duminică, 24 noiembrie 2013

trebuie sa-mi cumpar basca

Azi au fost in jur de -10 grade C si impreuna cu factorul vant a rezultat ceva coborator spre -15C. Acum se pare ca sunt -20C.
Cand am plecat de la galerie, cu fularul meu de lana lung pana la genunchi infasurat de 3 ori in jurul fetei si cu gluga de la geaca pe deasupra, domnul "de serviciu" care cerseste te invita sa-i donezi ceva in fata la SAQ (singura societate care vinde alcool in Qc), mi s-a adresat cu mila: "E frig, nu-i asa? E frig al naibii!". Cred ca daca nu statea rau cu banii in seara asta din cauza frigului(la ce retea de cersit  de intreprinzatori au acolo, sunt sigura ca nu sta rau in general), imi dadea si ceva maruntis de vreo tarie.

Iar acasa, in timp ce plimbam catelul negru al familiei plecate in tarile calde(ca asta mai degraba explodeaza decat sa faca in curte, cica asa sunt astia "cu fitze"), incotosmanata la fel, c-am zis ca n-are rost sa ma mai dezbrac doar sa ma obisnuiesc inutil cu caldura, un vecin mi-a aruncat pe geamul masinii, in loc de salut: "Sunteti curajoasa". E adevarat ca nu ne-am intalnit cu niciunul din prietenii catelului care-si plimba de obicei stapanii la aceasi ora, indiferent de vreme.

Vine-asa cate-o sperietura sora cu isteria, prima data cand scade temperatura sub -10C sau prima data cand cad mai mult de 20cm de zapada. "Dup-aia" ne obisnuim, ca doar avem timp berechet. Nu, n-a nins inca.

Si da, ar trebui sa-mi cumpar basca. Sau poate astept pana la primavara.

19 comentarii :

  1. sau sa iti tricotezi una.
    Nu basca, ci o caciula, cu urechi, ca cele de copii, sa iti acopere si ceva din obraji.

    Eu mi-am facut una, desi aici in Be, am vazut doar 2-3 sapt. -10 gr, dim.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, Arakelian spune bine: una cu urechi si dublata cu (oare cum ii spune?) material care incalzeste si izoleaza bine. Am un lapsus si uite ca nu mi-e rusine sa merg mai departe cu comentariul. Aici e acelasi soc: ne apropiem de zero grade noaptea, bate un vant aiurea si parca vad ca imediat primim atentionari:) mi-e mila doar de plantele de pe balcon. In rest, am o palarie pe care o sa mi-o ia vantul.

      Ștergere
    2. cu material de polar. mersi de idee, ii pun caciulii si dublura de polar.

      Ștergere
  2. Material izolant? :) Polar?
    Faza cu basca e ca am vazut doua dudui la metrou care purtau asa ceva si mi-am amintit de existenta acestui obiect vestimentar(hmm, sau o fi mai degraba accesoriu?) de care uitasem complet. Iar cum eu port tare mult sepci, sepcute, bascalii, palarii si alte nebunii, mi-am zis ca uite asta n-am mai incercat de mult.
    Numai ca intre timp mi s-au scricat brusc planurile. Ieri a nins, iar azi a ploua peste... si da, o sa port caciulile din dotare(mi-am tricotat, dar n-am fost atat de isteata sa le si dublez. :)
    Monique, ce forma si ce culoare are palaria ta(cea mai trasnita, caci presupun ca ai mai multe)?

    RăspundețiȘtergere
  3. mi-a adus o prietenă de la Amsterdam o căciulă grozavă, are blăniţă sintetică, un moţoc cît casa, urechi şi mai şi scrie Amsterdam pe ea. :))) ţine super cald. m-am gîndit să mă laud cu asta, pentru că sigur aşa ceva se găseşte în mai multe oraşe (eticheta era cu I <3 Hamburg, go figure). nu ştiu dacă şi-n îndepărtata Canadă or fi, da' la Bruxelles crecă da...

    arată cam aşa, dar mai fain: http://www.caprishop.es/images/amsterdam_winter_hat.jpg ! :-) (am văzut pe net şi cu Londra, am văzut aici cu Frankfurt, deci sînt...)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E tare misto, mai ales ca scrie Ansterdam si e cu blanita. Am vazut si pe aici modelul, dar fara scris, dar sigur gasesti cu frunze de artar. :)
      Aici se gasesc haine cu logoul echipei olimpice a Canadei, sunt mistocute, dar n-am vazut pe nimeni sa le poarte aici, creca sunt asa de cadou pentru europa.
      http://www.labaie.com/webapp/wcs/stores/servlet/fr/labaie/search/hbc/marchandise-olympique

      Ștergere
  4. M-a mirat că mi-a adus o căciulă, profa mea de ebraică e olandeză, crecă o să se distreze de căciula mea. Mă rog, cred că nu mi-e clar conceptul de suvenir, mă aştept să-mi iau eu mie o căciulă din Amsterdam cu Amsterdam pe ea (hm :)) ), nu să primesc cadou.

    http://www.labaie.com/webapp/wcs/stores/servlet/fr/labaie/hbc/marchandise-olympique/veste-piqu%C3%A9e-r%C3%A9versible-0079-rswjf14-04--25
    Asta-mi place. De fapt îmi plac foarte multe chestii şi aş cumpăra, mai puţin paltoanele alea, care-s faine ele, dar aproape bordura neagră mi se pare că le "întrerupe" inutil.
    "Reversible" înseamnă ca pe vremea mea cu două feţe? Dacă da, de ce nu scrie ce culoare are cealaltă faţă? :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. aşa. am făcut poză, că să nu sufere căciula. voilà:
      http://instagram.com/p/jBpvd1FlcS/

      Ștergere
    2. E misto, misto caciula, mult mai draguta decat in primele poze care erau de la departare. S-o porti iubita!
      Geaca rosie e super, cred ca reversul e negru, dupa bucata de la gat.
      E drept ca caciula( hi hi) e un articol destul de personal, asa incat persoana care ti-o ofera cadou trebuie ca te cunoaste bine si ii esti draga, altfel ti-ar fi luat o chestie impersonala. :) Zic...
      Ma duc sa-mi fac un ceai cu multa lamaie, simt ceva in piept, sper sa nu ma prinda vreo raceala dupa umezeala de azi. :)

      Ștergere
  5. Mersi! :)
    Ce să zic, P. a primit un desfăcător de bere, hihi! :)
    Ia şi cu miere şi să-ţi treacă! :>

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. trebuie sa cumpar miere, asa e, tocmai am terminat-o.
      Noi i-am luat cadou nepotului nostru anglofon(al lui P adica) o forma pentru facut cuburi de gheata in forma de cap de mort.
      Gusturi. :)

      Ștergere
  6. am primit miere din .ro astă vară, în sticle de apă Borsec. :)
    foarte ingenios cadoul pentru nepot, părerea mea! :>

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. asa mi-am adus si eu mierea, asta toamna. In bidoane de plastic, de 5l, din Ro. Ca am adus 24kg :D

      Ștergere
  7. OMG, Arakelian, şi cîtă mai aveţi? :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 4-5kg. 10-15 s-au dus la altii (cadouri, comanda, etc). Dar consumam, fac prajituri si inlocuiesc zaharul, la ceai ,la limonada,la lapte cu cacao, la tartine cu unt si miere... numai la cozonac nu am pus :)

      Ștergere
  8. noi nu consumăm deloc zahăr. pardon, dulciuri din nefericire în disperare, dar nu îndulcim cafea, ceai etc.
    dar tot din ce-am primit am dat şi eu un pic, deşi nu cred că se strică. dar pentru noi era prea mult şi mai aveam şi din alte surse. soacră-mea şi-a luat un borcan de la magazinul bio şi a dat pe el 10 ioro. un borcan de max 800 ml.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu se strica. Eu am trazbordat-o un borcane de sticla, inchis, s-au zaharisit dar nu imi pasa.
      Da, si fac dulciuri. Si se duce mierea... :D

      Ștergere
    2. Bai, eu nu stiu daca am voie sa trec cu miere la granita, dar cum nu am sursa sigura in tara si nici loc in bagaj(in general), iaca mierea de la magazin. Eu in general cumpar una care pare zaharisita, cica e bruta, am citit candva ca e mai buna, dar am uitat de ce... :))
      Si da, e f. scumpa, dar mie mi se pare ca totul e extrem de scump acum. Mancarea adica.

      Ștergere
    3. catre America, ai f. multe restrictii. .. in cadrul uniunii europene insa e permis.

      Ștergere