dar ca mie imi place si asa. Ne-am multumit repetat, el mi-a urat sa ma bucur de el si gata.

Apoi ne-am mai plimbat putin si ne-am intors la Fort Lauderdale unde trebuia sa cumpar o cratita sa fac si eu ceva de mancare spre seara, ca era totusi o zi mare, he he si n-apucasem sa cumpar decat o tigaie si aia fara capac(mi-am dat seama abia cand am pus-o pe aragaz cu ceva inauntru).

Iar azi am cautat toata ziua biciclete, P si-a gasit deja una, eu inca nu, dar am mari sperante pentru maine. O sa va arat orasul de pe bicicleta, in rastimpul dintre plantat de palmieri si montat mobile pe care trebuie sa le gasim mai inainte of, of si nu e usor cand vrei un stil de acum 50 de ani. :))
 Voi ce-ati mai facut in ultimul timp?





19 comentarii :

  1. ah, in sfirsit inca cineva care n-a mincat sarmale zilele trecute:))

    umblam cu totii care-ncotro, a venit non-iarna si pe la noi!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sarmalele sunt bune iarna, ca altfel iti ies foile de varza pe la solduri, din costumul de baie. :))
      Tot la irlandezi, tot?

      Ștergere
  2. eu gatii 2 pasti si 2 mici cozonaci, cozonacii i-a mancat fiica mea pe amandoi, o pasca colegii de birou.
    In rest, afara ca si aici e vara, nu ca in tarile calde, dar e vara de sandale si maneca scurta ( 17 gr).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Un cozonac mic as vrea si eu, mai ales daca e cu nuca si cacao.

      Ștergere
    2. nu a avut nici nuca si nici cacao, nu am planuit cozonac, am framantat aluatul sa il fol. la pasca, am exagerat cu cantitatea, si excesul le bagai in tavi de chec (f.f.f.mici).
      Dar o sa mai fac, si il voi face coresponzator.

      Ștergere
  3. Salutări de la Roma cu climat tropical: ploi de dimineață, raze timide de soare după. Nu-i nimic, bine că e cald la voi. Inelul e foarte frumos. Cratiță ai luat sau postiți în continuare? :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salutari! Climatul tropical ar trebui sa fie la mine, dar aici a plouat doar de doua ori in 5 zile, putin(ca durata), dar mult(ca si cantitate). E insa umed.
      Sezonul de uragane incepe prin iunie.

      Am luat cratita. Are si capac. Dar nu prea are cine sa stea "la ea". Noroc cu Whole Foods care e la juma de km si care e cel mai aprovizionat cu bunatati magazin din toate timpurile si de pe toate continentele. Au inclusiv mancaruri calde care sunt chiar mancabile. :))

      Ștergere
    2. Am încercat si eu whole foods astazi, la vreo 0.2 mile distanță. Destul de acceptabil, chiar bunut.

      Ștergere
    3. Aveti WF in Franta sau esti in America? Daca da, unde anume?
      Da, da, e bun, cand am descoperit ca avem unul asa aproape de casa, ne-am bucurat tare.

      Ștergere
    4. Prin Americi sint, de-abia astept sa ma întorc sa pierd kilogramele acumulate in citeva zile de mincare americaneasca.

      Ștergere

    5. hehe, muschiu bate osul!

      The secret to the "perfect" burger isn't in the seasoning; it's in the beef! At Whole Foods Market, our hamburger meat is ground fresh, butcher style in each store. We select only muscle meat and follow strict handling guidelines to ensure its quality. The best beef makes the best burgers!

      http://www.wholefoodsmarket.com/recipe/perfect-burgers

      Ștergere
    6. @Zdrangu, kilogramele??? Eu de cand am venit am slabit, ca alerg zilnic(mi-am luat incaltarile de alergat cu mine), acum doo zile mi-am luat o becicleta bunutza(din cele ieftine) cu care intentionez sa fac zilnic drumuri la plaja si de-a lungul ei(pana la plaja sunt 3.8km he he). E drept ca eu gatesc in casa, ceea ce e un mare avantaj.

      Dar nu mi-ai spus pe care coasta a Americii esti, in care oras?

      @lektor, hahhaha, fii atent aici: cand m-am cunoscut eu cu P si am pregatit "burgeri", am facut un fel de pasta de mici(zic un fel pentru ca n-am avut supa de oase, etc) pe care am pus-o pe gratar, jumatate sub forma de burgeri, jumatate sub forma de mici. I-am pus in castron si ce crezi, P a ales burgerii pe care si i-a pus in paine cu rosie, mustar si ceapa iar eu am mancat micii cu mustar si paine. Salata a fost aceeasi. :)

      Ștergere
  4. fain inelul!
    iata-n tarile mele calde de vreo saptamana sunt 10º mai putin ca-n bucuresti. ieri a mai scazut diferenta.
    n-am mancat cozonaci desi am zis in stanga si-n dreapta ca vreau, m-am vazut cu prietenii, dar nu cu toti...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Esti inca in ro? Ce misto, eu nu stiu daca ajung vara asta. Pacat de cozonac. Batrana care-mi facea mie cozonac in Ro, poloneza de origine, a murit de mult. Inca n-am mancat altii mai buni, de fapt nimeni nu prea mai face bunatati in casa de cand s-a inventat Metro, Carrefour si altele asemenea.

      Ștergere
    2. m-am intors ieri.
      eh, face lumea cozonaci in casa, nu le stii tu pe babele maica-mii :) doar ca n-au mai incaput :D

      Ștergere
    3. Trebuia sa iei la pachet si-i congelai. Io asa fac cand imi da mama soacra "Carré au dates" care e preferata mea.

      Ștergere
  5. Da... e o ocupatie tare placuta sa te uiti asa prin trecut si sa poti sa alegi cite ceva. Inelul pare foarte modern, am observat ca anii acestia se poarta guguloaiele (probabil datorita crizei diamantele s-au cam epuizat). E cumparat de la standul lui "valentine"? :)

    PS. In ultimul timp am dormit atit de mult incit aproape mi-am revenit...

    RăspundețiȘtergere
  6. Se poate ca pe mos sa-l cheme Valentine, aproape ca ne imprietenisem, atat de mult am stat la el la stand, am uitat sa-l intreb cum il cheama.

    Inelul e dragut pentru 20$ cat a costat, da. Sa zicem insa ca am vazul altele si mai si intr-o galerie la Montreal. :)))

    RăspundețiȘtergere
  7. PS- deci poti sa te obosesti din nou. nu te lasa muncit prea tare de aia...

    RăspundețiȘtergere