joi, 17 octombrie 2013

Normalitate? Da, zic unii.


Nemaiavand mare lucru de spus in limba materna pe acest blog, ma hotarasem sa-l inchid pana mai vad daca il sterg de tot sau nu.
Citind insa un post pe un alt blog, unul pe care-l vizitez de cativa ani, desi rar mai comentez, am realizat ca mai am inca ceva de spus, sau in orice caz nu s-a spus tot...
Asa ca fac copy-paste dupa un articol preluat de pe FB de la asociatia VIER PFOTEN Romania, referitor la modul de adoptie a cateilor intr-un adapost apartinand sectorului 1 Bucuresti, unde nu ai voie sa intri sa-ti alegi caini, pentru adoptie. Da, da, ati inteles bine, trebuie sa descrii cam ce-ai vrea si ti se aduce un catel ales de cei de acolo... Pai ce, mai ai si pretentii? Mama ta de iubitor de animale azi si maine, aici noi suntem stapani. Ca si acolo, ca si acolo, ca si dincolo! Noi stapanim peste tot! Ei, cum care noi? NOI!
"Cetățenii care doresc să adopte un câine din Adăpostul public Odăi, al Primăriei Sectorului 1, au interdicție totală de acces în adăpost, iar câinii nu pot fi aleși decât prin intermediul medicului veterinar, potrivit unei filmări cu camera ascunsă care a parvenit recent Fundației VIER PFOTEN.

Adăpostul este pazit permanent de agenți ai Poliției Locale Sector 1, care susțin că accesul poate fi obținut numai printr-o aprobare specială de la directorul Politiei Locale Sector 1, dl. Andrei Mihail. Cine vrea sa adopte nu poate să-și aleagă cainele, ci trebuie să ceară medicului veterinar să-i aducă unul din adăpost, furnizând indicații despre cum ar trebui să arate animalul dorit.

În mod la fel de inexplicabil, adopția este gratuită doar în primele 10 zile ale lunii. După data de 11 a lunii, trebuie plătită o taxa de adopție de 150 de lei.

In vreme ce alte primării lansează apeluri repetate la adopții și facilitează accesul cetățenilor în adăposturi, Primaria Sectorului 1 pune bețe în roate tocmai celor care vor să pună umărul la rezolvarea umană a problemei câinilor fără stăpân. Interzicerea totala a accesului într-un adăpost finanțat din bani publici nu are nici o explicație oficială. În trecut, adăpostul Odăi a fost de mai multe ori subiectul unor scandaluri legate de modul în care sunt țngrijite animalele și de lipsa totală de transparență a activităților din interior.

VIER PFOTEN solicită primarului Andrei Chiliman să adopte o atitudine deschisă legată de adăpostul public, finanțat de cei care l-au votat, dar și să lanseze o campanie reală de adopții în sectorul pe care îl conduce, pentru a rezolva în mod uman problema câinilor fără stăpân.

Filmarea a fost realizată vineri, 4 octombrie 2013, de Ziua Internationala a Animalelor."
Textul si filmul sunt aici. Recititi/vizionati si cruciti-va! Sau spuneti-mi ca asa ceva e normal si ca am eu ceva cu romania...

15 comentarii :

  1. Eu sper să nu-l închizi. Mai visezi în limba ta maternă? Aș presupune că da. Cu asta vreau să spun că atâta vreme cât mai visezi în română, mai scrie și în română. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Visez rar(adica rar imi amintesc visele), dar fac pariu ca cosmarurile le fac in limba romana. :))

      Ștergere
  2. cum adica nu mai ai ce spune in limba materna? Si noi...si noi ce mai citim?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai putem sa ne certam si-n franceza.
      Da' de film ce parere ai?

      Ștergere
    2. sunt la munca, am restrictii, nu am vazut filmul

      Ștergere
    3. Pai o sa-mi raspunzi dupa ce-l vezi, atunci.

      Ștergere
  3. Cora, dincolo de faptul ca nu trebuie sa platesti ceva sau sa-i spui buna dimineata zilnic blogului, sta faptul ca sunt prea multe mizerii pe lumea asta (indiferent in ce limba citesti despre ele sau scrii) incat sa tragi obloanele.

    Exista "pauza", vacanta de la blog o perioada si sa stii ca si eu am momente cand imi vine sa inchid si culmea, nu din motive transante ca ale tale. Pur si simplu, e normal sa simtim o gama larga de stari fata de ceva in care investim in timp o gama larga de stari.

    Despre subiectul in sine, e revoltator comportamentul institutiei si e ceva tipic in Romania. E bine c-ai scris, am dat si-un share pentru ca mi se pare important. Altfel, sunt atatea mizerii zilele astea in tara, in ambele tari, incat nu-mi pot permite ca solutie tacerea.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. M-am gandit bine de ce fac eu atata tam-tam, cand de fapt sunt departe si ar trebui sa-mi vad de viata mea care e destul e linistita aici. Ma uit in jur si vad oameni atat de detasati ca si cand nimic nu i-ar atinge si ma intreb cum de reusesc? Nu ca detasarea totala m-ar prinde sau ca mi-as dori-o, ca nici de teatru nu sunt buna, dar ma intrebam asa, de curiozitate...
      In plus, eu nu stiu cum altfel sa reactionez cand am ajuns la un capat decat sa pun punct si sa o iau de la zero. Dar poate ca nu e inca limita corzii.

      Cat despre Canada, cred ca putine lucruri reusesc sa ma perturbe cu adevarat aici, desi sunt si aici uratenii. Dar parca toate palesc in comparatie cu cele "de dincolo". Pentru ca lucrurile hidoase macar sunt condamnate aici(desi poate nu se iau masuri imediat), pe cand dincolo monstrul esti tu, nenorocitul care se ridica si arata nedreptatea.
      In fine, fiecare cu temerile lui, cum zicea cineva.
      Merci pentru "share".

      Ștergere
  4. on pourrait bien s`empoigner comme des chiffoniers, en bon francais, ou en espagnol, ou meme en americain moyen (ca, c`est de l`automatisme), mais, qu`est-ce qu`il fait, le damne naturel, quand on le chasse?
    (excuse-moi, j`ai perdu les accents quelque part...)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. hahhaha
      No, no, en français c'est parfait pour moi, je connais « pas mal de jurons » appris par mon beau-père qui est un canadien français « pure laine » et comme tout canadien français qui se respecte, utilise les plus beaux mots de sa langue, comme ces beaux garçons-ci:
      http://www.youtube.com/watch?v=w3TtAh3iHCE

      Pour ceux qui préfèrent la variante académique expliquée, la voilà:
      http://www.youtube.com/watch?v=M6osqbyKQQU

      Ștergere
  5. Banuiam ca se va ajunge aici... apropierea afectiva prea mare fata de mediul toxic de "acasa" se lasa cu oboseala si deznadejde! Eu cred ca mai bine ne intoarcem la "notre moutons". Chiar imi lipsesc vestile despre arta, galerie... la un moment dat incepuse ceva legat de fotografie. Articolul mult asteptat de la gazeta... vrem sa-l citim! :)

    PS. Si ca sa aducem linistea: s-a dat de curind o ordonanta de urgenta prin care cateii comunitari nu vor mai fi ridicati atita vreme cit locatarii ii accepta ca fiind proprietatea blocului. Doar cei din parcuri, scoli sau institutii vor fi ridicati si dati spre adoptie. Vor avea de suferit doar cateii reclamati ca au atacat, respectiv muscat o persoana.
    Cazuri de violenta izolata asupra animalelor exista insa nu este o stare de fapt generala. Drept dovada, in fata parcului am vazut acum citeva zile doua dube, uimitor, de la POLITIA ANIMALELOR care a ridicat doi catei raniti in urma unor altercatii cu haitele din zona. Deci, cu ceva presiune pusa pe primarie se mai misca ceva! ;)

    RăspundețiȘtergere
  6. La galerie lucrurile merg extrem de bine, ne pregatim de primul vernisaj contemporan, lucram la situl galeriei care era lasat in paragina saracul, apoi mai sunt intalnirile cu artistii - astea sunt de nedescris, nu credeam sa existe ceva atat de interesant in vreo meserie... cand au loc astfel de intalniri te simti la 9 seara de parca abia te-ai trezit si trebuie sa o iei de la capat.
    Oamenii interesanti iti dau energie. :))

    ps1-articolul o sa-l scazez si-o sa ti-l trimit prin email.

    ps2- adoptiile din adaposturile primariilor sunt niste glume proaste, de fapt pare sa nu se vrea darea cainilor in adoptie ci "eutanasierea", ca doar asta aduce bani la buzunare, ce nu te prinzi? Ai vazut filmul de mai sus?

    Nu stiu cat de aplicabila va fi ordonanta, pana una alta hingherii iau cainii din curtile intreprinderilor(unele imprejmuite cu gard), exista dovezi ca acestia au intrat abuziv chiar daca portarul nu a vrut sa-i lase sau chiar din bratele oamenilor, de pe langa blocuri. Si e normal sa se intample asa, din moment ce sunt platiti la bucata. Si ii ia in primul rand pe cei blanzi, care nu se ascund.
    Romania e o jungla si o cloaca plina de laturi umane unde multi(din pacate) se simt in largul lor. Ceilalti se descurca cum pot, iar daca nu, pot sa crape.
    Am s-o repet la infinit, Romania e o mizerie de tara unde a ucide e normal si unde prostii fac legea.
    Primarul Craiovei(in ale carei adaposturi e dezastru) pune bancuri cu "maidanezi" pe pagina sa de FB. Iti spun sincer, nu credeam ca cineva intr-o asemenea functie poate fi atat de redus.

    RăspundețiȘtergere
  7. 1) Azi la Craiova un caine de rasa, cu stapan, un caine campion a fost IMPUSCAT. Va dati seama ce fel de indivizi poseda arma?

    http://oradedolj.oradestiri.ro/caine-campion-impuscat-la-craiova-faptasii-nu-au-fost-deocamdata-prinsi/exclusiv/2013/10/27/

    2) la Sighet un caine aruncat de la etajul 3 al unui bloc de pe strada Alexandru Ivasiuc. Vecinii nu vor sa spuna care este vecinul care a aruncat cainele de pe casa scarii.

    https://www.facebook.com/groups/ASOCIATIA.NERO/?hc_location=stream

    3) un realitor TV numit Radu Banciu(habar nu am cine-i idiotul) a declarat in repetate randuri in timpul emisiunii sale: "ofer 250 de lei, practic din seara asta, oricui aduce o blana jupuita de pe un caine… cainele poate sa ramina pe strada... si ii anunt si pe cetatenii romi ca pot aduce blanite ca primesc 250 de lei (a mai repetat de citeva ori)… nu ma intereseaza cainii dar astept ce jupuiti ...de azi incolo". Ce credeti ca s-a intamplat cu realizatorul tv? A fost demis?
    NUUUU!!! E bine merci la locul lui in emisiunea privita probabil de multi dintre cei care vin sa-mi dea mie lectii de viata si de romanism.

    RăspundețiȘtergere
  8. Acum cred ca ma intelegi cum simt zi de zi toata presiunea asta, toata indiferenta amestecata cu brutalitate. Emisiunile tv nu le mai urmaresc de multa vreme. Sint doar focare de imbecilizare si vulgaritate. Aici e o lume de-a-ndoáselea... am incercat sa ma opun ei, sa schimb mici metehne, dar monstrul te devoreaza cu o ferocitate incredibila. A avea o alta opinie te exclude din start. Si intr-o buna zi te dezmeticesti si intelegi ca esti doar un intrus... :(

    RăspundețiȘtergere
  9. Te inteleg perfect, daca asta ajuta.
    Si eu ma gandesc la cei ramasi acolo care nu se identifica cu gloata, cu mocirla si care sufera al dracului, asa cum am suferit si eu inainte sa plec(ma apucasem sa scriu niste posturi despre cateva experiente "tari" din viata mea de tanar angajat in ro, poate le si public aici) si-i deplang pe bietii oameni.
    Sper ca salvarea sa le vina de la copii lor(aia care nu s-au intoxicat inca) care se vor fi saturat sa fie mocirla europei si care vor dori o viata demna.
    Pana atunci insa, tot in cloaca de porci se vor scalda. O spun cu toata seriozitatea si cu toata tristetea.

    RăspundețiȘtergere