vineri, 19 iulie 2013

"Aceasta nu e o mistrie"

Ultimul tort a fost facut in urma cu cativa ani buni si a fost unul cu mere care a iesit groaznic(desi in ro il facusem de zeci de ori si-mi iesea cu ochii inchisi). N-a crescut mai deloc si cred ca era si cam necopt. Culmea e ca dupa isprava, in loc sa merg sa cumpar unul gata facut, l-am luat si-am plecat cu el in halul acela la cabana de la munte unde fusesem invitati.

Imi amintesc surpriza, cand l-am taiat. Am servit cate o bucatica tuturor si i-am avertizat ca e mai bine sa nu, totusi...
Nu mai tin minte daca l-a atins cineva, n-am avut niciodata orgolii de gospodina, stiu doar ca Michel a mai cerut o portie, in rasetele tuturor. I-am propus sa-i fac si-un ceai de menta, preventiv.

Dupa intamplarea aceea mi-am luat adio de la indeletnicirea gospodino-patisereasca, lasand-o in grija unuia care chiar se pricepe. Realizez insa ca nu am in casa o paleta pentru taiat tortul acela facut de altcineva. Si ce poate fi mai urat decat sa-i inmanezi sarbatoritului, in momentul special, la o masa aproape perfecta, un ditai cutitoiul, ca sa taie si sa serveasca portii mici duamnelor la dieta si portii mari domnilor posesori de "bédaine"?

Deci da, trebuie sa merg... ca n-am mai facut de mult o tura pe la magazinul Alessi si nu, "ceci n'est pas une truelle" .

7 comentarii :

  1. desi fac des torturi si tarte, eu tot la cutit am stat...pana de Craciun, cand mos Craciun mi-a adus une truelle :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce dragut, mos Craciun asta al tau. Ca sa nu-l mai "torturezi" cu cutitul. :)) :)

    RăspundețiȘtergere
  3. PS- virgula aia dupa ce dragut n-are ce cauta acolo, desigur. :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Dar, dar la o adica poate fi folosita ca o mistrie, la fel cum cu o mistrie poti servi tort. Eu am mai taiat paine cu firezul, am fript carnati cu surubelnita, etc...

    RăspundețiȘtergere
  5. Mmmm, creca se poate incerca, dar am impresia ca nu prea ar sta mortarul pe mistrie la miscarea aia de ridicare+balans, inainte sa dai cu el de toti peretii... io creca ar aluneca. :)))

    Firez nu stiu ce e, presupun cu-n ferastrau de mana... :))

    RăspundețiȘtergere
  6. Puteam sa jur ca e Starck in spatele mistriei de patiserie... obiect foarte frumos si pret pe masura. La necesitate poate fi si o arma teribila... poate fi considerata arma alba? :))

    RăspundețiȘtergere
  7. Pai sigur ca Starck, cine altul, tu de ce crezi ca o vreau? :))
    Am si "squeezerul" pentru lamai si farfuriile cu gaura(col. faitoo). Si da, adevarata arma alba, te omoara incet pasiunea asta. :))

    Pe Starck il iubesc dimpreuna cu accentul lui in engleza. L-ai ascultat? Pe mine ma reconforteaza. :))



    RăspundețiȘtergere