joi, 15 august 2013

Culori

Uite de-asta imi place mie Miami, ca poti sa hoinaresti ore bune prin locuri aparent uitate de lume si ai parte de ce vedeti in poze, pe kilometri intregi.
Bine ca imaginile astea sunt oarecum alese si au fost luate din cartierul galeriilor de arta, dar nu le gasesti numai acolo. Cartierul asta care nu stiu cum se cheama e, ca mai toate cartierele unde se aciuiesc galeriile de arta adevarate, un cartier relativ sarac si oarecum industrial. Si care atrage turisti, artisti, iubitori de arta, magazine de design, café-uri chic, etc.
Pana cand - ca orice cartier de acest gen - incepe sa se dezvolte si cand se dezvolta suficient si chiriile/ preturile la imobiliare sunt mari, oamenii incep sa plece si o iau de la capat, in alt loc.


Cel de la Miami e departe de a se dezvolta in forta, mai ales ca e extrem de intins. Cladirile sunt simple, patrate, lofturi imense stilul industrial. Pe exterior sunt pictate in culori vii, iar in interior adapostesc adevarate comori de arta, majoritatea.


Ultima data cand am fost acolo am strabatut strazile in lung si-n lat si unii locuitori pareau bizari rau, daca depaseai o anumita arie. Unii pareau sa traiasca intr-un fel de comunitate, cumva pe trotuar, printre industrii, nu mi-a fost clar...
Azi, intrand in vorba cu unul dintre galeristi, acesta ne-a sugerat sa nu depasim trei strazi mai departe de galaria lui si a spus-o cu seriozitate. Normal ca am mers pana acolo unde a zis el si am vazut un garaj ciudatel si cativa care abia-si tarseau picioarele, din cauza caldurii aprige. Nimic extrem. Dar parca poti sa stii? Merita explorat, data viitoare.






Deci asta am facut azi, ne-am prelins pe trotuare de cald, ba am mai facut si poze. Si ne-am mai racorit in cate-o galerie. Apoi am mers in "Design district", la magazine. Vuitoanele, Chanelele si Hermesurile pareau incremenite in timp. Nimic nou.
La voi cum mai e vremea?

9 comentarii :

  1. Aici vine toamna, ceea ce n-ar trebui să mă deprime suplimentar că oricum n-am vacanță de vară, dar totuși îmi cam pleoștește dispoziția.

    Ar trebui să merg pe străzi în uichendul ăsta să găsesc niște graffiti-uri faine, dacă tot m-ai inspirat. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. S-a mai răcorit. la noi sunt închise și galeriile. or fi cu toții în tabere de creație.

      Ștergere
    2. Monica, se pare că uichendul ăsta va fi iar foarte cald la mine-n sat. Probabil ultima izbucnire a verii. :)

      Ștergere
  2. LP -da, exista peste tot graffiti-uri si sunt din ce in ce mai elaborate, unele faine de-a dreptul, ce departe sunt de scrisul ala gogonat cu care s-a inceput pe ziduri...

    Monique, hihihi, tabere de creatie...
    Se plimba si ei(galeristii) prin alte parti, prin alte galerii din alte orase si isi iau notite. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cora, din păcate Praga nu e deloc departe de scrisul imbecil pe ziduri. :( Trebuie să te chinui să găsești un graffiti adevărat, nu o mîzgălitură.

      Ștergere
  3. Deci... Cora... la castel când te duci?
    Să faci poze, să-ți dai cu presupusa, zic.

    Coral Castle is a stone structure created by the Latvian American eccentric Edward Leedskalnin (1887–1951) north of the city of Homestead, Florida in Miami-Dade County at the intersection of South Dixie Highway (U.S. 1) and SW 157th Avenue. The structure comprises numerous megalithic stones (mostly limestone formed from coral), each weighing several tons.[2] It currently serves as a privately operated tourist attraction. Coral Castle is noted for legends surrounding its creation that claim it was built single-handedly by Leedskalnin using reverse magnetism and/or supernatural abilities to move and carve numerous stones weighing many tons.[3]

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. He he, n-auzisem de el, merci. Il pun pe lista. Ma duc la plimbare daca mai scade caldura. Asta seara la 7 erau 33C. Iar apa marii era fierbinte. N-am trait asa caldura in viata mea. :)

      Ștergere
  4. Impresionante lucrari! Ma gindesc ca daca are cineva spiritul de gluma sa semneze ", banksy"proprietarul cladirii poate ramine fara perete... ma gindesc la cazul londonez cind au taiat peretele ca sa-l liciteze peste ocean! Ma bucur sa vad ca "street art-ul" s-a maturizat... in sfirsit, se poate vorbi de arta pentru mase.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am citit si eu acum despre, voiau sa liciteze zidul la Miami.
      Ce nu le lipseste baietilor astora e orgoliul, deci nu cred ca ar semna cu numele altora nici in gluma. :))
      Si oricum cred ca fiecare oras are oarecum stilul lui, la Miami, atat cat am putut vedea, graffiti sunt extrem de colorate si imprumuta ceva din arta sud-americana, ceea ce nu e de mirare. Cele din UK de ex. par mai mult genul "practici angajate", "critica sociala" sau "guerrilla"(imi scapa termenul pentru genul asta de arta) si par sa fie facute cu sablonul, nu pictate cu spray-ul.

      Si mie mi-au placut mult, mai ales primul si cel cu figurinele colorate, genul modernist. Cred ca am sute de poze cu asa ceva, am facut si anul trecut si desenele par sa se schimbe...

      Ștergere