luni, 17 iunie 2013

homards

O data pe an, de obicei in mai se intampla intamplarea si se mananca giganticii. Dar cum anul asta in mai noi am fost plecati, familia a asteptat rabdatoare sa revenim si giganticii nu au fost mancati fara noi. Ce frumos, ce frumos!
Si mai ales ce gustos, ce gustos!

S-a consumat asa: una(doua sau chiar trei pentru unii) bucata homar de caciula si sa stiti ca de caciula la propriu, caci ploua si era un frig de-am stat imbracati in sube. Ca cum(!) ar fi sa manci asa ceva in casa? E imposibil, iar cei care au consumat stiu de ce. Ba o parte din tineret s-a aratat multumita ca nu a fost insotita de iubiti carele nu trebuie sa vaza deocamdata un asa spectacol adica cum(!) e sa mananci cu mainile, ca nu e frumos. :))

S-a mai consumat vestita salata de paste cu somon si sturion afumat, o bunatate(eu o fac pe-asta, ma laud), dimpreuna cu sora ei de-acuma, salata de mango, langa care s-a asezat cate una bucata de porumb "copt" la gratar(nu fiert, da?) si in finalul apoteotic pentru ca ploua mai abitir ca oricand, ceai/cafea cu o prajitura cu rom, fuarteeee buna dar am mancat cu moderatiune, parol.  Aperitivele de la inceput nu le consemnam... niste legumite acolo iar unii s-au chiar porcait cu un delicios "pâté de foie gras". De unde stiu c-a fost delicios? I-am intrebat. Nu recunosc nimic!

Si nu, azi nu am alergat, am fost in US dupa masa mica, ce credeti? Bine macar ca homarul nu e porc. :)




















13 comentarii :

  1. åk, e sase dimineata dar parca as baga un houmi de-ala:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa vezi cum ai zbura cei 16 km zilnici, usor ca un fulg! :))

      Si eu l-as manca la micul dejun. Cand am fost in Florida mai ieseam la un resto, mai gateam acasa. La un moment dat P imi zice: mancam si noi altceva decat fructe de mare in seara asta? Nici nu realizasem ca asta-i faceam bietului om de 3 zile, ba peste, ba creveti si scoici... Eu as fi mancat nonstop.

      Ștergere
  2. voi pretinde ca nu am citit aceasta postare. :p

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Fructele de mare sunt mai "usoare" ca carnea(!) de pui, cred. Uita prajitura, aia nu a fost buna. :)))

      Iar salata de mango e usoara si ea. Pana nici aia de paste nu e asa rea, pastele sunt din "spelt/épeautre". Bai, google imi traduce "alac" in romaneste, n-am auzit in viata mea... ca nu mancam asa ceva in ro. :)

      Ștergere
    2. pai io pretindeam ca n-am citit pentru ca imi curgeau balele de pofta, nu de alta :)). stiu ce e spelt, aici ii zice dinkel. nu stiu cum s-ar zice in romaneste :)), grau spelta probabil?!

      Ștergere
  3. eu nu am mancat niciodata homar. In primul rand nu stiu cum se mananca, il al 2lea rand gustul nu stiu cum e.
    Salata de paste cu somon si sturion afumat - sa imi zici si ce dressing pui. Sturion nu am, as baga un macrou (imi place pestele fumator)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Gustul seamana cu cel de creveti, e un fel de crevet gigantic, dar eu cred ca mult mai gustos, mai zemos.
      Homarului i se despica coada dupa preparare, iar tu trebuie sa o rasucesti ca sa o rupi, apoi sa o deschizi. Nu e greu.
      Clestii se deschid/sparg cu clesti speciali, ca nucile, iar piciorusele, pe care doar eu si cumnata-mea le mancam, trebuie golite de continut.
      Corpul nu se mananca, are probabil intestinele...

      Oricum, spectacolul mancatului nu e f. placut si e foarte "imbibator" de zeama care sare peste tot, de-aia facem asta acasa, in curte. Eu ma imbrac "special" de fiecare data la astfel de mese, cu ce am mai prost. :)))

      Ștergere
    2. Dressing. Un galbenus de ou fiert frecat cu putin ulei si zeama de lamaie (nu foarte mult ca nu vreau sa devina maioneza) se amesteca cu cateva linguri de iaurt.
      Mai toc fin ceapa verde, busuioc(neaparat) si castraveti murati taiati marunt. Apoi rosii "cirese", masline negre + verzi(mai ales daca e pentru vizita).

      Cred ca merge orice peste afumat, eu am pus sturion desi nu era in reteta, ca am gasit la pescaria din apropiere, e mult mai slab decat somonul si are un gust diferit care "imbogateste" salata. :)

      Ștergere
  4. Tocmai l-am convins pe Andrei sa manance creveti - inainte se oripila numai cand ii vedea - si surprinzator, i-au placut. Deocamdata nu cred ca ar incerca homarul, trebuie sa mai las un pic de timp sa treaca plus ca nu am gatit pana acum, doar am mancat de-a gata acum multi ani prin Italia.

    p.s. prajitura arata bine, tare bine :">

    RăspundețiȘtergere
  5. Dupa mine homarul e mai bun decat crevetii, iar textura carnii e apropiata de cea a muschiului. Incearca sa-i arati pozele lui Andrei, sa se obisnuiasca cu gandul ca asa ceva e comestibil. :)

    Sunt convinsa ca nu dupa mult timp va manca toate felurile de fructe de mare, caci toate sunt delicioase comparate cu alta carne.



    RăspundețiȘtergere
  6. GROAZnic... să mănânci raci MARI!
    Ce faceți bre... dați cu ciocanu'n ei?
    Le spargeți armura?
    Bleah...
    și dup-aia duceți cojile la tumberonu' ecologic?
    bleah-bleah!
    CREMENALILOR!
    care sunteți!

    :-(

    RăspundețiȘtergere