duminică, 18 august 2013

gustoase rau...

Va amintiti de povestea mea de-acum cateva zile cu fructele de mango? Ce credeti c-am facut? Am privit copacul din fundul curtii vecinilor in care se zareau pete de rosu si-am adoptat aceeasi strategie pe care am adoptat-o toata viata, in actiunile cele mai importante, inclusiv in amor.  Deci ce-am facut? Nimic! :))
Si, ca de obicei, tactica a functionat "à merveille" cum zice francezu'. hihihi

Azi Ieri de dimineata, cu cana de ceai in mana am iesit sa iau temperatura, sperand c-a scazut macar atat cat sa putem merge la plaja. Mda, nici eu nu credeam vreodata ca se poate sa fie prea cald pentru mers la plaja.
Si da, temperatura parea acceptabila. Am tras apoi un ochi la deal si
unul la vale, vorba bunicii si ce sa vezi? Ladita Scaunelul din fata casei vecinilor era la locul lui, plin, plin de mango, ba mai erau si-n iarba si intr-o plasa de hartie langa. Sa fi fost asa, vreo 25, care mai de care mai rumene si mai frumoase.

Alaturi, dupa cum vedeti in poza, cana de plastic(trebuiau sa puna altceva, nu cana asta urata, dar in fine...) in care sa pui banutii. Pretul era acelasi: 50c unul sau 1$ doua. Mi le-am ales pe cele mai frumoase doua, iar aseara, pe drumul dinspre plaja am gasit in masina banuti de 5c si cu dolarul asa maruntit am mai luat doua din ultimele trei. Deci pe la ora 6 mai era unul.

Ce succes au avut, nici nu ma mir, la cat sunt de gustoase. Cele mai bune pe care le-am mancat, da. Hahahah, lui P nu-i plac, deci le voi manca singura. Cate 1/zi, ca sunt foarte mari si destul de dulci.
Si mai am o hartie de 5$ care asteapta sa fie schimbata...
Ce pacat ca nu va pot da sa gustati...
Voi ce-ati mai mancat/baut bun? Hihihi, eu am beut o cafea, dupa cateva luni in care nu...

20 de comentarii :

  1. ha ha, numai eu mă mai bucuram pe vremuri că fratelui meu nu-i place piureul de castane, ca să-l pot înfuleca eu pe tot! Și de fapt nici mango nu-i place, zice că are gust de țelină. Dar nu locuiesc cu el, deci nici o bucurie suplimentară.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Lui P nu-i plac nici piersicile, nici prunele. Vai ce pacat. :)))

      Ștergere
  2. eh, cana-i de camping, ce-ai cu ea? :)
    daaaa exista temperatura prea mare pt plaja, ba exista prea mare si ca sa te uiti la poze cu plaja (sunt de sezon acum pe FB si le urasc din toti ficatii).

    cu mancatul mai subtire pe vremea asta, pot sa zic ce-am baut; infuzie de trandafiri cumparata de la chinez, dezamagire maxima, cica ma face frumoasa, sper, aroma n-are neam.
    acum mai exista o infuzie de rose tot chinezesti la teashop, costa de aproape 8 ori mai mult, cica ar avea si aroma si gust. nu'sh, mai incolo poate, dar magazinele care vand ceaiuri aromatizate nu-mi inspira incredere. daca vreau infuzie ma duc la plafar, de la un magazin de ceaiuri m-as astepta la mai multe feluri de ceai (dupa regiune, grad de fermentare, a cata cultura e...)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa-mi spui daca te face frumoasa rau, sa ma fac si io. :)))

      Am facut si eu aseara poze cu marea, cu luna si cu catelul, am fost cu ea pe inserat sa vada marea. Nu e voie cu cateii pe plaja decat intr-un singur loc. I-a placut, dar ii e frica de zgomotul valurilor, erau valuri mari.

      Eu la ceaiuri nu prea ma pricep, incep acum sa le simt, de fapt beau doar ceai verde. Am mai baut "tea mate", de-am crezut ca mor de amar ce era, nici nu stiam cum se bea la inceput, mi l-au dat intr-un recipient bizar, cu un mojar care se invartea...

      Ștergere
  3. oare pot sa fac gem de mango?

    Eu am descoperit acum nici 2 ani mango-ul. Din Ro, aveam o parere proasta ( probabil de la concentratul de suc ala prost, de mango). Un piatzar mi-a oferit sa gust o bucatica, si... parerea s-a schimbat pt totdeauna.

    P.S. eu cu fiica mea mancam si 2 mango o data. La micul dejun. La cina, mai vrem inca pe atata :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu mancam unul o data, dar unele sunt de 3 ori cat pumnul meu, imposibil de dovedit.
      Cred ca poti sa faci gem, in cel mai rau caz iese marmelada. :)

      Ștergere
  4. in cazul in care n-aveti mango la indemina, recomand brinza afumata si barolo:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Branza afumata, nu-i rau, nu-i rau. Dup-aia niste mango. :)
      Barolo merge cu fructe de mare?

      Ștergere
  5. Răspunsuri
    1. Si mie-mi plac alea negre si tari, dar fii atenta ca prunele constipa. Mananca si niste lubenita, sa fii sigura... sau bea multa apa. :)

      Ștergere
  6. Da? Nu aveam habar că fac asta. Chiar din alea am mâncat, doar alea îmi plac, cele tari, ușor crude, și întâmplător am mâncat și o felie de lubeniță. S-a nimerit, că nu știam, dar oricum eu beai ceai verde zilnic. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hahahah, nu stiu tu, dar eu mancam in copilarie la tara in august prune, lubenita, uneori si struguri si daca se nimerea si porumb copt/fiert. Si ca mancare niste paine cu branza, ca altceva nu mai intra. :)

      Ștergere
  7. Da, da, meniul copilului român care a copilărit la țară. Aș mai adăuga salata de vinete, iar noi primeam uneori pâine cu brânză, dar brânza fiind deja în pâine, cred că se făcea la țăst. Dacă nu știi ce este țăstul, clar e ceva de la mine din Oltenia.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vai, dar cum sa nu stiu? Stiu sa si construiesc tast, din pamant cu paie. Dar trebuie si par de cal...

      Pe paine se zdrobea o rosie si se faceau forme cu furculita.
      Dar tu turta de malai ai mancat? Adica paine din faina de grau amestecata cu mălai/păsat. N-am mancat ceva mai bun, fara exagerare. Vai ce pofta mi s-a facut. Cand ajung la Montreal iti jur ca incerc sa fac turta de malai. Ca paine stiu sa framant, doar sunt copil crescut la tara. :))

      Ștergere
    2. Am copilarit la 24 de km de Craiova, so... cred ca ne-am bucurat cam de aceeasi bucatarie. Hihihi, sa zicem ca fructele exotice, fructele de mare si vinurile frantuzesti cam lipseau din zona.

      Da' nu era rau nici vinul din butia bunicii, aia in care intram eu sa o curat. :)

      Ștergere
  8. am scos o pruna din sacosa.
    Am si chifle, nu piine, facute in weekend, cu maia. Branza nu am. Oricum branza de aici, din comert, nu s-ar potrivi cu piine si prune, ca e cam mucegaita.

    RăspundețiȘtergere
  9. Mălai? Măi dar tu insiști să scoți tot din noi. Acum stau și mă întreb, pe cine să pun să-mi facă mălai, că eu nu am habar. :)

    RăspundețiȘtergere
  10. Tu o sa faci, asteapta numai si-ai sa vezi. :)

    RăspundețiȘtergere
  11. Uite aici:
    http://www.youtube.com/watch?v=6vyT8QeOkkc

    Doar o remarca, eu as pune pasatul mai putin fierbinte peste faina, as amesteca cu lingura pana se incorporeaza faina, apoi as amesteca bine cu mana ca la paine(nu trebuie sa fii experta, totul se invata, important e sa nu ramana "cocoloase" de faina sau malai).
    Daca coca e mai tare decat cea din video, malaiul va fi mai copt la mijloc.
    Si poti sa-l faci mai subtire decat al doamnei, se va face mai repede si mai bine.

    Ce olteanca esti tu, daca nu esti capabila sa faci un malai, mai Dunia, mai? Hai ca poti! :)))

    RăspundețiȘtergere