duminică, 14 iulie 2013

pribegi...

Pentru prima data vad la coltul strazii, nu departe de galerie, cativa mexicani asteptand aparent fara niciun scop. P, care s-a plimbat si el ieri prin zona in timp ce eu lucram(of, of) mi-a atreas atentia. Eram convinsa ca erau turisti dar a crezut el ca erau altceva...

Dar azi cand i-am vazut, mi-am dat seama ca avea dreptate, seamana perfect cu emigrantii ilegal care stateau la coltul strazii in US, asteptand ceva de lucru, orice. Mi-amintesc ca vederea lor si explicatiile lui P m-au socat atunci. Si faptul ca asteptau ore intregi in soarele torid al Californiei, doar doar vor avea ceva de lucru.
Si privirea lor ce exprima un fel de resemnare amestecata cu tristete si inca ceva nedefinit, intunecat.
Faptul ca uneori o masina opreste si-i imbarca pe  doi, trei dintre ei, apoi seara ii aduce in acelasi loc. Faptul ca multi dintre ei nu mai sunt tineri.

Mi se pare trist sa fii asa, un fel de hoinar fara tinta si fara nicio siguranta a zilei de maine. Nu ca noi ceilalti am avea-o, dar macar noi ne putem minti frumos ...


 

9 comentarii :

  1. uneori ma gandesc ca mi-ar folosi niste ochelari de cal cand merg pe strada... poate multi dintre noi ii si purtam deja. cred, de fapt, ca atunci cand locuiam in RO ii aveam. acum, odata lepadati, vad tot felul de lucruri care imi sfarama literalmente inima. ca ieri. un catel, pechinez, omorat de o masina. langa el, veghind, un alt catel, tot pechinez. genul ala de imagine care te va bantui vreme indelunga...

    RăspundețiȘtergere
  2. of... pai pe cine n-ar bantui imaginea asta?
    Inteleg ce vrei sa spui cu ochelarii de cal, dar sunt convinsa ca nu ti-ai dori sa-i ai. Gandeste-te cum ar fi sa-ti pierzi emotiile...
    Nasa mea, care-mi e tare draga, imi spunea ca sensibilitatea creste odata cu varsta la oamenii sensibili si dispare, la ceilalti.
    Si cred ca avea dreptate, facultatile nefolosite se pierd...

    O saptamana frumoasa sa ai!

    RăspundețiȘtergere
  3. sa stii ca inca ma mir ca am putut scrie despre asta. n-am intrat la tine in mod deliberat pentru asta, dar a tasnit atunci cand am citit despre oamenii astia, pentru ca, nu stiu de ce, imaginea lor s-a suprapus peste cateii aia. dar sa ne scuturam. e vara totusi :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Parca eu nu ma mir de unele posturi pe care le scriu, dup'aia... ba pe unele vreau sa le sterg de-a dreptul, da' ma gandesc ca mai tarziu, cand si daca o sa recitesc blogul asta, mi-ar placea sa am trairile autentice, nu cosmetizate... :))

    Daaa, e vara, soare, iar eu voi iesi iar cu barca pe lac(la mine e duminica). Sau pe fluviu, inca nu ne-am hotarat.
    O saptamana vesela sa avem! :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Ei, aș... parol soro?

    "Siguranța zilei de mâine"... mă lași?
    Aia n-o ai tu, n-o am nici io și nimeni n-o are!
    Nici dreaq'!

    "fără țintă"... de unde știi tu ce țintă are fiecare?
    Ce aroganță pă tine, țațoo...

    Vaaaiiii... cum așteaptă ei necăjiții... cu resemnare și tristețe...
    Pe dreaq'!
    Asteaptă cu răbdare. Așteaptă de muncă.
    Tuns iarba, săpat gropi, cărat pietre... chestii d-astea.
    Asta ȘTIU să facă. Chiar foarte bine.
    Mai bine și mai repede decât tine, mine și vieneza la un loc!

    Habar n-ai ce și cum... da' te învăluie așeaa... un parfum dă tristețe...

    Dac-ai avea curaj, ai intra în vorbă cu ei. I-ai întreba de viață.
    Ai fi surprinsă de ce ți-ar spune (nu multe, mexicanii sunt rezervați).
    Pune o sută la bătaie, ia 2 băieți d-ăștia, du-i acasa, pune-i să tundă iarba, să
    curețe poteca, să facă ordine-n garaj și să plivească buruienile.
    !n șase ore, n-au ce alege! Îți spală și barca și mașina, în banii ăștia!
    Și-ți scoate și gunoiu' afară!

    Ia să vedem, ai curaj să-i abordezi?
    :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. hai, mah, stricasi poeieziea, zau LOL (in alta ordine de idei, in Austria nu gasesti decat unguri daca e de plivit ierburi. si p-aia daca ii gasesti. asa ca noi ne plivim singuri, antrenament de Romania, mno :D )

      Ștergere
    2. Aaaa... ierea o poezea?
      Păii... io de un' să știu?...
      Mă rog... atunci... pardon, scuzați, bonsoar, alea...
      (blegu' iese în trap grăbit prin stânga scenei)
      :-)

      Ștergere
    3. :)))))) Blegoole, esti un spectacol!

      Ștergere
    4. Blegoo (arțăgos): "Ia vezi să nu încep să amușin și pă la globu' dumitale... atuncea să vezi circ!"

      Ștergere