vineri, 28 iunie 2013

pitou, pitou

Azi m-am trezit la zece, dupa doua nopti de somn-nesomn.

Luni seara catelusa noastra Mishka a vomitat tot ce-a mancat, iar marti n-a vrut sa manance nimic. A baut doar apa din cand in cand. Cand am vazut ca nici miercuri nu mananca, ea fiind gurmanda de felul ei, chiar prea gurmanda se pare, am mers la spital de urgenta. In urma unei radiografii au observat ceva in stomacul ei, fara sa se poata stabili ce e si au oprit-o acolo sa fie sub supraveghere si s-o puna sub perfuzii, fiind dezhidratata.

Ne-au sugerat sa nu mergem sa o vedem miercuri seara, ca sa n-o stresam. Am decis ca oamenii mari sa nu fim egoisti, sa nu mergem numai pentru placerea noastra. Nu va spun cum a fost seara, noaptea si ieri dimineata pana la ecografie. Ne gandeam ca starea ei se poate inrautati rapid, iar noi nu suntem macar acolo s-o mangaiem, daca i se intampla ce e mai rau. Abia am scos cateva fraze toate seara, am incercat sa ne relaxam... ce relaxare???

Stateam pe covorasele de exercitii si mai miscam un picior, mai o mana intre doua oftaturi si-o vizita la baie, sa stergem cate-o lacrima. Ieri de dimineata dupa ecografie ne-au sunat sa ne spuna ca i s-a gasit un sambure de piersica in stomac, bine infipt. Optiunile erau endoscopie(cu probabilitate de reusita de 95%) sau interventie chirurgicala, daca nu reusesc sa apuce samburele la endoscopie. Asta parea periculoasa deoarece stomacul era extrem de inflamat.

Endoscopia a avut loc ieri dupa amiaza si a fost reusita, azi dimineata pufoasa chiar a mancat ceva. Cam intr-o jumatate de ora P o sa mearga sa o ia acasa. Stomacul ei are un perete ingrosat care nu pare sa aiba legatura cu samburele si speram sa nu fie ceva grav. O sa avem rezultatul de la biopsie in cateva zile.

E a doua oara cand catelul asta bucuclas buclucas inghite un sambure de piersica, prima data s-a intamplat cu cativa ani in urma si din fericire atunci a reusit sa-l expectoreze, nu dupa vomitari, nemancari si probleme... numai ca atunci era mai tanara si n-a fost nevoie de internare, desi imi amintesc ca am fost cu ea la vet, ingrijorati.

Abia astept s-o vad azi dupa serviciu, mai ales ca aseara nu m-am putut duce la ea, dar P care a fost a facut 2,3 filmulete cu telefonul si chiar mi-a dat-o la telefon, sa vorbesc cu ea. O sa radeti, dar chiar mi-a raspuns. :))
Am pus aici poze din vremurile bune, cand se posta in fata usii, de fiecare data cand ne vedea echipati de caiac si nu se misca de acolo pana nu o luam cu noi. I-am cumparat chiar si vesta de salvare, ca tot ii placea sa se arunce in apa, nu ca n-ar fi fost buna inotatoare... :)

Ziceti si voi, cum sa lasi sa moara o asemenea creatura? :)







16 comentarii :

  1. O atractie cam fatala pentru samburii de piersica... popular le mai zice si oase, dar nu cred ca de asta ii inghite ea.

    p.s. E simpatica tare cum sta acolo in caiac :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Culmea e ca oasele normale nu le mananca, daca nu au pe ele carne... insa samburii da, desi habar nu am cum face sa-i inghita, la cat e de mica.

    RăspundețiȘtergere
  3. am varsat o picatura de calvados cu speranta ca simburele o sa iasa fara probleme:)

    RăspundețiȘtergere
  4. multumim, a functionat, l-au scos la endoscopie. si raspunsul la intrebare(hi hi) e da, fluviul e acelasi. :))

    RăspundețiȘtergere
  5. Eu m-am gândit la ea la o cafea, să se noteze. Acum vă trebuie o strategie anti-sâmburi de piersică!

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumim pentru ganduri, Monica. Strategia antisamburi o dezvoltasem, cica. Cum eu sunt singura mancatoare de piersici(imagineaza-ti cum ma simt, mai ales ca in ultimele saptamani am mancat tone si am fost chipurile foarte atenta), strategia va fi ca nu voi mai cumpara piersici acasa.
    Asta pentru ca avem pisoi si-l banuiesc si pe el de implicare.

    La galerie voi pune samburii intr-o cutie de plastic si-i voi arunca cu mana mea la gunoi.

    RăspundețiȘtergere
  7. aaaay, acum am citit şi-am stat cu sîmburele pardon sufletul la gură şi mi s-au împăienjenit oleacă ochi aaaay! evident mi-am adus aminte de luna noastră de miere din martie, cînd lăsasem Căselu' (care ştii că e o pisică :-) ) acasă cu socru', destul de ofilit după o boală serioasă (Căselu', nu socru') şi între două monumente trăgeam un mare oftat şi după vreo săptămînă i-am zis lui P. tu tre să-ţi zic că deşi sînt leşinată de plăcerea italiană, oftez că nici nu vreau să mă gîndesc ce se poate întîmpla acasă în lipsa noastră!
    uel, mă bucur că aţi dus-o la doctor şi s-a rezolvat. ţin pumnii pe mai departe!
    PS într-adevăr bestiale :-) pozele, ce idei au animăluţele astea cîteodată! :-)

    RăspundețiȘtergere
  8. Merci Vio, da, imi amintesc de Caselu bolnav care eu credeam ca ai doi ca-i cheama diferit, dar e acelasi.

    Mai asteptam niste rezultate de la analize, sper sa fie ok, ca mai are ceva la stomac care poate fi o alergie severa la nu se stie ce, dar oricum e mai bine decat altceva grav.
    Si o mai doare, azi dimineata nu a vrut sa manance, i-am dat fortat cu lingurita, of, of, m-a sunat apoi P sa imi spuna ca a mancat singura.
    Macar pisoiul e ok.

    RăspundețiȘtergere
  9. Cora_,
    s-auzim de bine, şi de animăluţe, şi de noi! :-)
    :*

    RăspundețiȘtergere
  10. Sanatate animalutei!
    Pisoiul e vinovat, clar :)

    RăspundețiȘtergere
  11. multumim!

    hahahah, da, pisoiul e de vina, ca el intra in toate cosurile de gunoi(in care n-ar trebui sa fie samburi) sa ia chestii si sa se joace cu ele. :)))

    RăspundețiȘtergere
  12. Aha... e un fel de copil dar mai imblanit de felul lui! Multa sanatate la micut va dorim!
    Inghite simburele probabil pentru ca are nevoie de miezul de dincolo de coaja dura... incercati sa-l spargeti si vedeti daca vrea continutul. Am inteles ca cimpanzeii sparg simburii de caisa (sau maninca in lipsa simburii de mar) exact pientru miez atunci cind au infectii stomacale!... :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Un copil cu blana si care latra, da. :))

      Ștergere
  13. brrr, ce aventura avurati!
    Evident ca ti se rupe sufletul cu asa intamplari!

    Am impresia ca unii catei sunt mai lacomi si dau rateuri...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dupa toata faza, cine ne suna aseara(duminica seara)? Cineva de la spitalul cainesc, sa vada cum se simte pacienta lor.

      Hahahah, unii chiar sunt tratati cum trebuie la spital si dupa... si aia nu suntem noi oamenii. :))

      Ștergere