sâmbătă, 1 iunie 2013

miez

O doamna care voia sa-si faca tablouri la comanda. Unii-si fac mobile, altii haine, de ce nu si-ar face si tablouri? Mai ales ca se pot asorta la perdele...

I-am spus ca nu cunosc pictori, eu. Nu cunosc pe nimeni. Singurii pe care-i cunosc sunt morti.
Si-a venit tocmai de la Boston de unde e "emigrata", convinsa fiind ca va gasi ce cauta.
I-am sugerat sa mearga in Vieux Montreal, la galeriile "turistice". A fost - zice - si chiar a gasit un artist pe gustul ei, dar pe langa cele cateva mii de dolari pentru artist, trebuie sa plateasca si galeria.

O sa gaseasca ea, imi spune... pacat, chiar ii placeau artistii nostri si in plus voia ceva abstract. Raman descumpanita. Partea buna e ca, macar instinctiv, i-au placut. In rest, asa e, o sa gaseasca ea un artist care sa-i picteze ceva pentru cele 6, 7000...

Un domn care nu voia nimic. A vazut ca e galerie si a intrat. A privit amanuntit fiecare tablou si bijuterie. A intrebat despre bijutieri. I-am prezentat sculpturile carora nu am avut timp sa le pun etichete. Nu-i cunoaste pe sculptori. Cunoaste insa pictori de care eu n-am auzit si-mi vorbeste despre ei. Vorbim despre galeria mea preferata unde n-am mai fost in ultimul timp. Ma invita sa merg, poate mai apuc expozitia X care lui i-a placut. La sfarsit imi spune ca i-a facut mare placere sa viziteze galeria si sa dicute cu mine.

Cina in curte. Miros de gazon prospat tuns si de salcam. O pisica si doi caini zburda primprejur si vor atentie. Ne tolanim apoi cu totii care pe unde apucam, pe sezlonguri sau pe langa si ascultam cum infloreste lamaita...

Unele zile sunt rotunde ca pepenii copti...

18 comentarii :

  1. ce chestie, cumnata-mea e doctorita din aia cu trei case, vacante in china si croaziere pe mediterana, si tablourile tot la comanda si le-a facut:)) Acasa unde doarme are numai imitatii de renascentisti, la cabinetul particular si-a bagat gen vangoage si cubisme, iar la casa de vacanta a pus acuarele facute de fi-sa:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hahahha, stai ca n-am povestit tot, iti jur ca discutia a avut savoare suprarealista. A inceput asa: Aveti aceeasi artizani ca ultima data?(venise in urma cu cateva luni sa arunce o privire, dar atunci mi-a zis doar ca sotul vrea sa vada galeria).
      Culmea e ca ma sunase si sotul doamnei, care era interesat de o pictura a unui artist extrem de valoros. Simt ca povestea nu se incheie aici... :)

      O casa cu picturi renascentiste cere si mobilele pe masura... de fapt totul va fi ales in consecinta. Fii atent ca tre' sa-ti pui "la fraise" cand te duci in vizita. :)

      Ștergere
    2. Ai perfecta dreptate, are si mobile de-alea grele, gen louie19 sau care-o fi fost ultimul:) Cel mai misto e livingul cu un bar pe care pe linga sticle adaposteste si-o imitatie de afrodita tinind o amfora:))
      Gizas, freza sa-si puna frate-meu:)

      Ștergere
    3. Mai stii ca nu-si pune, cand nu esti tu acolo? Vai, de-ar sti el ce zici tu. :)

      Ștergere
  2. hmmm...
    cam asa ar trebui sa arate raiul....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Esti dragut mosule, eu am omis sa spun ca inainte de masa a trebuit sa adun niste caca de catel din coltul de rai. Dar pana si ingerii fac caca, nu-i asa? :))

      Ștergere
    2. eh, asta sa fie tributul pe care il platim pentru cateii nostri :)). si la mine pe gazon sunt ciupercute din astea maronii, dar na, stiam ce ne asteapta :)

      Ștergere
    3. oricum viata fara ei ar fi diferita. :))
      ce rasa e catelul/cateii tai?

      Ștergere
    4. ele (ca-s doamne, mnde) sunt catei de pe strada, din Romania. una ne pazea coliba de la tara (din proprie initiativa), iar cealalta a aparut tot acolo, ghemotoc de vreo luna jumate, si ea plina de initiativa, ca si aia mare, si a zis "vreau sa stau si eu aici"... si nu i-am rezistat ;)))

      Ștergere
    5. Vai, ce frumos. Nu a fost greu sa le treci granita? Pisica mea e de pe strada, a fost abandonata la coltul strazii, langa biserica, mi-a iesit in cale si gata... :))

      Ștergere
  3. Distinsa duamna nu-i unicat, atata consolare sa avem:) Mie imi place domnul numarul doi, in schimb. Pun pariu ca, daca o fi sa ii ceara cineva un sfat, o sa stie sa ii povesteasca despre tine asa cum trebuie.

    RăspundețiȘtergere
  4. Si mie mi-a placut de domnul nr. 2 si da, ai dreptate tu, sunt convinsa ca va vorbi frumos. :)

    RăspundețiȘtergere
  5. si eu cunosc persoane cu tablouri la comanda. Pana acum au comandat copii la tablouri consacrate, din... China. cateva sute de euro,cu tot cu transport, rama ajunsese sa coste....mai mult.

    RăspundețiȘtergere
  6. Hahahah, de-aia China e considerata putere emergenta pe piata internationala de arta, lasand mult in spate Franta. :)) Glumesc, evident, desi nu e rasul meu, nu stiam ca in China se produc copii asa pe fata... Parca-i vad imprimand modelul pe pinza si punand cateva tuse de culoare acolo... ca ce nu face pensula, a facut imprimanta.

    In realitate se fac tablouri la comanda de catre artistii mari, s-au facut si se fac intotdeauna, dar pretul e foarte mare. Si oricum nu clientul stabileste tema integral, nicidecum compozitia. Ca altfel se duce sa caute "artizani", cum bine a zis doamna mea. Macar ea a fost sincera, ea cauta artizani, nu artisti. :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cora, ca si in europa, chinezii au si ei studenti la arta care fac bani de o bere (ba cred ca traiesc cateva luni cu o ei) copiind si vanzand.... cate un Dali/Goguin. Ieftin. Clientii: diletanti ca mine...

      Ștergere
    2. Eu stiam ca ei(chinezii) copiaza/fura tot in materie de tehnologie, dar nu-mi imaginam ca exista o piata a reproducerilor ieftine, pe fata sau ca cineva ar cumpara asa ceva.
      Mai bine cumperi un tablou de la Ikea, din hartie imprimata... :)

      Ștergere
  7. http://www.alibaba.com/product-gs/453870441/Dali_painting_Famous_reproduction_Dali008.html

    Putem decide ce vrem noi sa comandam...

    RăspundețiȘtergere
  8. Orice e posibil in ziua de azi dar lamaita nu minte... oarecum dezarmant si greu de inteles: $391 000 pentru o lucrare de Oscar Murillo. Personal imi pare amuzanta compozitia fizica a tabloului, "gloss paint, enamel, oil and dirt on canvas in artist's frame" .
    Asadar, fabricile de tablouri chinezesti manufacturate pe banda rulanta risca sa devina la un moment dat mai sensibile decit arta consacrata contemporana. Treaba de marketing! :)

    RăspundețiȘtergere