miercuri, 28 august 2013

Falci

Caldura mare, mon cher. Desi pana si cu caldura mare te poti obisnui. Ieri dupa amiaza erau 26C si-am considerat ca e suficient de racoare incat sa mergem la plaja. Mai ales ca era si putin nor. Numai bine de facut baie in mare.
Pana sa ajungem noi, c-un ocolis de doua ore la muzeu, a inceput sa ploua, asa ca am hotarat sa mergem cu masina spre nord, de-a lungul coastei, sa vedem cam cum arata plajele/orasele alea.

Am trecut de Pompano Beach, iar cum undeva dupa Boca Raton iesise deja o jumatate de soare si plaja se arata primitoare si goala, ne-am oprit. Cred ca au fost cele mai calme doua ore de plaja din ultimii ani, pana cand...

Mai nimeni in jur, un cuplu de rusi cu vreo doi copii alaturi, alt cuplu cu alti copii, plus cativa imprastiati. Apa, calda. M-am balacit putin, apoi am stat pe mal si-am citit. Tocmai imi povestea P. ce interesant ar fi sa mergi mai in larg si sa faci scufundari, cand auzim voci si-i vad pe cei cativa imprastiati privind in larg.
Acolo, acolo!
Ne uitam si noi, fireste.
Da, erau doua coame inconfundabile. Doua triunghiuri care se miscau in tandem,  unul disparea, celalalt aparea. Erau destul de aproape, extrem de aproape as zice, tanand cont ca la distante ceva mai mari, la Miami Beach se faceau sporturi nautice. Ba chiar si noi am facut catamaran pe mare si-am ajuns mai departe in larg. Pareau ca patruleaza. Oare stiau ca nu-i atat de multa lume si ca salvamarul tocmai isi terminase serviciul cu 15 min inainte?

Parintii tipau isteric la copii sa iasa din apa, aia micii nu se miscau ci doar intrebau de ce. Cuvantul magic i-a pus pe toti pe fuga. Am incercat sa fac poze cu telefonul, insa nu sunt f. vizibile. Nici nu e nevoie, n-o sa uit ce-am simtit. 

So, creca eu nu ma apuc de scufundari. In nici un caz in Florida. Si am vaga senzatie ca P se va scufunda foarte aproape de mal. Nu de-aia dar pana si la 7,8 metri poti sa vezi bancuri de pesti.

Ca senzatiie tari sa nu se sfarseasca bruscx, azi pe autostrada tot aparea un mesaj, Honda Accord bleu, anul1980 cu numaru xxx e in urmarire. Daca o vedeti, sunati la numarul de telefon xxx. Cativa zeci de km mai departe, poate chiar 100, intr-o zona unde autostrada era inalta, la capatul bretelei care tocmai iesea din autostrada, in curba si aproape de o cladire industriala, se vedea o masina oprita cu usa deschisa. Bleu inchis.
In spate, la o distanta apreciabila, 3 masini de politie. Intre cele doua siruri de masini, trei politisti inaintau cu mersul piticului unul in spatele altuia, toti trei in spatele unei alte persoane( m-am gandit apoi ca n-are sens sa fie in spatele cuiva, ca doar nu era scut uman, poate am vazut eu prost), cu pistoalele indreptate spre masina.
Armele le-am vazut clar, de fapt de-aia n-am mai vazut restul, ca mi-a inghetat privirea pe pistoale. Apoi le-am pierdut, din cauza vitezei. N-am sa stiu niciodata ce-a urmat si chiar e mai bine asa.

Deci, cum spuneam, caldura mare, mon cher!

12 comentarii :

  1. Ma gandeam acum la strategiile mele stabilite pentru o eventuala intalnire cu ursul: daca e departe zgomot cat cuprinde, daca e aproape fara miscari bruste, dar facand zgomot cat sa-i displaca, fara fuga etc.
    La intalnirea cu rechinul cred ca singura strategie e sa nu fii acolo, sa o visezi de fapt :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, sa fii pe mal si sa ai timp sa dai de stire celor din apa. :)

      Iar tu cu ursii ai grija, se pare ca prin muntii inalti din Canada/US sunt extrem de multi, o amica din US, Colorado posta saptamana trecuta pe FB ca s-a intalnit cu ursoaica, ea(amica mea) era cu copii, ursoaica cu ai ei.
      Ursoaica i-a ignorat(mergeau spre un rau, le era probabil sete), iar ei au luat paturica pe care stateau in poienita si-au tulit-o.

      Ștergere
  2. Hai vrut casă-n Florida, hă?

    RăspundețiȘtergere
  3. Haolioo, mîncați-aș... păi tu nu băgași seama că ce de-a mai piscine are boboru' acolo-șa?
    Oare dă ce?
    Că oceanu-i colea, nu?
    Mergi cu ochii-nchiși, cazi în el.
    Dar da, are fălci, chestii veninoase, alea.

    Da' io zic că dacă stai în fund, în apă la zece metri dă nisip, nu te pișcă dă popou decât un crab flămând, ceva.
    Deci nu-i falca chiar așa dă groaznică, câtă vreme nu te bagi în ea cu dinadinsu'.

    RăspundețiȘtergere
  4. Auzi Blegoo, tu pana sa-tz faci piscina sareai in cap in lighean?
    Sau tu te-ai nascut cu piscina in curte, mancatz-as gura lu' matale de artist? Ca pana si-n Marea Neagra te pisca meduza daca nu ejti atent. :)))

    RăspundețiȘtergere
  5. Apropo de crab, am vazut unul intr-o seara traversand strada, daca eram singura as fi zis ca halucinez. Stii ce repede merge?
    Venea dinspre canale, cred ca se pierduse saracul.

    RăspundețiȘtergere
  6. Citii un articol ca in SUA, rata de decese cauzate de rechini, este de 1 pe an. Dar frica......

    P.S. rechinul de marea neagra e f. gustos.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa zicea si P, ca sunt mai multi canadieni mancati de urs ca americani(sau ce-or fi ei) mancati de rechini.
      Da' i-or fi numarat si pe aia schiloditi?

      "P.S. rechinul de marea neagra e f. gustos".
      Aproape ca-i inteleg. Tu nu? :)

      Ștergere
    2. Diferenta ca rechinul de marea neagra e mic, de maxim 1m. La gratar, cu mujdei....

      Ștergere