vineri, 23 august 2013

carambolaj cu praf de stele...

Vecinul din fata ne intreba de dimineata daca ne place "star apple". P a zis ca da, eu eram ocupata s-o tund pe Mishka, careia-i crescuse parul in dezordine si ma intrebam ce-or fi alea si daca nu cumva a zis "stuff apple" si-am inteles eu prost.
Nu, star apple a zis si l-a chemat pe P sa-i arate nu'sh ce masina de aer conditionat in spatele casei si i-a dat 4,5 fructe.
Stai sa ma uit pe net cum se mananca, zic, in timp ce spalam stelele de praf si le miroseam, caci desi vazusem in magazin, nu cumparasem niciodata si habar nu aveam ce se consuma si ce nu de la ele.
Aveam sa aflu ca fructul cu pricina nu e steaua-mar care e un fruct rosu ce seamana cu pruna pe exterior, ci "starfruit", denumit si "carambola/karambal", "jimbilin", "kaparakshi hannu" sau "five fingers".
Stiti ca nu e rau la gust ci chiar foarte bun? Aduce putin cu para, are insa un parfum aparte,  ceva apropiat cu kiwi, e foarte foarte zemos si nu e atat de dulce. Eu l-am mancat cald, ca era direct din pom, dar presupun ca e si mai bun rece. Cred ca iese si un suc foarte bun din el sau macar o baza de smoothie, ca tot vreau sa incerc retete, c-am baut eu unele bune, bune la Montreal care costau nu mai putin de 6$ paharul, ceea ce mi se pare destul de scump.  Plus ca daca il fac acasa pot sa pun si alcool(gin sau tequila de exemplu) si sa-l transform in bauturi exotice nemaivazute si nemaigustate, hihihi. Preferatul meu e unul verde cu spanac si cu mango sau kiwi ca baza, dar sigur mai are si alte fructe, va povestesc eu care cand ajung la Montreal, c-am scris reteta si chiar vreau sa-l fac.

Si ca sa ma intorc la stelele mele, se pare ca sunt bogate in antioxidanti si in vitamina C(am vazut si niste contraindicatii pentru cei cu probleme de rinichi, trebuie aprofundat).
Ce bine ca le-am descoperit, inca un fruct de cumparat de la Whole Foods. Daca-l vad pe vecinu' ii spun c-au fost "fuarte" bune fructele,  poate se prinde unde bat... P mi-a zis ca pomul e gigantic. :)

Si ca sa nu ziceti ca am pus titlul pompos pentru un asa plictisitor post, va daruiesc aceasta melodie. Nu-i asa ca merge cu o Margarita? :)

6 comentarii :

  1. :) da o dai tare pe fructe exotice...
    pe acasica mai merg inca pepenii; da nu d-aia in galantar la felie, cum sunt pe la voi la canada, ci d-aia vanduti de tigani pe marginea drumului; pepenii romanesti cum erau pe vremuri,cei cu coaja verde inchis, aproape neagra sunt din ce in ce mai rari; acum se vand bine cei "americani" cu coaja verde praz si cu dungulite de cresc cat ceaunu de la popota si trebuie sa cauti bine pana gasesti unul mai potrivit...
    da cum ziceam pepenii sunt pe duca, acum au venit la putere fructele astea de toamna: merele, perele, prunele si bineinteles strugurii...

    RăspundețiȘtergere
  2. Hihihi, pai asta e ideea Mosule, sa mancam fructele cat se poate de proaspete. Si mai proaspete decat din copacii vecinilor nu se poate. Am pus si eu un "pontrocal".

    Lubenite(pepeni verzi) Mosule, da, da, de-alea mici rotunde cu coaja subtire si neagra si cu samburi multi erau tare bune/dulci, ce dreptate ai. Si uitasem c-au existat.

    RăspundețiȘtergere
  3. Cam leșinată melodia.

    RăspundețiȘtergere
  4. carambolul asta ( fructul stelar) cum il tai, si cum il consum? Ca am vazut la niste africani.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca mai vezi, cumpara! Sunt curioasa cum iti place. Eu am realizat de ce imi place asa de tare... pe langa gustul de para, am descoperit mai apoi un lejer gust de gutuie, miam miam.

      De taiat ii tai un capacel la varf si poate varfurile in lungime(daca sunt lemnoase), dar sincer eu nu le-am taiat, ca n-a fost nevoie. Apoi il tai felii de 1cm pe axa longitudinala, a.i o sa-ti rezulte stele. E incredibil de aspectos, taiat. Sa faci poze! :)

      Ștergere