joi, 4 iulie 2013

Firul scurt

Azi la iesirea de la metrou cineva mi-a intins o carte de vizita. De obicei refuz ce mi se ofera si trec mai departe, folosindu-mi vederea periferica pentru a nu ma lovi de oameni si privind undeva in zare.
Azi s-a intamplat ca am trecut pe langa persoana, exact la distanta optima astfel incat privirea mea si a ei sa se intersecteze si sa aiba loc un schimb de-acela uman de care ne ferim sa avem, cu toate ca eu de obicei privesc oamenii in ochi, insa mi-am format un fel de reflex din a nu o face la iesirea si intrarea in doua statii de metrou unde stau cersetorii, de obicei tineri. Nu dau bani tinerilor care cersesc. De fapt nu prea dau bani cersetorilor, nu in tara asta.
Le dau insa celor care canta la metrou, in locurile special amenajate. Si unii canta dumnezeieste. Mai ales de-aia le dau, cred ca ei merita o sansa.

Asadar ies eu azi de la metrou si persoana imi intinde cartea de vizita pe care o iau si o citesc. Pe o parte era un numar de telefon si scria "mesaj de speranta", "in fiecare saptamana un alt mesaj".
Pe spatele cartii, jos, cu litere mici, numele unei biserici evanghelice si adresa ei electronica, iar la partea de sus, dupa cum se vede in poza, doua intrebari:
Prima: "Daca ati muri azi, sunteti siguri ca ajungeti in cer?" si a doua: "Ce i-ati spune lui dumnezeu, daca v-ar intreba: De ce te-as lasa sa intri in cerul meu perfect?".
Dupa intrebari, indemnul de-a suna si de-a lasa numarul de telefon, numele, etc.

Buuun, acuma eu carele ma stiti ca n-am ambitii de a ajunge in rai dar orisicat sunt o persoana curioasa 'telectual si nu numai, ma intreb daca atunci cand dam eventualul telefon, o trebui sa raspundem la intrebari "in direct"? O fi cineva care ne asculta? O fi robotul si daca da, cine asculta dupeaia(!) mesajele sau o fi firul scurt spre biroul dumnezeului evanghelist insusi???

Si daca e insusi EL, ce i-as spune? Ma doamne, in primul rand eu nu dadeam telefon daca nu-ti faceau uamenii aia publicitate la metrou. Si pentru ca ti-au facut, iata-ma, dara! Da' cum io sunt clientul, pot pentru ca sa te rog sa-mi permiti sa pun niste intrebari, nu de-alta dar mai am o alta oferta si vreau sa fiu sigura ca o aleg pe cea mai buna, daca ma hotarasc...
Cat ma costa deci, asa in mare, pe an? C-am auzit ca sunt unii care-ti spun la inceput ca e gratis, apoi iti cer contributie proportionala cu venitul. Si mai sunt altii care nu-ti cer nimic, absolut nimic, intelegi matale, te prind doar la nastere, la cununie, pe la parastase si la moarte si incearca sa te jupoaie de viu, daca pot.  Si daca esti norocos si si-au construit deja catedrala, vilutza si si-au luat deja mertzanul, nu te costa mai mult. Daca nu... ei bine, daca nu, s-ar putea sa te coste...

De-aia, doamne evanghelist as vrea sa stiu cam cat ma costa la tine si ce mi se ofera la banii astia? Ca la ailalti stiu ca cu cat platesti mai mult, cu atat ai locul mai misto in paradis. Cam ca in parlament, dar hai sa nu facem politica. Iti las eu deci numele meu, adresa de posta electronica(waww, ce corect vorbesc romaneste :))) ) si imi trimiti tu, te rog, oferta detaliata cu serviciile si preturile? Pot sa-ti trimit si un CV, ca sa stii la ce categorie ma incadrezi...

10 comentarii :

  1. Razi tu, dar pe mine ma ia din cand in cand din somn. Ma trezesc panicata intrebandu-ma daca suntem nemuritori si nu-i chip sa mai adorm cateva ore. Da, meditatii, vrajeli... degeaba.
    Dar nu-i vreo teama religioasa, cred ca e in mare parte biologica.

    RăspundețiȘtergere
  2. Creca e ok daca ne punem intrebari si cautam raspunsuri, bizar ar fi sa avem certitudini. :))

    Teama religioasa nici eu nu am, ca ma gandesc ca n-o fi mai rau sa fii necredincios si cu bun simt decat sa fii habotnic si "al dracului", cum sunt multi. :))
    Eu am observat(da se poate sa ma insel) ca cu cat oamenii sunt "mai practicanti"(dpdv religios), cu atat sunt mai intoleranti(vezi biserica versus homosexualitate si nu numai).
    De preotii romani nici nu mai vorbim, ca ma apuca sila de-a dreptul(eu am cunoscut totusi un preot roman adevarat, da' majoritatea sunt vai si-amar).

    Deci da, la intrarea in rai o sa negociez, cu exemple concrete. :)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu pot sa cred, voi ati pomenit asa ceva? Sa va bage comentariul la spam pe propriul blog? O fi vreun semn??? :)))))))

      Ștergere
  3. :) te mai intrebi?! bineinteles ca e un semn!
    io zic sa-ti iei veveveul si siviul inapoi si sa astepti cuminte la coada ca toata lumea...

    RăspundețiȘtergere
  4. Aaaaa, mosule, pai si aicea la coada asta e ca pe vremea ailalta, nu iei ce vrei, iei ce se da? :)))

    RăspundețiȘtergere
  5. Eu cautam zilele acestea pe net ceva legat de sirul lui Fibonacci si am dat peste tot felul de "interpretori" ai numerelor de am ramas masca... Unora nu doar le umbla mintea, dar mai si scriu mii de pagini, carti si au si adepti.

    Eu ma intreb cum fac piata astfel de oameni: "ce fac Doamne, iau trei morcovi ca-i cifra Treimii sau sapte ca are mai multe conotatii?... Aha, ok... uite cum facem! Daca primesc un sms, iau trei, daca nu sapte. Cum, care sms? N-am dat eu in numele Tau carti de vizita la tot poporul cel dracos? Pacatos am vrut a spune, Doamne iarta-ma!"

    RăspundețiȘtergere
  6. La libraria Indigo de pe St-Catherine(place Montreal Trust) aveau un raft intreg de carti cu sfarsitul lumii din 2012. Cred ca erau peste 30. Am uitat sa ma uit ce-au pus in loc... :))

    Acuma eu nu zic ca suntem nascuti fara nici un scop pe pamant, dar cel mai putin plauzibil mi se pare faza asta cu un dumnezeu care ne priveste din cer cum ne omoram ca chiorii si care si-a ales drept soli pe unii ca preotii romani, de ex. Al naibii daca cred ca dumnezeu ar putea fi asa fraier. Deci de-aia zic ca nu exista. Daca ar exista, ar fi mult mai destept. :))

    RăspundețiȘtergere
  7. Aaaa, si daca ar exista, sunt sigura ca n-ar vrea catedrale ale neamului, cand neamul moare de foame... ca uitasem. :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca s-ar impozita credinta (cum e in Germania de ex. unde taxa de cult e inclusa in impozitul anual) as fi tare curioasa cati s-ar mai da crestini. Brusc am deveni o tara plina de atei cum s-a intamplat si prin alte parti unde erau bani de "credinta".
      Catedrala aia e un monstru, o dovada ca tara arde si popii se piaptana...

      Ștergere
    2. :))) Daca n-ar exista constructii noi(cat mai mari), n-ar exista bugete imense si bani care curg... printre degete.

      Unul din prietenii mei din Craiova se ocupa de constructii, printre altele si a "colaborat" mult cu preotii... vai si-amar!

      Ștergere